E-REVO topic

Ja, die passen er zo op. :) zijn ook prettige bandjes.

Half offset werkt mooier bij het bashen. (een kameraad van me rijdt zonder offset, ik met. en die van mij zijn gewoon heel, die zonder offset hebben een paar barstjes opgelopen. (zelfde rijgedrag. ^.^ )

Offset zorgt niet voor meer onbalans, enkel voor meer balans ;). Ik rijd met mijn Flux ook zoveel mogelijk met offset velgen, wereld van verschil.

Andere foams is niet perce nodig. Ik heb mijn foams vervangen toen ik mijn BadLands van een 3.2'' MT velg naar de 3.7'' JConcepts Rulux Half Ups Half Offset overzetten. Heb hiervoor toen een setje molded foams gekocht en het verschil met standaard was bijna zorgbarend.

Ok, dus offset velgen zijn sterker, dat verbaast me een beetje, maar thx voor de info !
Dan ga ik zeker voor offset.

Maar waarom dan Rulux velgen ? Zijn die nodig voor de ERBE als je bv die Harikiri's wilt gaan rijden ? Op de Vorza rij ik (onder andere) met de Harikiri's, bevallen daar ook erg goed. Maar zijn wat zacht en low profile voor de revo lijkt me om te bashen.

Heb je een voorbeeld van die 'molded foams' ? Weet nml niet goed wat ik me daar van moet voorstellen.

Offset velgen zijn niet sterker. Maar die Rulux velg is licht en sterk, wel of geen offset maakt geen verschil in de kwaliteit van die velg.

Ik gaf Rulux als voorbeeld. Ze zijn licht en sterk en niet al te duur. Bovendien vinden de meeste mensen ze wel mooi. Een standaard dish velg (zo'n dichte velg) is ook goed.

EDIT: zie een extra vraag, voorbeeld van molded foams:

OFN81107-2.jpg

OFN81101-2.jpg

Molded is vrij vertaald ''vorm gegeven''. Een normale foam is meer recht toe recht aan.

HPI4804-2.jpg

Molded foams zijn stukken steviger en bieden meer ondersteuning. Bovendien kunnen ze beter tegen zand en water en zijn ze makkelijker te herbruiken zouden je nieuwe bandjes willen.

Laatst bewerkt:
Ik rij met de Citybloks van Aka en ik moet zeggen die rijden goed. Voor het bashen, zijn de response tires van Traxxas ook aan te bevelen, daar rij ik mee op mijn Revo 3.3 (nog niet onder de Erbe gehad) en die hebben een iets hogere wang waardoor ze wat meer absorberen.

Molded foams zijn hebben een gesloten cellen structuur, waardoor er minder rotzooi in gaat zitten. En ze zijn in de regel sterker.

Ja, schoonmaken is niet echt een argument voor me. Denk dat ik maar eens ga voor een set badlands met rulux en dan molded inserts, welke kleur (stijfheid neem ik aan) zou ik dan moeten kiezen ? Moet je badlands nog tapen ?
Denk dat ik de Dirt claws ook maar omzet naar de Rulux velgen.

Ff een winkel in de buurt zoeken die ze heeft.. kan tot nu toe alleen maar US of UK winkels vinden.. grr.. duurt weer zo lang..

Dat ligt aan je betaalmethode, als je geld op een paypal account hebt wil het vlot gaan.
Ik heb de Badlands bij JEspares besteld met een uitgestelde betaling zoals dat heet bij paypal. Maar drie dagen nadat het geld overgemaakt was naar ze had ik het spul binnen.
Daar kan Toemen niet tegenop. (Als ze al de goede of complete spullen versturen).

Sorry als dit op een shopbespreking lijkt, maar ik heb het even hoog zitten.

Zou het veel uitmaken als ik de harde variant neem ? De mediums zijn nml geen voorraad meer.

*edit* Zie net dat dit speciale LRP versies zijn, passen de normale Ofna truggy inserts niet ? Waarom die ribbels ?

Laatst bewerkt:
Mwoa, 't valt wel mee hoeveel die motor de ESC mount raakt. je moet alleen de motor draden evne recht omhoog laten wijzen. (als deze richting ESC wijzen gaat het iig niet passen.)
de 18/54 vertanding is zeker aant e raden als je op Lipo's rijdt.
anders heb je hem namelijk erg licht vertand staan, en trek je in no-time de diff's er uit. (op NiMh kakt de spanning dermate in, dat je net zoveel kracht overhoud met de 18/65 vertanding als Lipo's op 18/54 hebben :lol:

Iig rijdt ik nu al zo'n 1,5 jaar met de 18/54 vertanding (op 6s Lipo). en ben nog steeds bezig met m'n eerste spur en pinion. (maar de motor lagers heb ik al wel versleten! ) dus ik durf wel te beweren dat die vertanding voor 4s en 6s heel mooi geschikt is. :)

Nou ben weer even wezen stoeien met de revo en het is gelukt !!!
Ik heb achteraf helemaal niks van de esc. afgehaald alleen een heel klein stukje van de uuuh waar de achter veren aan vast zitten :p
Gelijk even wezen rijden in de straat heheheh dat gaat best aardig:D
Mensen weer bedankt voor de support super zo'n forum !
Mvg Dion

Klamath / PIR3lly, precies hetgeen dat ik tegenkwam toen ik op zoek ging naar nieuwe velgen. Sommige vonden ze fijner schoonmaken, andere niet. Ik vind het zelf weinig verschil, even met een borstel er overheen en klaar.

Het grootste nadeel van de Rullux vind ik (temisnte zo ging het bij mij tot nu toe.) is als je op een beetje klam zand rijdt, dat de velg heel snel dicht gaat zitten.
Bij het maken van bochten duw je de buitenkant van de velg de grond in, en gaat het plakkende zand tussen de spaken zitten, wat voor een gigantische onbalans zorgt bij het rijden. (of de wielen zaten egaal randvol met zand, mja, daar werden ze dan zo zwaar van.)
Ik weet niet of ze het ontwerp nog aangepast hebben of niet. Ik heb namelijk nog de witte Rullux velgen met Pro-Line Bow-Ties (als ik me niet vergis worden die niet meer geleverd in het wit.)

In ieder geval had ik dit probleem niet meer met de dish velgen.
Op de baan werken de Rullux wel goed (zijn ook mooi degelijke velgen.)

Datzelfde verhaal had ik dus weer met dish velgen.
De hele binnenkant vol met zand en ontzettend veel onbalans.
Doordat de velgen dan "dicht" zijn, kan het zand er ook niet uit.

De rulux zijn open, waardoor het zand er aan 2 kanten weer uit geslingerd kan worden...

Tsja, ieder z'n ding, zeg maar ;)

Datzelfde verhaal had ik dus weer met dish velgen.
De hele binnenkant vol met zand en ontzettend veel onbalans.
Doordat de velgen dan "dicht" zijn, kan het zand er ook niet uit.

De rulux zijn open, waardoor het zand er aan 2 kanten weer uit geslingerd kan worden...

Tsja, ieder z'n ding, zeg maar ;)

Of je kan er voor zorgen dat het zand er uberhaupt niet in komt, door de vent holes dicht te tapen :rolleyes:. Dat doe ik dus als ik op zand rijd.

Back