E-sky Nemo, the FPV edition

Jawel Sander, dat is precies hoe de vork in de steel zit, ze worden nietmeer gemaakt.
Tenzij Martijn liegd, maar dat kan ik ook niet ruiken.

Voor 50 euro koop ik zon nemo dus echt niet,
dan zijn er weer een berg chinese schuimpjes die het beter doen voor dat geld.
Desnoods een of andere chesna/beaver van 30 dollar waar je dan een 2 motorig ding van maakt. ;)

Jawel Sander, dat is precies hoe de vork in de steel zit, ze worden nietmeer gemaakt.
Tenzij Martijn liegd, maar dat kan ik ook niet ruiken.

Daar gaat 't niet om, jij brengt 't alsof er geen Nemo meer te krijgen is, da's niet waar, alleen niet meer bij RCtechnics voor 25 euro.

Voor 50 euro koop ik zon nemo dus echt niet,
dan zijn er weer een berg chinese schuimpjes die het beter doen voor dat geld.
Desnoods een of andere chesna/beaver van 30 dollar waar je dan een 2 motorig ding van maakt. ;)

Da's jouw keuze, vooralsnog maak je je veels te druk over allerlei zaken die met FPV vliegen verder weinig van doen hebben. Zou je je energie niet eens steken in 't vliegklaar maken van één of ander model en daar dan eens wat FPV ervaring mee opdoen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Was maar een geintje Sven, wil hem eigenlijk ook niet kwijt. Wel balen, misschien kun je Sleurhutje eens lief aankijken, die had er een extra "voor de breek". Zo'n Nemo is volgens mij zo'n beetje onverwoestbaar, dus...

Ik snap ook niet dat jij nog steeds niet in de lucht bent met FPV zeg; je hebt zoveel bouw- en vliegervaring, zo moeilijk kan het dan toch niet meer zijn. Ik wou dat ik wat van jou ervaring had, dan wist ik het wel... :)

@Sander: ik zat nog eens naar jou motormounts te kijken, die heb je gemaakt van ABS-profiel zei je. Ik zie je dat volgens mij ook vaker toepassen, bijvoorbeeld als ligger op je easystar, met daarbovenop de ESC en dergelijke.
Nou zegt ABS-profiel me verder niks; waar zoek ik dat spul in de bouwmarkt, zijn dat kabelgootjes ofzo?

Sander dat brei je er zelf aanvast, ik zeg gewoon dat ze niet meer gemaakt worden en dat RCtech ze niet meer verkoopt.
Dat ze elders nog gehaald kunnen worden voor dubbele prijs, dat interesseert mij geen ...
Ik vond die nemo een goed idee JUIST omdat die daar zo goedkoop was.
Dat lelijke ding is mij geen 50 piek waard, het ging mij puur om het praktisch gemak.

Ik vlieg nu geen modellen die geschikt zijn voor FPV beginners,
en het enige model die dat wel is, wil ik dus bewaren tot ik genoeg met goedkope prut kisten gerommeld heb,
en ik door die ervaringen min of meer weet wat ik aan het doen ben.
Daarom dus mijn jacht op een goedkoop vod dat gerust een keer in 600 stukken mag.

misschien hele stomme opmerking he....

maar waarom geen easystar met rolroeren, of een axn floater ? (bijna hetzelfde als de easystar, bij HK te koop)

die dingen kunnen langzaam vliegen, maar ook redelijk snel (je hebt het zelf gezien) de axn is net wat sneller als de easystar.
Op de rolroeren is hij dan lekker rustig, zodat je op je gemak "rond kan kijken"....

En als je dan echt goedkoop wil, pak een 2dehands easystar... dan kun je voor weinig geld gaan proberen.

De easystar wordt zat gebruikt voor FPV...

Laatst bewerkt:
Die floater van HK leek me wel aardig, maar die heeft nogal een flinke spanwijdte,
bij een smakkerd liggen die vleugeltjes zo aan gruzelementen denk ik.
Iets wat zon ukkie als de nemo niet snel zal gebeuren.

Die easystar achtige zijn wel FPV kisten bij uitstek, 9 van de 10 zijn zulke kisten,
maar of ze echt geschikt zijn om een kleine 50~100 meter om je heen te tutten met een paar omni antennetjes?
Het leek me juist zo leuk en "veilig" om een beetje met een vlotte wandelgang in de buurt te blijven.
Zon easystar is zo een pokke eind weg iig (heb je zelf al eens gezien ;)).

Ja, dat van die afstand heb je wel gelijk mee, maar hij KAN ook redelijk in de buurt blijven natuurlijk.

Feit is wel dat de spanwijdte wel aardig is ja.

Anders gewoon eens gek doen... en geld uitgeven aan dat nemotje ;)

Nog even offtopic:
en je superzoom 4d? met kleine roeruitslagen is dat wel rustig te vliegen toch? En door het extra gewicht ook wat beter met wat wind??

Laatst bewerkt:
Zoals met de meeste dingen, klein beginnen. ;)
En 50 euro voor zon nemo vind ik het niet waard eigenlijk.
Het is een handig kistje, maar zon klein ding voor 50 euro, neuh.
Er zullen vast nog wel meer kleine schuimpjes te vinden zijn.

