E-REVO topic

beginnen met de aangeraden pk setjes. Voor 40 euro een leuk aanbod, voor zover ik weet al gelijmd en de goede offset.

Nope, zijn nog niet verlijmd. maar hierdoor kun je wel mooi de gaten in de velg nog dicht lijmen (met dikke seconden lijm) en gaten inde banden maken met zo'n riem-tang.
heb ze zelf verlijmd, en naar een aantal maanden gebruiken zitten ze nog steeds perfect vast.

Ah, dat wist ik niet.
Ben inmiddels wel een voorstander voor zelf lijmen.
Al mijn voorgelijmde sets zijn uiteindelijk wel ergens kapot gegaan. Als je zelf lijmt kun je de banden tapen en inderdaad de gaatjes op de goede plaats maken. Met een beetje goede lijm (ik gebruik pro-line CA medium) en wat geduld is het zo gepiept en komt het (bijna) niet meer los.

Ik heb zelf Zap lijm gebruikt (dun vloeibaar)
Verder heb ik m'n banden niet getaped, vind het baloonen wel gaaf staan. (besides, geeft het je extra snelheid. (ten koste van stabiliteit op snelheid))
Zolang de banden maar zuiver blijven draaien is baloonen iig geen probleem.

Revo weer schoongemaakt en wat mods gedaan.
Nieuwe slipper geplaatst, nu hopelijk wel goed afgesteld!

En de slayden steering mod ( wel met stock servo's dus ben benieuwd hoelang dat goed gaat )

Heb geen vergelijk meer, maar als ik naar de steer bumpstops kijk gaat ie wel verder dus moet gelukt zijn.
SAM_1418.jpg

hoi westcoast,
wat heb je allemaal nodig gehad om die mod te doen?
vind er alleen maar tekstjes over maar geen artikel nummers.:(

Ik heb net nog de links gepost naar de mods.
Je hebt er niets voor nodig. Alleen maar wat dingen veranderen. Alle spullen zitten standaard bij de revo geleverd.
Je kunt natuurlijk wel wat lichtere rods kopen, single servo setup en andere shock olie, maar nodig is dit niet.
Alles staat in de links!

Laatst bewerkt:
Ok mannen, bedankt voor de onderbouwde adviesen. Ik begrijp dat mijn E-Revo, die brushed is, 14 mm meenemers heeft en geadvisseerd word naar 17 mm te gaan ivm breder aanbod. Moet ik hiervoor een aanpassing doen of ietse bestellen aangezien ik dus 14mm heb en naar wielen van 17mm moet?

Wat heb je nodig om de banden te verlijmen naast de lijm natuurlijk? De gaten in de wielen zal ik idd gaan dichtlijmen en gaatjes in de banden zal ik ook maken (hoeveel?) om eventueel zand er uit te laten vliegen tijdens het rijden. Heb je een tool nodig om de band op het wiel te krijgen na het lijmen?

Wil je het origineel houden en hetzelfde als op de brushless, dan heb je dit setje nodig:
Anodized wheel Hubs+Hex Kit 17mm(4) [TRA5353X] - $18.92 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

Lijmen is vrij simpel. En aangezien ik toch nog wat bandjes moest lijmen, gelijk maar wat foto's bijgevoegd:

Eerst kijken of alles past.
2qwh7ap.jpg

Indien gewenst, band aan de binnenkant tapen met duck tape (1 of 2 lagen).
Dit doe je door de band binnenste buiten te keren en dan de tape er omheen te draaien.
2vjwv3b.jpg
29elq48.jpg

Daarna band weer goed draaien.
1 of 2 gaatjes van zo'n 3 mm in de band maken.
1127x40.jpg

Gaten in de velg (indien aanwezig) afdichten. Dit kan ook later gewoon met een stukje tape gedaan worden.
Insert in de band leggen en het geheel om de velg heen trekken.
2z6fdj4.jpg

Rand van de band goed passend in de velg leggen en rondom netjes aandrukken. Kijken of alles goed zit.
Daarna met lijm de rand vast lijmen door de band ietsjes uit de velgrand te lichten.
2im2vq.jpg

Eenmaal lijm ertussen gedaan snel de band in de gewenst postitie drukken. Hou je hem te lang vast, dan komt er een kier tussen band en velg...
Houd een doekje bereid om overtollige lijm weg te vegen (geen papier!).
Doe 1 rand tegelijk en laat daarna goed drogen. Als je alle 4 de velgen hebt gedaan aan 1 kant, dan de andere kant doen.
Als alles droog is, de gehele rand goed nalopen. Er mag geen stukje los zitten. Als dit wel het geval is, daar opnieuw lijmen.
307nrq8.jpg

Kijk uit voor handen, ogen en kleding.....

Ik gebruik Pro Line CA Medium Erg sterk en droogt binnen 15 tot 20 sec. Je hebt dus nog even tijd voor snelle correcties.

Laatst bewerkt:
en als je betere (lees, minder speling) meenemers wilt hebben, haal die van HPI:

NEW HPI SAVAGE XL 4.6 17mm hex hubs, wheel pins nuts - eBay (item 310235959859 end time Jul-29-10 17:09:55 PDT)

Goedkoper dan de traxxas meenemers, en een stuk beter. moet alleen nog shims hebben om axiale speling weg te halen. en je moet deze moeren goed aandraaien, anders komen ze los.

heb zelf 4 gaatjes in de banden gemaakt, 2mm in diameter, met zo'n tang waarmee je gaatjes in een riem maakt normaal gesproken. werkt perfect. :)

Of misschien eens kijken op ebay naar crime fighters voor truggies met 1/2 offset dish velgen. Als je hiermee gaat rijden op zand, dan wel de gaatjes in de velg afdichten en een gaatje of 2 in de band zelf maken. Anders zitten binnen no-time je banden vol met zand en zijn je inserts na een paar rondjes ook nog eens kapot (heb er ervaring mee).

