De Zeven Provinciën Hans

Hij doet het !
Ben aan de beplanking toe en heb daar vragen over hoe deze bij de boeg samenkomen, onder de 6e plank vanaf de luizenplecht.
Lees dat daar eerder mee gestoeid is.
Van Hans heb daar al hele goede info van ontvangen en kan dat gemakkelijk overnemen maar zou toch graag een foto willen zien van onderen - voor hoe anderen dat hebben gedaan, ter verificatie.
Zie graag een foto van een van jullie als profs tegemoet.

Alvast bedankt: Pi-m

DSC_4397.JPG
De onderste huidgang is de 6e vanaf de luizenplecht.

Dank je wel, zo ver ben ik nu ook, maar nu de beplanking verder naar de kiel, van voren af gezien, hoe ze bij de boeg samen komen, hoe jij dat gedaan hebt....

Pi-m

Dank je wel, zo ver ben ik nu ook, maar nu de beplanking verder naar de kiel, van voren af gezien, hoe ze bij de boeg samen komen, hoe jij dat gedaan hebt....

Pi-m
Dan zou je dit verslag vanaf pagina 4 moeten gaan lezen;) gefeliciteerd overigens met je prachtige schip.

Heb ooit op een pleintje in griekenland bij een schilder staan kijken hoe hij heel gedetailleerd beschilderingen aanbracht op borden (je kent ze vast wel;)). Hij deed dat niet met penselen, maar met scherp gepunte stukjes hout. Dat bracht me op t idee om tandenstokers te gebruiken (ronde met een puntje eraan). Als je de standaardpunt echter in verf doopt en onder t vergrootglas bekijkt, lijkt t geen druppeltje, maar een complete ballon aan verf!!!! Maar dat is een kwestie van de punt scherper (en scherper) maken. Dat bleek de oplossing: heb dus nu verschillende maten prikkers en daarmee leverde het dus dit resultaat op. Waar ik zelf ook wel een beetje trots op ben en gezien jullie reacties: leuk om de bijdrage hieraan te kunnen leveren....

Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl

op dat resultaat mag je terecht trots zijn, menig modelbouwer zou zulk een schilderwerk wel willen kunnen maken

Het was al behoorlijk lang geleden dat er van mijn kant een update is gegeven. Vandaag daadwerkelijk weer begonnen en eerst maar alle spullen opnieuw gesorteerd zodat ik alles weer een beetje gemakkelijk kon terug vinden.
Alle hoofdlijnen voor het want van de fokkemast zijn nu klaar. Dit zijn dus 9 paren kompleet met de talrepen. Ik ben er weer tevreden mee:)

20190901_153227.jpg
20190901_145920.jpg

Back