Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die webcam kan ik wel leveren. Blijft over: wie brengt het telraam mee, en is daar lokaal wel een beetje capabele ADSL of Kabel-plug?

Jos

hallo

webcam laptop en scanner komen mee
dan ook nog een scanner voor de 35 en de 40 Mhz banden te scannen.
alleen dat adsl of telenet cabeltje gaat een probleem worden
zo een lange draad tot hier heb ik niet en een wifi wafi wofi verbinding of bluthoot gaat nie zo ver

kan het :tank: niet zorgen voor een straal verbinding die hebben toch van die dinge staan in die depots
waar gaan anders jullie belasting gelden naar toe??????????
groeten raf

Leuk idee jongens!!

Maar we hebben daar een simpele telefoonlijn liggen, dus als we dat willen realiseren denk ik dat we onze hoop op :tank: zullen moeten richten!

Iets anders waar ik mee bezig ben is het volgende. Na de werkschependag 5 Mei kwamen er een hoop reacties los om de genomen foto's op een CD-ROM te verzamelen, en die te copiëren en rond te gaan sturen. Nu is achteraf de foto's verzamelen weer wat lastig, dus kwam Jos met het idee om een laptop met cardreader te regelen. Hierop kunnen we dan op de dag zelf voordat iedereen vertrekt zijn foto's copiëren, zodat we meteen de beschikking hebben over alle foto's. Iedereen die dat wil kan dan een exemplaar over de post tegemoet zien. Dit was eigenlijk mijn 'verrassing' als aandenken voor de dag, :evil: maar goed, zo wordt het ook nog leuk, met veel meer foto erop! Als alles goed gaat is de laptop al geregeld.

@Raf,

Nam jij nou ook jullie frequentiebord / knijpers mee? Ik ben gisteren nog even wezen varen, en het bleek dat ons frequentiebord nou niet meer echt representatief is (en dat is een understatement....) Als je hem niet meeneemt ook niet zo erg, dan weet ik wat mij aanstaande woensdag op de clubavond te doen staat ... :roll:

hallo lex

ik breng zeker die knijpers mee

dus wat ik mee breng

frequentie scqnners op de 40 en 35 meterband
frequentie spelden (wil ze graag wel allemaal terug)
scanner om boeken en foto's te copieren en eventueel dia's en negatieven
card reader voor smartmedia en nog eentje maar weet de naam niet meer

boeken over de XXI en de XXIII en de 7c en video materiaal.
kan op de laptop die ik mee breng afgespeeld worden
video recorder + webcam
dan marck en mijn boten
een tentje (wil wel dat mijn materiaal veilig staat)
en heeeeeeeeeeel veel goesting om me uitermate te amuseren

als je nog iets nodig hebt laat maar horen

groeten raf

als iedereen nu zn eigen knijper meeneemt :?: :lol: :lol: :lol:
bij ons op de vereniging was er iemand ook zo slim die had zijn eigen knijper gemaakt!! (BEGINNER) haha hoe kom je op het idee
groeten gertjan

Het wordt een dag met veel plezier en spionage zoals het nu uitziet.
:olympic: :olympic:
Lex heb je mooi weer besteld?

@Raf hoe vroeg vertrek je?
Of kun je sávonds je auto al inpakken?

:celebrate: :sleepy: :zon:

Hein

hallo

ik vertrek hier rond 7 uur en hoop bij jullie om 10 uur a 10.30 aan te komen

het is 2.45 uur rijden maar we maken een tussen stopje ergen aan eer weg restaurant om een kopje koffie met een broodje te eten

en de frequentie scanners zijn niet van mij maar van de vereniging en ik heb toelating gekregen van onze voorzitter om ze te gebruiken bij jullie

ik neem alvast een toren cdrw's mee
want in een van de laptop's zit een brander en dat is natuurlijk altijd netjes mee genomen niet

als jullie nu ook nog een deel boeken mee brengen dan kan er eventueel materiaal uitgewisseld worden
daar is een scannertje natuurlijk leuk voor en dat breng ik dus ook mee

mooi weer dat is voor de inrichtende club van hier uit krijg ik da nooit daar

en hein die 70.000 € is een gemiddelde niet ???????

groeten raf

Breng ik, behalve mijn boten en zenderboeltje in ieder geval een 'boekje' mee wat ik in de USA gevonden heb. Iets van 'United States Submarines' en 'Submarine League'. Over 100 jaar Amerikaanse onderzeeërs. Alleraardigst... :roll:

Jos

Hi Halmar,

ben ik voor!!! Ik vond jouw opnames zeer indrukwekkend. Moet Lex wel even toestemming geven; het is nou niet bepaald een duikboot of 'grijze vloot'.
Valt'ie wel op tenminste... :yes: :yes: :yes: :rainbow1: :yes:

Jos

Volgens mij is dat al in orde; een quote van Lex:
" Het vaarwater wordt dan met een drijvende lijn in tweeën gesplitst zodat de oppervlakteschepen onze periscopen niet op buigkracht kunnen gaan testen" Unquote.
Blijft alleen de vraag: als een sub op diepte vaart, ziet de schipper de lijn niet. Die drijft immers... :?:

:idea:
Oplossing: anti-torpedonetten tot de bodem... A la de Tirpitz in z'n fjord...

Zo zie je maar weer, Roel verloochend z'n achtergrond nooit, altijd goed voor een :sniper: :tank: :2gunfire: militair tintje !!

En Halmar, jouw cameraboot is prima. Maar wel op eigen risico, er zijn ook subs met werkende torpedo's aangemeld. :wink: Wat U niet wilt dat U geschied ...... :roll: (PS mijn walrus zit nu op Kan 88 :wink: )

Ik heb zelf ook nog een waterdicht spionagecamera'tje voor wat bewegende beelden naar de wal. Die kan op elke willekeurige boot geplaatst worden. Ben er afgelopen zondag mee aan het experimenteren geweest, en het resultaat is best leuk!! Zo vlak over de boeg van je eigen sub kijken, vooral het moment van onderduiken is leuk.

Als ik het zo lees wordt het nog een multimediaspektakel ook!

De weerberichten voor Zondag:

Bewolkt, af en toe zon, ef en toe een buitje, en 17 graden. Volgens mij moet dat gaan lukken. Tijdens een buitje hebben we dan in ieder geval tijd om te kletsen, de subs te bewonderen, en accu's laden. Zodra de zon doorbreekt kunnen we weer te water !!! (Voor de zekerheid :onweer: is er bijna 24 strekkende meters tent geregeld, plastic zakken voor de zenders, en een tent bij het water.)

Lex Verkuijl
(PS mijn walrus zit nu op Kan 88 Wink )

Heb je mijn advies opgevolgd. Op de volgende werkschependag ben ik dus niet de enigste meer met kanaal 88. Jammer :wink:

groeten Gerjan

Hoi Lex,
is in de buurt van het vaarwater ook een camping?
Waarschijnlijk komen wij zaterdag al naar Lelystad met de camper.
Nog 4 dagen en dan...........
:music: :pc: :olympic: :morning:
spioneren en ons ammuseren.
Wat zal er veel gefotografeerd worden.
:spam: :proost:
Hein

Er zijn twee campings in Lelystad:

De Houtrib
Badweg 1
8223PA Lelystad
Tel: 0320-231735
Fax: 0320-241333

't Oppertje
8245AB Lelystad
Tel: 0320-253693
Fax: 0320-250873
E-mail: info@oppertje.nl
Website: www.oppertje.nl

De eerste is een eenvoudige stadscamping op iets minder dan 1 km van het vaarwater, de tweede ligt aan een zeilplas zo'n 6 km van het vaarwater.

Beste allemaal,

Wat een leuk forum is dit geworden !

Gelukkig kreeg ik nog net op tijd door dat er iets in lelystad staat
te gebeuren, met dank aan KOEZE (Erik-Jan).

Is het zinvol als ik mijn bibliotheek(-je) meebreng
op 22 Mei ? Ik heb natuurlijk div. boeken over duikboten, maar ook
over metaaldraaien en simpele electronica.

De zolder zit vol met half afgebouwde en/of grondig gereviseerde
schepen. Niks om eens lekker mee te varen dus.
De enige boot die werkt is de Nikko speedboot van
mijn zoontje...

Maar kijken naar/leren van jullie noeste werk is natuurlijk ook leuk !

Tot zondag !

Welkom Ronald!

Leuk dat je ook komt.

Ik geloof dat er ook een boekentafel ingericht moet gaan worden. (Chips, weer een tafel erbij .... :roll: )

alvast een klijn voorproefje, ik heb vandaag mijn shark uitgetest en hij doet het prima. nog niet statisch duikend.

shark_jump.JPG

Groeten Halmar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back