De Swift van MS-Composit

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Micha, 27 jan 2003.

  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Bij nader inzien, dat carbon doet toch wel wat hoor, mijn andere swift heeft alleen een carbon ligger, en is dan al redelijk stijf, Deze heeft het gewoon duppelop, misschien wat zwaarder, maar wel lekker stevig voor de combat :tank:. Ook bij de hogere snelheden vind ik het een fijner gevoel als ik met een stijf toestel vlieg:)
     
  2. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    bij mijn HXT900 zijn de servosnoertjes net aan de te korte kant :evil:

    Ik moet nog even kijken hoe ik dat op ga lossen, wel lullig om voor 1 cm een stukje aanje servosnoer te moeten solderen :hammer:

    Grtz,
    Menno
     
  3. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    lang leve assan 2.4 ghz ontvanger, die is zo klein dat het nét met de servostekkertjes gaat:D Gewoon even het ontvangerbakje zo uitsnijden dat de kabels zo dicht mogelijk bij elkaar zitten, het gaat nét
     
  4. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hebben ze dan net weer niet goed over nagedacht.
    Beter dan geen pre-gaten maken, kan je het zelf uitmeten.

    Servo's zouden makkelijk iets verder naar binnen kunnen volgende de foto's

    Swift III dan maar :D
    Klein buikje om de inboedel netjes onder te stoppen zou ook geen kwaad kunnen. Zeker als je grotere lipo's gebruikt.
     
  5. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    ik heb ervoor gekozen om de servootjes iets te verplaatsen, door het vakje wat groter uit te snijden.

    Zodoende kom ik beter uit met de snoertjes, als ik nu een klein 4 kanaals ontvangertje gebruik en dat vakje iets ruimer uitsnijdt gaat het precies.

    De vrijgekomen gaatjes vul ik weer op met de uitgesneden stukjes.

    [​IMG]

    De servootjes heb ik ingepakt in tape en daarna met een klein beetje epoxy vastgezet. Daarna de servosnoertjes verzonken door het schuim iets in te snijden.

    De bijgeleverde stuurstangetjes zijn wel heel erg iel :shock: , ik denk dat ik die vervang voor wat stevigers. Ook ben ik niet helemaal blij met de bijgeleverde roerhoorntjes. Het lukt me niet daarmee een normaal functionerende aansturing te fabriceren, zonder frictie / torsie en weet ik wat voor ellende. Nog even over nadenken ...

    [​IMG]

    De ESC en servo's hebben inmiddels hun plekje, nu de ontvanger definitief plaatsen en de stuurstangetjes en roerhoorntjes bevestigen. Vervolgens de winglets er op bevestigen en dan het propje met de prop-bevestiging er op ...

    Als alles klaar is nog intapen (oh ja, nog ff tape regelen) en dan ga ik pas het accu-vak uitsnijden, omdat ik daarmee het cg wil bepalen :)

    Tot zover ...

    Grtz,
    Menno
     
  6. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
     
  7. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    voorbeeldje: 1 c van een 1000mah accu = 1a dus 5c van een 1000mah accu is 5a dus mag je een accu met 5c/5a laden.
     
  8. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    dus als ik die lipo koop mag ik die veilig met 5 amper laden
     
  9. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    en daardoor je laadtijd ook met ongeveer 5 keer verkorten! Laden duurt dan nog maar 15 minuten ofso!
     
  10. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    ja dat klopt je mag die accu dus met 5.25 ampere laden (aangezien het 1050mah is). dit is 2.5 keer zo snel als die andere accu die mag je namenlijk maar met 2c laden. nu is het de vraag of je lader dit ook kan. kan je lader dit aan is het aantrekkelijk om de 5c variant te nemen. anders gewoon de 2c nemen...
     
  11. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    ik heb deze lader klik
     
  12. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    ik ook ik kan een 3s accu met max 4.4a laden jij wss dus ook. ipv dan met 2.1 a kan je dan met 4.4a laden dat is 2x zo snel, maar dus maar 4c ipv 5c. aan jou de keuze wat te doen....
     
  13. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    ik volg je niet helemaal
    maar ik kan wel een 3s met 5 amper laden
     
  14. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    heb je het ooit geprobeerd? ik heb dezelfde lader als jij en kan maar met 4.4a laden (3s) meer wil niet. dus kan je niet met 5c laden maar met 4c, dat komt dus door de beperking van je lader..
     
  15. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    nee ik heb nog nooit een accu geladen met 5 amper allen met 2.2 maar als ik 3s aangeef op de lader dan kan ik wel 5 amper kiezen
     
  16. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    we zijn nu wel lekker online bezig zeg
     
  17. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    hahah ja waar. maar wat je zegt snap ik wel maar die 3s2200mah accu. is dat een zippy ofzo? daar kan je het wel mee proberen. (wel zeker zijn dat je ook die met 2c mag laden! geef anders maar linkje van de accu. maar als je de lader instelt op 5a en 3s zakt ie terug naar 4.4a mijne wel. dit op beide voedingen, die het makkelijk kunen hebben.

    kom anders ff in de chat mischien makkelijker:p
     
  18. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    ik heb deze klik
    sorry dat het zo lang duurde voordat ik antwoord gaf moets ff wat doen
     
  19. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    die mag je met 2c laden (4.4a) zet de lader maar eens op 5a en kijk maar eens wat die doet... als het goed is komt ie niet voorbij 4.4a (doet ie dat wel uitzetten...)
     
  20. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    zal ik morgen wel even proberen
    tot nu toe heb ik de 2200 mah altijd met 2,2 amper geladen maar het kan dus met 4,4 amper
     

Deel Deze Pagina