Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mijn eerste indruk, na maar een paar startjes (kinderziektes) is goed.
wordt vervolgd ......
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de Osprey. Vliegt hij / zij prettig in de thermiek.
Slimme oplossing!
Dus je kan nu voor elke vlucht eenvoudig en snel het vlieggewicht aanpassen aan de omstandigheden.
Johannes
Gisteren eindelijk weer eens vliegbare omstandigheden dus tijd voor het verdere afstelwerk aan de Osprey. De windsnelheid lag s'ochtends zo ergens rond de 3-4 m/sec om tegen de middag toe te nemen tot 6 a 8 m/sec.
Het vliegen begon natuurlijk zonder ballast aan boord en ik heb in eerste instantie nog een beetje gespeeld met de roeruitslagen. +/- 5 mm is royaal voldoende op stab (pendelroer) en differentiatie is uitgekomen op 90%.
Iets wat wel vreemd is, is dat de flapstand voor een normaal vluchtbeeld 2mm down isIets wat ik al op de amerikaanse fora gelezen had.
Zet je de flaps gewoon in straak loopt de kist simpelweg een tikkie te hard.
Ook een thermiekstand proberen te vinden en daar was 4 mm down wel het maximum. Ga je verder word de kist wat traag en sloom op de stuur input.
Wel funktioneert de "speed/strecke" stand prachtig. De flaps 1 mm omhoog en het is alsof je het gaspedaal indrukt; je gaat echt vooruit en met een prima glijhoekDit is vooral prima om weer "thuis" te komen wanneer een belletje je wat ver meegedragen heeft
Toen de wind wat begon toe te nemen heb ik 200 gram ballast binnen geschoven . Het model werd een tikkie vlotter en de belletjes waren nog mooier uit draaien
Na een 15 vluchten gisteren onder "normale" kondities moet ik zeggen dat de Osprey het netjes gedaan heeft; eigenlijk precies vlgs verwachting.
Het is geen super F3J/F5J kist maar het ding vliegt prima en ook de prijs/kwaliteit verhouding is meer als goed te noemen.
Ik lees alleen maar loftuitingen. Wat maakt deze kist dan minder dan super?
Gewicht, prijs, bouwkwaliteit of wat dan ook?
Henk
Met wat vergelijk je de kist dan, als het geen super F3J/F5J kist is?
Maar met welke kisten heb je gevlogen
deze vergelijking te maken?
Niet dat ik nooit tevereden ben maar wel met het feit dat ik altijd zoek naar verbeteringen.
Is een goede eigenschap, maar getroost je het ideale FXJ model bestaat niet en we hoeven gelukkig maar 10 minuten (en soms 15 !!)) te vliegen![]()
Ik denk dat dat tegenvalt. Door het verbruik van de eerste 5 seconden, zoals je in de praktijk start, is de lipo intern al wat opgewarmd.
Heb je dat in jou meting meegenomen of heb je van "0" af gemeten?