Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
heej het is gelukt me foto
bedankt he explosive rc tunign

gr dennis

heej

ben super blij want ik heb me dragonfly 36.
en hij doet het super goed want ik heb vadaag gevlogen voor de eerste keer het ging goed kwam 1 meter boven de grond en bleef goed stilhangen een nadeel is dat het vandaag zo waait anders kon ik het buiten even proberen.

gr dennis

heej weet iemand hoelang precies de accu van de dragonfly 36 op moet laden en weten jullie of ik de accu ooki op een snelle multilader kan zetten.
antowoord plz

gr dennis

als je een lipo heb dan heb je een speciale lader nodig en die stop automatich.

En de laadtijd ligt ook aan de capaciteit.

hoe lang de lader accu ongeveer moet laden kan je bereken door de capiciteit van de accu te delen door de capiciteit van de lader.
dit getal moet je dan keer ongeveer 1,2 doen, dan heb je de laadtijd in uren berekend. op een lipo lader zit een automatische afslag, dan verandert er bv een lampje van kleur.

oke bedankt
ik heb daarnet weer gevlogen en ik heb gemerkt dat de heli als die van de grond is rondjes om zijn as draait hoe kan ik dit simpel verhelpen. of bijstellen?

bedankt voor jullie berichten he
doei

doh

Begin met de microheli-faq doorlezen. Gezien je jeugdig enthousiastme zal je wel hands-on willen, dus kijk eens naar je rudder trim...

Groetjes,

Ton.

oke bedankt
ik heb hem nu goed bij getrimd en de heli blijft nu mooi in de lucht hangen zonder dat hij om zijn as draait weet jij mischien waar ik een nederlandse handleiding van de walkera dragonfly 36 vandaan kan halen.

gr dennis

voor die bladhouder ga eens kijken bij rc maniacs en stuur een mail naar info@rcmaniacs.nl hij kan je helpen met alle onderdelen voor walkera 36.

groeten david

ps: flexmaster, waar heb jij een andere zender gekocht en is zon ding duur..?
ik heb ook een walkera 36 en de probleempjes met het sturen heb ik ook wel eens...

ik heb mijn zender bij quartel gekocht hij was niet zo duur, het is een multiplex cockpit. je kan ermee heli vliegen maar ik had hem in eerste instantie gekocht om gewoon mee te vliegen. denk dat je beter voor een mx-12 kan gaan, schijnen goeie heli zenders te zijn.

Ik vlieg zelf met de walkera 36 en een mx-12 zender van graupner. Persoonlijk vind ik dit een zeer goede combinatie, prijs-kwaliteitsverhouding licht ook zeer goed en mogelijkheden zat vind ik.

De standaard zender bij de walkera 36 vind ik maar niks.

Beste lainke...flex dai zo snel reageerde..:) hou ik wel van;):)
zon zender he waar je het over hebt....hoe duur is zo een?
en moet ik dan ook een andere ontvanger kope...of kan ik gewoon die zender gebruiken zonder aanpassingen?

ik kom net pas kijken eigenlijk dus ik weet er allemaal nix van:)

hit me back:)

grtzz david 8)

Lainke...
ik heb trouwens ook een zender waarbij je met de linker stick gas geeft...
er is mij verteld dat je daar nog wel eens onderscheid in kunt hebben:)

ook is het zo dat ik van meerdere mensen hoor dat het verstandig is om een brussless motor te nemen en een sterkere acuu...
die van mij is echt klote...is een 650 maH.

ik heb even gezocht naar die zender die jij ook hebt maar die is 169? kan dat? grtzz david

Als je even zoekt op 'stick mode' bij Google krijg je veel uitleg met hoe je je zender kan gebruiken. Grof gezegd zijn er 4 modes. De meeste heli-vliegers vliegen mode2 (Gas/tail links, cyclic rechts) omdat je dan je rotor kop met de rechterstick bediend en de rest links. De meeste zenders kan je in de software op jouw mode zetten, waarna je meestal ook nog in de zender een veertje moet overzetten...
Een BL motor met dikke accu levert je meer vliegtijd op en/of meer power, afhankelijk van de configuratie die je kiest. Meer vliegtijd is het lekkerst in het begin, later (veel, veel later ;)) gaat de power pas meetellen.
De MX12 is online bij diverse leveranciers voor 89 euro te koop, even de zoekfunctie van het forum gebruiken...

Veel succes met vliegen,

Ton.

Ik heb zelf men zender bij home-flyer in herselt gekocht voor 169 euro, inclusief een ontvanger graupner r700 en er zat ook een servo bij maar die gebruikt ik "momenteel" nog niet omdat het geen micro is. Je kan de zender op bijvoorbeeld ebay al vinden vanaf 89 € zonder die ontvanger en dergeljke.

Weet er iemand hoeveel toeren de rotor draait met een brushless 3200kv motor?

dat kun je toch uitrekenen? aantal volts * 3200kv, en dan de overbrenging van motor naar rotor?

En dan x 0,8 i.v.m. slip van de motor, en als batterijspanning de spanning onder last nemen, dus +/- 3,3 volt voor 1 cel lipo.

heej duccan...
ik heb een vraagje...uuhm
ik heb ook een 36 en wil graag een bl motor erop zetten...omdat het schijnt dat je dan veel meer vermogen hebt en dus ook makkelijker vliegt...
heb jij ervaring met het zelf opzetten van zon motor...?

ik weet er namelijk niets van...

kan iemand mij vertellen hoe het moet...of gewoon zeggen uit ervaring of het wel of niet te doen is..:)
en is een lipo accu van 2200 mah niet te zwaar in gewicht voor een 36..?

groetjes david

Back