Zon superzoom 4D KAN rustig vliegen, ik heb er zelfs al een zien FPVen,
maar dan moet je wel goed overweg kunnen met zon ding. ;)
Kleinere roer uitslagen maakt niet veel uit, ze zijn zo groot als dienbladen, 1mm uitslag is dan al veel.

Kijk maar.
Maar die meneer heeft al wel vaker gevlogen denk ik,
anders lukt je dat echt niet met zon zoom.

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien kun je Sleurhutje eens lief aankijken, die had er een extra "voor de breek". Zo'n Nemo is volgens mij zo'n beetje onverwoestbaar, dus...
Nope, kansloos. De kids hebben er één geconfisceerd met originele bestickering. Wel een borstelloze 1400kV brommer voorop met Slow Flyer prop. Ik had nog een Spektrum DX5e liggen en een AR6100e indoor ontvangertje in de vlieger. Kids gaan dus leren vliegen deze zomer (zonder FPV). :mrgreen:

Hey Sven, die super zoom is wel een 3D kistje he?...en rustig vliegen doet ie alleen bij windstil weer. Voor de prijs van een super zoom heb je een paar nemo's. Zelf vloog ik ook met een gelijkwaardig epp model fpv en ik vond het geweldig. Alleen zit al je electronica in de open lucht te zwengelen en dat is minder. En denk vooral niet dat je in de buurt kan blijven vliegen, ook niet met een super zoom, dat is niet zo slim. Tijdens een vlucht raak je meermalen gedesorienteerd en net even buiten bereik geeft een zwart beeld en daarop volgt een crash. Met een patch heb je ongeveer 200 meter meer bereik en meer veiligheid met jou setje.

Nou mijn superzoom was anders geen 50 euro hoor. ;)
Ik heb hem al hangen hier, maar idd lijkt het me een nogal heftig geval om eventjes mee te gaan FPV vliegen voor het eerst.

En waarom is in de buurt vliegen niet slim? Lijkt mij juist van wel.
Als dat ding een kilometer verderop/hoog even spatjes krijgt,
kun je hem in de meeste gevallen wel weg gooien of in het ergste geval nieteens terugvinden.
Met iets als de nemo hoeft je volgens mij niet eens je club veld af om leuk te kunnen sjezen.
Dat dwarrelt als het moet volgens mij prima op een meter of 3~4 boven de grond,
wil het even niet lukken, laat alles los en de kleine vogel overleefd zoiets misschien wel.
Hoeft je iig niet ver te zoeken. ;)

Volgens mij lok je dit gewoon uit Sven,

Als ik zie dat je al over de 7000! posts hier op het forum bent, en nu nog aan het discussieéren bent over een schuimpje van 4 tientjes, dan gaat er hier volgens mij iets mis.. Wat is nou het verdomde probleem ? Je hebt al heel wat euro's uit gegeven aan je fpv spulletjes, maar loopt nu te zaniken ( en al vanaf het begin van deze tread) over een schuimpje.
Jij weet wel wat je wilt, je weet wat je zoekt, je weet waar je het vinden kan, dan stel ik voor dat we die eindeloze zoektocht naar Sven zijn schuimpje eens achter ons laten.
Een hobby kost geld, zo ook FPV. Omdat het schuimpje nu ineens 17 euro duurder is krijgen we weer 5 pagina's over een ander kistje.

Laatst bewerkt:
Sven, er kunnen zich zoveel onverwachte situaties voordoen...b.v. je vliegt tegen de zon in en je ziet even niets meer, ja ook op 4 meter hoogte gebeurt dat...en je kist gaat de weg over en knalt tegen een voorbijkomende auto of duikt een kinderwagen in?...

Je hebt je fpv set nu al een hele tijd, ga nu maar gewoon gebruiken en alles zal anders zijn dan dat jij gedacht hebt.

Ik zou graag eens een filmpje willen zien.

Volgens mij lok je dit gewoon uit Sven,

Als ik zie dat je al over de 7000! posts hier op het forum bent, en nu nog aan het discussieéren bent over een schuimpje van 4 tientjes, dan gaat er hier volgens mij iets mis.. Wat is nou het verdome probleem man? Je hebt al heel wat euro's uit gegeven aan je fpv spulletjes, maar loopt nu te zaniken ( en al vanaf het begin van deze tread) over een schuimpje.
Jij weet wel wat je wilt, je weet wat je zoekt, je weet waar je het vinden kan, dan stel ik voor dat we die eindeloze zoektocht naar Sven zijn schuimpje eens achter ons laten.
Een hobby kost geld, zo ook FPV. Omdat het schuimpje nu ineens 17 euro duurder is krijgen we weer 5 pagina's over een ander kistje.

Als je als een blind paard gewoon maar met geld gaat smijten voor een ding waarvan je WEET dat die gewoon kapot gevlogen gaat worden, DAN is er iets goed mis met je.
Ik weet wat ik WOU, ik weet dat die nu NIET MEER te krijgen is daar, dus die nemo ben ik klaar mee.
Voor 25 euro had het me niet zoveel geboeid, voor het dubbele wordt het al minder leuk als dat in de prak gaat.

