DJI Phantom Review

Amateur vs Pro! + 7e kanaal phantom

daar heb je gelijk in ben, beetje makkelijk is het misschien wel;)

maar het"probleem"is dat als er veel mensen zijn die dit gaan aanbieden, mensen/klanten gaan denken dat een gopro de standaard is. en dat is jammer voor diegene die er serieus mee bezig zijn en er veel tijd en geld in steken;)

Dit is echt een beetje jammer jongens :rolleyes:
Er komt iemand met de opmerking met wat voor materiaal hij zijn foto's
maakt en dat hij er klanten voor heeft.

Nr 2 en 3 vinden dit heel erg grappig omdat zij blijkbaar klanten hebben die geschoten fotomateriaal van dit kaliber absoluut niet zouden tolereren.

1 wat moet de doorsnee forum bezoeker hiermee?
2 is de euro van de klant die wat minder eist minder waard?
3 is dit een wedstrijdje ver pissen?
4 mijn werkgever zou een moord doen voor klanten die wat minder eisen.

Eigenlijk zou ik wat andere woorden willen gebruiken maar doe dit maar niet.
Denk dat de strekking van mijn betoog ook zo wel duidelijk is. :bye:

Verkoopbaar??? Bij mijn klanten hoef ik echt niet met een gopro aan te komen haha wat een grap

Las ik nu serieus dat iemand zijn Phantom voor commerciële doeleinden (evenementen) wilt gebruiken?
Leuke ontwikkeling zeg. Dit nog wel met een transmitter die geen frequency Hopping ondersteund. En dan ook nog zeker in courselock/homelock vliegen...

Moet toch echt ff Off topic beginnen met als reactie op bovenstaande berichten:
Als Professional zich niet kunnen onderscheiden van een amateur met een GoPro en niet de juiste informatie, voorbeelden, beeldmateriaal kunnen geven aan een klant waarin zei de klant kunnen laten zien dat een Gopro voor proffesionele doeleinden niet "the way to go" is. Dan moet die persoon zich gaan afvragen of hij zichzelf wel een Professional mag noemen.. ik kan ook een dure quadcopter kopen en er een canon 5D onder hangen. Maakt me nog geen prof! sterker nog. Wie weet krijgt iemand met een dji phantom en een gopro en fatsoenlijke gimbal wel mooiere resultaten! ;) dussss als er gezegd wordt: amateurs ver****** het voor de professionals ;) Even na gaan denken of het probleem niet bij jezelf ligt.
#Note, voel je je hierdoor aangesproken? ;) lees hierboven nog maar een keer.

Back to topic :D

Zijn jullie al bekend met het 7e kanaal achter op je zender (vast wel) iemand hier ervaring mee? ik een beetje, werkt wel.. maar mijn jakub gimbal is nou niet bepaald Je van het X-) haha

Eehhhh.....volgende keer zet ik erbij dat het sarcastisch bedoeld is....voor de mensen die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die plezier kunnen beleven met niet professionele multicopters.
Er werd in dit draadje nogal neerbuigend gedaan naar hobbyisten die een Phantom als hobby object hebben en er niet full time mee bezig zijn, maar.....gewoon als hobby.
Ik prefereer dit stuk speelgoed namelijk boven een "echte" multicopter: ziet er niet uit als een gemuteerd insect (persoonlijke mening), is makkelijk transporteerbaar (ik pak 'm op, loop naar een parkje en ga vliegen....doe dat eens met een pro-copter), en het vliegen gaat nog eens kinderlijk eenvoudig ook!
Voor de duidelijkheid: het aantal jaren RC ervaring (dus ook zelf bouwen en vliegen met weinig hulpmiddelen) van mij overstijgt in veel gevallen de leeftijd van de grootste wijsneuzen hier.

:D:D:)
Eehhhh.....volgende keer zet ik erbij dat het sarcastisch bedoeld is....voor de mensen die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die plezier kunnen beleven met niet professionele multicopters.
Er werd in dit draadje nogal neerbuigend gedaan naar hobbyisten die een Phantom als hobby object hebben en er niet full time mee bezig zijn, maar.....gewoon als hobby.
Ik prefereer dit stuk speelgoed namelijk boven een "echte" multicopter: ziet er niet uit als een gemuteerd insect (persoonlijke mening), is makkelijk transporteerbaar (ik pak 'm op, loop naar een parkje en ga vliegen....doe dat eens met een pro-copter), en het vliegen gaat nog eens kinderlijk eenvoudig ook!
Voor de duidelijkheid: het aantal jaren RC ervaring (dus ook zelf bouwen en vliegen met weinig hulpmiddelen) van mij overstijgt in veel gevallen de leeftijd van de grootste wijsneuzen hier.

hear hear.....;)

Albert....nu ik je toch hier tref: Jij hebt dezelfde set-up als ik dacht ik: Phantom met carbon anti-vibratie ding en Hero3 Black....

Heb jij toevallig ergens filmpje met die set-up?

