Ik heb het zwaartepunt vlgs tekening uitgewogen.
Ik twijfel hier echter aan en wel omdat de ondervleugel ver voor de hoofdvleugel ligt en het zwaarte punt vlgs tekening op 33% van de hoofdvleugel ligt. Ik had meer richting 20-25% gedacht.
Met volgas werd hij ook enorm gevoelig op hoogteroer, volgens mij omdat de ondervleugel direct aangeblazen wordt door de motoren en daardoor extra veel lift genereerd ten nadele van het zwaartepunt.
Het waaide ook behoorlijk stevig en op het moment dat de neus in de wind kwam werdt hij weer direct erg gevoelig op hoogteroer.
Ik heb helaas maar 1 ronde gevlogen en kan alleen zeggen dat hij wind in de rug op half gas (met 1 motor) stabiel vloog. De rest (tegen de wind )was zeer onrustig en erg gevoelig op hoogte.
Ik twijfel hier echter aan en wel omdat de ondervleugel ver voor de hoofdvleugel ligt en het zwaarte punt vlgs tekening op 33% van de hoofdvleugel ligt. Ik had meer richting 20-25% gedacht.
Met volgas werd hij ook enorm gevoelig op hoogteroer, volgens mij omdat de ondervleugel direct aangeblazen wordt door de motoren en daardoor extra veel lift genereerd ten nadele van het zwaartepunt.
Het waaide ook behoorlijk stevig en op het moment dat de neus in de wind kwam werdt hij weer direct erg gevoelig op hoogteroer.
Ik heb helaas maar 1 ronde gevlogen en kan alleen zeggen dat hij wind in de rug op half gas (met 1 motor) stabiel vloog. De rest (tegen de wind )was zeer onrustig en erg gevoelig op hoogte.