Bouwverslag Dornier Do Wal ⇨ D-24 | Marine Luchtvaart Dienst

Mannetjes zijn echt mooi geworden!

(En da's nog helemaal niet zo makkelijk, weet ik uit ervaring . . .)

En de rest ook, uiteraard.


jan.
 
.
Dank Eddy en Jan! :)

.
Zojuist is de Wal voor het eerst buiten geweest ;)
Even wat "motivatie shots" gemaakt voor de laatste loodjes:

full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


Verder met de nacelle en motorkappen

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Dank je J. Knippels! :)
Gaaf Bas!! Jij ook aan de Wal?! :yes:

Hey clubgenoot! (Santman), jij bijna ook aan de Wal! Top! :thumbsup:

Groeten, Ramses
.
 
Het is werkelijk een prachtkist geworden Ramses!
Bart en jij mogen heel trots zijn op jullie resultaat :yes:
En nu zijn we natuurlijk heel benieuwd naar wat mooie action shots vanaf het water :)

Groeten, Ralf
 
Inderdaad, Ramses, heb je dan helemaal geen medelijden met andermans bouwkunst?! Je zet ons allemaal in ons hemd[emoji23] [emoji23]

Effe zonder grap: Fantastisch gedaan! Een lust voor het oog!!

Groeten, Arnold
 
.
Dank voor de leuke reacties heren! :)

.
Update 12-05-2016

Begonnen met de nacelle:

full


Op zo`n beetje elke foto welke ik van de oude MLD Wal`s heb is de nacelle anders.
Tevens zijn de foto`s oud en niet scherp waarop de details dus ook vervagen...
Maar een foto uitgekozen en met wat eigen fantasie de nacelle vormgegeven.
Niet exact schaal dus maar voor mij in dit geval voldoende:

full


Nog wat kleine details:

full


De nacelle zoals hij er nu bijstaat:

full


De achterste motor had geen mogelijkheid om zijn temperatuur kwijt te raken, dus wat koelgaten gemaakt.
Jammer van de mooie ronde vorm van de achterste motorkap, maar een te hete motor is geen optie.
Ik had gehoopt dat wanneer ik er gaasjes in zou maken en deze grijs zou schilderen de gaten minder zouden opvallen.
Helaas is dat niet zo, zoals op deze foto te zien is, maar ik laat het toch maar zo:

full


Nog een paar details en dan is de bouw van de Wal klaar en hoeft de Wal alleen nog afgewerkt te worden:

full


Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
De achterste motor had geen mogelijkheid om zijn temperatuur kwijt te raken, dus wat koelgaten gemaakt.
Jammer van de mooie ronde vorm van de achterste motorkap, maar een te hete motor is geen optie.
Ik had gehoopt dat wanneer ik er gaasjes in zou maken en deze grijs zou schilderen de gaten minder zouden opvallen.
Helaas is dat niet zo, zoals op deze foto te zien is, maar ik laat het toch maar zo:

Dave Platt zei: "It's better that it looks right than that it is right."

Dus, geen probleem. :thumbsup:


jan.
 
Prachtig(understatement;)).Vraagje ik zie op de nacelles uitlaatbochten,heb je die zelf gemaakt of is dit te koop,ga er ze lf ook een proberen te maken,grtz Bel10:bye:
 
.
Bedankt voor de toffe reacties! :)

Eeeh afgewerkt? Dat is ie nu niet??

Ha Femmo, nope, nog niet....
Nog een paar kleine details, maar dat zijn er nog maar weinig.
Maar de Wal wordt ook nog een keer helemaal fijn (nat) geschuurd.
Dan kan de eindlaag erop en daarna de registratie en de oranje driehoeken.
Oja,.. en wanneer dat klaar is de gehele kist nog weatheren natuurlijk!

Dat gaat allemaal wel even duren, want steeds drogen tussen de handelingen door.
Maar ben al wel over de helft nu... ;)

Vraagje ik zie op de nacelles uitlaatbochten,heb je die zelf gemaakt of is dit te koop,ga er ze lf ook een proberen te maken,grtz Bel10

Inderdaad zoals Femmo zegt; zelf gemaakt.
Eerst een balsa latje rond geschuurd (in de lengte) en deze met aluminiumtape bekleed.
Dit latje in stukjes gesneden en op voetplaatjes van stukjes dun styreen geplakt.
Deze daarna op nacelle geplakt, hier kan je dat zien:

full


Als uitlaatpijpjes heb ik een rest stukje van een Sullivan buitenkabel gebruikt (die blauwe).
Met wat light-weight filler en aluminiumtape de overgangen gemaakt.
Daarna deze geschilderd met 4 verschillende kleuren Humbrol
(alweer gelijk Femmo, maar je kent m`n bouwwijze ook als geen ander mate! ;))
Begonnen met zwart, daarna koperkleur, daarna donker bruin en als laatste roestbruin.

full


De fairings van de uitlaten heb ik van litho-plaat gemaakt.

De radiators heb ik uit vier kleine stukjes styreen gesneden.
Deze licht ingekerfd met een mesje en daarna zwarte verf erover.
De groefjes worden pas zichtbaar na het weatheren.

Dat geld trouwens voor meer details.
Ze gaan pas echt "leven" na het weatheren.
Ik houd van versleten en "geleefde" kisten en kan dus lekker los met het weatheren straks ;)

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top