Let met het bestellen wel goed op. De meeste banden zijn te krijgen voor buggies en truggies. Die van buggies zijn een stuk kleiner!

Enig idee welke typenummer nodig zijn aangezien ik meerdere crimefighters vind.

kan ik je zo nog niet zeggen.. ben zelf lui geweest en heb het zelf ook nog niet uitgeshimmed. Iig hebben deze meenemers (zelfs zonder shims) al een stuk minder speling dan de standaard Traxxas 17mm meenemers.

zonder ze uit te shimmen werkt ook gewoon goed. maar om het helemaal netjes te maken zou je ze dus wel even moeten shimmen

kan ik je zo nog niet zeggen.. ben zelf lui geweest en heb het zelf ook nog niet uitgeshimmed. Iig hebben deze meenemers (zelfs zonder shims) al een stuk minder speling dan de standaard Traxxas 17mm meenemers.

zonder ze uit te shimmen werkt ook gewoon goed. maar om het helemaal netjes te maken zou je ze dus wel even moeten shimmen

En dan nu de moeder van alle domme vragen.......wat is een shim en wat doet ie precies in jullie uitleg. Googelen kan ook maar hoor het graag van jullie.

TRA of TRX maakt volgens mij niet uit. Als het typenummer zelf maar klopt.
Nummer van de crimefighters weet ik jammer genoeg niet meer. Zie echter op de pro-line website dat ze alleen nog voor buggies te krijgen zijn. Die zijn waarschijnlijk wat te klein.

Een shim is eigenlijk een heel dun ringetje. Deze kun je op een as plaatsen tussen lager en een draaiend deel in. Zo vul je de speling op die op de as zit.
Shims heb je dus in heel veel verschillende diktes en diameters.

Veren vervangen is vrij simpel.
De shocks hoeven niet helemaal uit elkaar. Het is wel makkelijker als je ze even van de erevo af haalt.
Aan de onderkant van de shock zit een zwarte ring die de veer tegen houd.
Hier zit een inkeping in. Als je nu de veer samen knijpt, dan kun je deze ring iets omhoog schuiven (hij kan wat geklemt zitten, dan moet je de stang waar de schoef normaal door gaat even vast houden) en dan van de shock af schuiven (door de inkeping). De veer valt er dan zo vanaf en je kunt die nieuwe erop zetten.

Over de velgen... Alle voorgelijmde banden balloonen. Je kunt het beste een losse set velgen kopen met 1/2 offset (deze zijn breder waardoor de auto minder snel omslaat, bijvoorbeeld de Jconcepts rulux half ups) en daarbij een goede set banden (truggy half-up/LPR size zoals: aka cityblocks, lrp harakiri, etc). Deze dan aan de binnenkant tapen met ductape en daarna op de velg lijmen. Wat ook veel gebruikt wordt is de rulux half up 1/2 offset met proline badlands mt size. Echter passen deze banden moeilijk op de velg. Als ze zitten, ziet het er super uit:
IMG_4036.jpg

Meer voorbeelden van band/velg combinaties vind je hier.

Deze setup lijkt mij heel gaaf!

Is het ook, maar zoals gezegd zijn die badlands moeilijk te krijgen voor een leuke prijs in nederland.
Daarbij zijn die banden niet gemaakt voor die velg. Dat kun je op de foto wel zien. Het is dus erg lastig lijmen.
Maar als je het kunt vinden en lijmen, dan is het wel een super combo. Heb er laatst zelf nog even mee gereden.

Vandaar dat ik de LRP VTEC Harakiri's heb gekocht (je kunt ze bijvoorbeeld hier kopen, maar bij PK Racing staan ze ook in het rijtje, waaronder ook de badlands echter in te kleine maat).
Dat ziet er zo uit:

revoharakiri.jpg

Dit is overigens nog de enige kleur waarin je de 1/2 offset kunt krijgen. Wil je een andere kleur, zul je ze zelf moeten verven.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar ik zou er bij de Badlands wel voor kiezen om de banden te lijmen op de binnenste lip van de velg. Dan krijg je een dunnere sidewall en minder roll in de banden. Bovendien vind ik het er iets strakker uit zien.

Dus ipv zo:
badlands_on_lpr1.jpg

Zo;
badlands-on-rulux-half-ups.jpg

Het verschil:
DSCF0007-1.jpg

DSCF0006-1.jpg

Ik denk dat de Jconcepts Rulux met 1/2 offset half-Up in de kleur geel samen met de Proline Badlands MT mijn nieuwe set-up gaat worden. Alleen nog even kiijken waar ik e.e.a. kan bestellen. En zoals Nard Cox zegt op de binnenste rand lijmen.

Tevens ga ik de Sway Bar Kit bestellen en de Traxxas Blue Splined Anodized Wheel Hubs + Hex Kit 17 mm #TRX5353X

Iedereen mee eens? Of iemand nog meer ideeen?

Hey top, mooi fotootje om eens goed het verschil te zien.
Ik heb inderdaad op de combo gereden waar ie in het midden gelijmd zat. Ging perfect.

Waar heb jij de badlands vandaan als ik vragen mag?

@>ET
Super keuze hoor. Dat is een hele goede set voor alle mogelijke ondergronden.

Waar heb jij de badlands vandaan als ik vragen mag?

Wil ik ook graag weten en tevens welke maatvoering moet ik exact hebben van die Badlands? Of beter, welke partnummer hebben die?

Ik zie ze bij rcworld en rctuningraalte o.a. staan weet niet welke maat of type......

Laatst bewerkt:
Back