Ik heb de GoPro nog niet binnen (komt volgende week), maar ik heb wel dat carbon ding er al onder.
Ik heb er vandaag ook Graupner e-props 8x5 op gezet (en gebalanceerd).

Vliegen gaat lekker, en ik merk nog weinig verschil met de (gebalanceerde) standaard props, wel is er minder wobble bij snel dalen.

Dus, Albert, heb jij last van jello?

BVD!

Zojuist de Phantom opgepakt en een stukje het weiland ingelopen....ze hadden helaas net gegierd....

Ik wilde de FailSafe even uitproberen, en dat is gelukt.
Ik had de FS op S1 gezet, onderste positie.
Eerst een stuk weggevlogen en toen S1 op FS.
Hij bleef eerst even hoveren, ging toen langzaam omhoog en kwam toen naar de home positie. Toen hij boven "home" was ging hij tergend langzaam dalen en landde heel zachtje een paar meter van het startpunt verwijderd.
Dat werkt dus goed.
Ik kreeg 'm daarna alleen niet meer gestart: de LED knipperde netjes 1x groen, maar hoe ik ook aan de sticks of switches zat, de motoren startten niet.
De accu losgekoppeld en weer aangekoppeld en weer vliegen.
Dochter van 13 was ook mee, en die heeft ook nog even gevlogen.
Wel in GPS mode en CL.......maar geen schade.

Albert....nu ik je toch hier tref: Jij hebt dezelfde set-up als ik dacht ik: Phantom met carbon anti-vibratie ding en Hero3 Black....

Heb jij toevallig ergens filmpje met die set-up?

Ik heb de GoPro nog niet binnen (komt volgende week), maar ik heb wel dat carbon ding er al onder.
Ik heb er vandaag ook Graupner e-props 8x5 op gezet (en gebalanceerd).

Vliegen gaat lekker, en ik merk nog weinig verschil met de (gebalanceerde) standaard props, wel is er minder wobble bij snel dalen.

Dus, Albert, heb jij last van jello?

BVD!

Hallo,

Bedoel je dit?

full

Anders laat het even weten.

Wanneer ik niet te hard omhoog of omlaag ga dan heb ik vrijwel geen last van jello, bij rustig vliegen is het beeld heel rustig, vrijwel jello vrij.
Een heel strak beeld.
Bij een grote versnelling naar boven of naar beneden dan heb ik wel last van veel jello. Dat komt misschien omdat de originele props er nog op zitten, wel uitgebalanceerd!
Denk er wel over om de Carbon Blades erop te zetten.

Groet,
Albert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vrijwel exact dezelfde montage als Albert. Geen last van jello. Maar geen jello, betekent nog niet dat je automatisch smooth beeld hebt. Een beetje wind laat de phantom 'wiebelen'... logisch natuurlijk. Een gimbal schijnt uitkomst te bieden, maar dat is me nog even wat te kostbaar.

In de nieuw DJI Phantom Vision zit exact hetzelfde systeem...

Het lijkt me de betere oplossing als DJI het zelf ook zo gebruikt. Ze waren zelf wel aan het testen met verschillende rubbers... Eerst hadden te zachte en dat ging fout bij snel YAW draaien...

(filmpje kan btw zo in het wetgeving topic... wat een ongelofelijke maf is die CEO)

Vandaag de propguards en de onderstelverlengers (?) er op gezet.
Hij (of zij....) is nu wat hoger zodat de GPH3B er in zijn behuizing makkelijk onder kan.
Ze staat nu ook een beetje meer wijdbeens, en dat is stabieler bij landen met wat zijdelingse beweging.

Nu nog fotootje......mmmmm.....dat gaat makkelijker met Tapatalk.....foto komt apart.

Even een practische vraag waar iedereen misschien een andere oplossing voor heeft.
Hoe vervoeren jullie je phantom in de auto, mijn auto heeft veel speakers en daar moet je veraf van blijven. Je wilt ook niet dat die ongecontroleerd heen en weer schuift, nu heb ik hem in een doos staan en nu zorg ik met wat opvulling dat die niet heen en weer gaat.
Dat moet netter kunnen, een dure koffer wil ik niet.
Een ronde houten doos zou mooi zijn alleen waar vind ik die?
Kortom iemand ideeen?

Even een practische vraag waar iedereen misschien een andere oplossing voor heeft.
Hoe vervoeren jullie je phantom in de auto, mijn auto heeft veel speakers en daar moet je veraf van blijven. Je wilt ook niet dat die ongecontroleerd heen en weer schuift, nu heb ik hem in een doos staan en nu zorg ik met wat opvulling dat die niet heen en weer gaat.
Dat moet netter kunnen, een dure koffer wil ik niet.
Een ronde houten doos zou mooi zijn alleen waar vind ik die?
Kortom iemand ideeen?

full
full

Deze valt wel mee kwa prijs. Dan heb je alles bij de hand en kan het ook niet beschadigen. Deze heb je voor 89,- euro bij bax-shop in Goes en is helemaal zelf in te delen.
Misschien heb je er iets aan.
Gr. marc

Back