Ik heb het al wel weer gezien hier, geef je niet als een dolle je centen uit,
dan ben je bij bepaalde mensen hier meteen geen knip meer waard.

Ik zal het allemaal wel weer zelf uit gaan zoeken,
maar ik heb nu al spijt van mijn FPV rommel.

Je wordt bedankt!

Laatst bewerkt:
koud water vrees?! je eerste schade is altijd de moeilijkste en het gebeurd echt wel een keertje :)
Ik spreek uit ervaring....

Kom gewoon eens op een meeting dan kun je met een ander meevliegen en weet je wat je te wachten staat. daarna is het niet zo moeilijk.
Geloof mij, ik liet altijd anderen kijken en zelf vloog ik visueel. Totdat Sander begon te schelden dat ik dat ding eens op me kop moest zetten. Nou dat viel erg mee... Doe ondertussen niets anders meer.

kom op met je film Sven, er zijn zat mensen hier die je wel willen helpen... ;)

Als het echt niet wil lukken kom je maar eens hierheen en kun je met mijn kist vliegen!

Laatst bewerkt:
Sven,

Stel je niet aan! Ik heb in het begin van deze draad, jou op al je vragen antwoord gegeven, en je geholpen waar nodig.
Het enigste waar jij op blijft hangen in een simpel klein schuimen EPP kistje. Je kunt je toch voorstellen dat we onderhand moedeloos worden omdat je maar blijft door sudderen over een stuk schuim?!
mensen willen je helpen met bouwen, mensen hebben hier kistjes te koop voor nagenoeg niets, en je blijft hier maar babbelen over het schuimpje.

"Ik heb het al wel weer gezien hier, geef je niet als een dolle je centen uit,
dan ben je bij bepaalde mensen hier meteen geen knip meer waard."

Waar slaat dat nou op!? Ik ben een jongen van 22 , zonder werk, die de al mijn centen bij elkaar sprokkelt met het verkopen van brommertjes om mijn FPV hobby, en vaste lasten te kunnen betalen.
Als je dan zó dicht bij bent om te gaan vliegen, echt álles al hebt om te beginnen, maar al weken vast haakt op een schuimen kistje van 40 euro. Kom op zeg..Daar ga ik geen moeite meer in steken. ik hoop dat je dat eens begrijpt.

Er vanuit gaan dat hij direct kapot gevlogen word..Weet niet of je dan aan modelvliegen moet beginnen...

Tot sinas.

Laatst bewerkt:
koud water vrees?! je eerste schade is altijd de moeilijkste en het gebeurd echt wel een keertje :)
Ik spreek uit ervaring....

Kom gewoon eens op een meeting dan kun je met een ander meevliegen en weet je wat je te wachten staat. daarna is het niet zo moeilijk.
Geloof mij, ik liet altijd anderen kijken en zelf vloog ik visueel. Totdat Sander begon te schelden dat ik dat ding eens op me kop moest zetten. Nou dat viel erg mee... Doe ondertussen niets anders meer.

kom op met je film Sven, er zijn zat mensen hier die je wel willen helpen... ;)

Als het echt niet wil lukken kom je maar eens hierheen en kun je met mijn kist vliegen!
Ja ik weet zelf dat de eerste FPV kist gewoon een keer aan puin gaat.
Niet erg, helemaal niet, maar waarom is het dan zo erg om gewoon een goedkoop prul te willen gebruiken?
Ik heb helaas niet oneindig veel geld, dus een "offer kistje" mag en kan voor mij niet veel kosten.

Ik heb al met mijn videobril en zender link aan het klooien geweest in de sim,
dat is gewoon een videogame zoals ik ze gewend ben, maar dat pakt in het echt toch vaak heel anders uit.

Ik zou graag eens willen zien hoe het allemaal in het echt is,
maar ik krijg steeds meer het idee dat het FPV vliegen een rijkeluis tak van de hobby is,
waar ik me niet in had moeten mengen. :(

Bovendien is het steeds weer zon rot eind weg om eens te kunnen komen kijken,
100km rijden vind ik eigenlijk al genoeg en het kost me ook klauwen geld,
en jullie rijden met z'n allen zomaar even naar frankrijk voor een weekendje spelen.
Vandaar ook mijn gevoel van waar ben ik aan begonnen..

Nou nou Sven, niet zo snel op je teentjes getrapt. Als een dolle je geld uitgeven is natuurlijk wel het andere uiterste dan het eeuwige getwijfel waar jij last van hebt. Maar maakt niet uit, ieder zo zijn ding, ik kijk ook graag even de kat uit de boom.

Als je gewoon met een buddy vliegt hoef je volgens mij ook helemaal niet zo bang te zijn dat je het spul direct in de prak vliegt. En volgens mij heb je genoeg maatjes die best even willen helpen. ;-)

Ruil die auto van je anders eens in joh, hou je maandelijks geld over voor een compleet nieuw FPV-platform! :lol:

Back