De Swift van MS-Composit

• Topicstarter Topicstarter Micha
  • Startdatum Startdatum
dank Mike

weet jij toevallig ook op welke kanalen de sevo.s aangesloten moeten worden ik denk de voeding en gas op kanaal 3

Hangt helemaal van de zender af, ik heb een futaba 35mhz en een futaba fasst 2,4ghz zender en bij alle twee verschilt het.

Mike

Binden

Hoi kan iemand mij vertellen waarom ik mijn ontvanger (futaba R6004ff)
niet kan binden met mijn zender (futaba T6EX 2.4ghz Fasst)

Bvd A3

aangezien in dit draadje nog van die hi-tech speed 280 en nicad's genoemd worden deze vraag:
welke motorisering/prop gebruik je op de swift? ik WAS tevreden met mijn uitvoering tot ik gisteren tegelijk vloog met een ander swiftje...

dat ding was 2x sneller. grrrr.

Ik vlieg gewoon met een 3cell lipo 1000
1500 kv motortje van hextronic 24 gram
prop 8 x 4
Snelheid gemeten van over de 80 km.
Lijkt me meer dan voldoende toch!!!!!!!!

Ik heb de volgende setup:

Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv $9.20

Prop 1: Hobbycity Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-7035 178x89mm) $0.85

Prop 2: Hobbycity Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (RD-7060 178x152mm) $0.85

Ik vind prop 1 fijner, langere vliegtijden (met gemak 20-25) en toch lekker veel power, met de 2e prop kan je wel een stuk sneller, maar als je met die prop flink gaat raggen(volgas) dan is de vliegtijd redelijk kort. Prop 1 trekt 7,5A en Prop 2 11,5

Regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller $15.95
Een 12A regelaar is eigenlijk net te weinig met prop 2, dus daarom een 18A

Accu:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $7.19
Ik zou nu voor een Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 40C Lipoly Pack $14.95 gaan omdat deze met 5C geladen mag worden(dus in 12 minuten vol). Met 2 van deze accu kan je bijna continue blijven vliegen.

Servo's
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Ik heb met plastic driehoekjes de heveltjes van de servo beschermd, zodat de tandwielen minder snel "strippen".

Verlichting:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : High Density R/C LED Flexible Strip-Green (1mtr) $10.99
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7182

Deze gehele setup weegt "slechts" 330 gram.

Als versteviging voor de vleugel heb ik geen tape gebruikt, maar een platte carbon staaf van 1 meter lang 0,6mm dik en 8mm breed. Dit geeft de vleugel veel stevigheid en ik vind het toestel er nu netter uitzien.

Foto's komen nog

Vandaag kleine schade gevlogen aan mijn swift, mijn roerhorentje is gebroken. Weet iemand waar je deze reserve kan kopen? Of heeft iemand er toevallig nog een liggen?

Zag bij rctechnics de motormount staan, maar geen roerhorentje.

Igor

gewoon even aan elkaar lijmen met epoxy ofso, misschien is dat al genoeg.

anders iets van hout of een plastic doosje van de chinees maken:)

Kan het proberen, maar het lijkt me zwak. Als ik het lijm doe ik het met plastic modelbouwpaketjes lijm. Die lost het plastic eerst een beetje op, en word daarna hard.

Op het veldje waar ik in de buurt vlieg is +/- 1/3e water. En daar heb ik dus geen zin in een onbestuurbaar vliegtuig. Het liefste heb ik gewoon een nieuw horentje. Lijmen, tja, het is op een heel ongunstige plek gebroken.

komt in ieder geval 2.4 ghz in, heb met mijn e-sky(goedkoop) ontvangertje best vaak storing. De hele antenne is in de vleugel verwerkt, dus kan er niet meer uit. Momenteel is de overstap niet duur ($90) voor een module inclusief 2 ontvangers.

Hopelijk ben ik dan van mn storing af.

Vliegt inderdaad verbazingwekkend stabiel voor een vliegende vleugel!

inderdaad:D, op dat veld vlieg ik zo nu en dan met een clublid (met kleine zwevers en dit soort toestellen). Geef hem zo nu en dan een beetje les. Binnenkort ook weer een parkmaster invliegen:D

Back