Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ga eens uit van deze setup dan is de combinatie Kv1800 en 3 cellen nog al snel met die prop dus testen en stroom meten.Hallo,
ik ga misschien dit vliegtuig ook bouwen om mee te leren vliegen.
zou deze setup er op kunnen:
Turnigy 3020 Brushless Outrunner Motor 1800k
TR_P12A-E TURNIGY Plush 12amp (2A BEC) BESC
GWS-RD-8043 GWS EP Propeller (RD-8043 203x109mm) (6pcs/s)
HXT500 HXT500 5g / .8kg / .10sec Micro Servo
Turnigy nano-tech 460mah 2S 25~40C Lipo Pack
En een oude zware ontvanger
Dus ik schat kleinere prop of motor met lager Kv of of naar 2 cellen dus aan jouw de keuze.![]()
Verder eens een weegsessie gedaan. Vleugel is 96 gram, ex. servo's. Romp is 88 gram, inclusief 1 mm staaldraad van een meter voor de servostangen. Onderstel 49, accu (3S) 84, motor 46 (moet nog komen), regelaar 23, servo's 36. Alles bij elkaar 422 gram, en dan heb ik de ontvanger en motorschot nog niet meegerekend. Tel er nog wat lijm bij en ik ga snel in de richting van de 500. Motor en accu kunnen natuurlijk best wat lichter, en ook het onderstel is wat ruim bemeten.
Ben best tevreden. Zit nog een beetje te dubben over het buigen van het depron rond de voorkant. Lees dat daar verwarmen bij kan helpen. Heeft iemand de gouden tip misschien?
Freek
Ik ga eerst maar een trainer bouwen van depron en deze is maar voor de toekomst als ik beter kan vliegen.
depron-trainer-van-tekening-9
ik post mijn voortgang hier wel. Freek ik wil je draadje niet pikken, maar een nieuwe draad voor hetzelfde vinnik ook weer zowat. http://imageshack.us
Freek is ook nog niet zo ervaren zie ik.
Met 500 gram is een 10A regelaar in ieder geval te klein.
Met jouw setup komt het wel goed denk maar Jelmervis loopt het risico zijn 12A regelaar over te belasten met zijn setup.NOPE, ben idd nog niet zo ervaren, hoewel ik met het bouwen van dit soort toestelletjes intussen best mijn weg weet.
Ik heb nog weinig kaas gegeten van het bepalen hoe veel KV nu handig is. Ik kijk dit simpelweg af bij vergelijkbare toestellen.
Succes!
Freek
Ga eens uit van deze setup dan is de combinatie Kv1800 en 3 cellen nog al snel met die prop dus testen en stroom meten.
Vliegklaar gewicht weet ik nog niet.
Dus ik schat kleinere prop of motor met lager Kv of of naar 2 cellen dus aan jouw de keuze.![]()