E-sky Nemo, the FPV edition

Sven,

Stel je niet aan! Ik heb in het begin van deze draad, jou op al je vragen antwoord gegeven, en je geholpen waar nodig.
Het enigste waar jij op blijft hangen in een simpel klein schuimen EPP kistje. Je kunt je toch voorstellen dat we onderhand moedeloos worden omdat je maar blijft door sudderen over een stuk schuim?!
mensen willen je helpen met bouwen, mensen hebben hier kistjes te koop voor nagenoeg niets, en je blijft hier maar babbelen over het schuimpje.

"Ik heb het al wel weer gezien hier, geef je niet als een dolle je centen uit,
dan ben je bij bepaalde mensen hier meteen geen knip meer waard."

Waar slaat dat nou op!? Ik ben een jongen van 22 jaar, zonder werk, die de centen voor mijn FPV spulletjes en vaste lasten bij elkaar beunt met wat brommer verkoop.

Als je dan zó dicht bij bent om te gaan vliegen, echt álles al hebt om te beginnen, maar al weken vast haakt op een schuimen kistje van 40 euro. Kom op zeg..Daar ga ik geen moeite meer in steken. ik hoop dat je dat eens begrijpt.

Er vanuit gaan dat hij direct kapot gevlogen word..Weet niet of je dan aan modelvliegen moet beginnen...

Tot sinas.
Waar ik moedeloos van wordt is dat er steeds weer iemand is die roept KOPEN KOPEN KOPEN.
Ik had ook daadwerkelijk aanstalte gemaakt om dat lelijke ding te kopen, is het opeens weg.
"Dan betaal je toch gewoon dubbel?" was doodleuk jou response. Waar slaat dat dan op?

Ik zit niet al weken vast aan welk kistje ik moet kopen, ik heb ook andere projecten lopen waardoor deze even opzij ging.
Nu had ik weer even tijd voor het FPV gebeuren, en ging ik dus dat ding maar eens aanschaffen,
krijg ik meteen weer een dubbele rekening voor mijn plaat, daar wordt ik chagrijnig van want ik houd niet van zulke verrassingen.

En ja, ik ga ervan uit dat dat ding een keer storing krijgt of gewoon de controle kwijt is,
dat is toch het hele punt van zon proef kistje? Wennen en testen?
Jij besteed toch ook niet onnodig veel geld voor probeersels?
Alhoewel, je sloopt ook 2 of 3 HD cameras uit elkaar voor de lol,
dus zo voorzichtig met geld ben je niet..

Ik wacht wel tot die floaterjet weer eens beschikbaar is, dan ga ik maar met dat ding kloten.
Wel frappant trouwens dat dat stomme ding helemaal aangekleed GOEDKOPER is dan zon lege nemo..
Als het dan toch een prak model moet zijn voor 40 ballen, dan liever die floaterjet..
Hij is niet zo klein en handig dat ik ermee op et veld kan blijven rondvliegen met een omni antenne,
maargoed, ik kan het vergeten dat het eens makkenlijk mag gaan..

En Klaas, ik weet het, ik treuzel gauw, maar ik houd ook niet van onnodig met centen gooien.

Laatst bewerkt:
Ja ik weet zelf dat de eerste FPV kist gewoon een keer aan puin gaat.
Niet erg, helemaal niet, maar waarom is het dan zo erg om gewoon een goedkoop prul te willen gebruiken?
Ik heb helaas niet oneindig veel geld, dus een "offer kistje" mag en kan voor mij niet veel kosten.

Ik heb al met mijn videobril en zender link aan het klooien geweest in de sim,
dat is gewoon een videogame zoals ik ze gewend ben, maar dat pakt in het echt toch vaak heel anders uit.

Ik zou graag eens willen zien hoe het allemaal in het echt is,
maar ik krijg steeds meer het idee dat het FPV vliegen een rijkeluis tak van de hobby is,
waar ik me niet in had moeten mengen. :(

Bovendien is het steeds weer zon rot eind weg om eens te kunnen komen kijken,
100km rijden vind ik eigenlijk al genoeg en het kost me ook klauwen geld,
en jullie rijden met z'n allen zomaar even naar frankrijk voor een weekendje spelen.
Vandaar ook mijn gevoel van waar ben ik aan begonnen..

Sorry Sven,

Maar nu sla je de plank op alle vlakken mis hoor, je kunt ook overdrijven.

Je zegt dat je graag eerst eens wilt proeven en ruiken aan FPV, maar je bent niet bereid er wat kilometers voor te rijden. Vervolgens maak je je druk om een prijsverschil van 17-euro voor een Nemo. Dan ga je roepen dat 't een rijkelui's hobby is terwijl je zelf al een complete set hebt aangeschaft?

Ik stel voor dat je óf gewoon lekker aan de knutsel gaat en stapgewijs gaat wennen aan FPV, óf gewoon een keer langskomt op een meet 'n greet, maar hou alsjeblieft op met dat gezeur en gezever, daar zit echt niemand op te wachten.

En geloof me, zo moeilijk is 't echt niet. Gewoon een kwestie van een kist uitzoeken uit je collectie, FPV camera en zender erop monteren, een vriend/vriendin, collega of echtgenote meevragen naar 't veld. Wat rondjes vliegen en de ander door de bril laten kijken of 't allemaal goed gaat, vervolgens gewoon in 't diepe springen en de bril opzetten met instructies aan de ander om als spotter te fungeren .... Dan sta je de eerste 10 minuten misschien met zweethandjes en je hart kloppend in je keel, maar dan kom je tenminste ergens.

Mijn oma zei altijd: praatjes vullen geen gaatjes, dat geldt anno 2010 ook voor eindeloze discussies op een forum.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Wat kilometers... voor jou is door half Nederland rijden normaal, maar dat is het niet voor iedereen hoor!
En ja, na zon FPV set, die eigenlijk bijna twee keer zo duur is uitgevallen, raakt de poen toch een keer op hoor Sander.
Ik heb geen put om het uit te blijven scheppen.

Ik meen dat Leo nog plannen had met een promo dag in Gilze, maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet.
Daar had ik mijn hoop maar op gevestigd want jullie meetings blijven steeds in het noorden hangen.
Of meteen ginderwijd in Frankrijk..

En zo moeilijk is het niet nee, behalve dan als jou smaak toevallig niet erg FPV vriendelijk is.
Zeg het maar hoor, een opgevoerde Picojet? Of een robbe twister pylon racer van 60cm span?
Of anders maar mijn GWS corsair? Of een van mijn kleine combatwings? Nee?
Ik heb nog een microjet liggen met zware brushless, of toch maar mijn superzoom4D?
Mijn nieuwe funjet met zware motor dan? Ik heb nog een kleine houte tucano maar die moet nog in elkaar.
Of gewoon maar mijn nooit gevlogen 400 klasse heli pakken?
Het is helemaal niet zo makkenlijk als "pak maar wat, je hebt vast wel iets"...

En praatjes vullen idd geen gaatjes Sander.
Ook dat kan twee kanten op zie je wel.

Wie loopt er nu al pagina's lang te zeuren een zeveren over 17 euro prijsverschil enzo?

Nou Sven, dan is 't simpel, dan bestel je gewoon die Nemo voor 42,50 euro. Kom op zeg, je hebt overal een excuus voor en vult pagina na pagina met vragen waar velen je heel behulpzaam mee zijn (geweest) .... en vervolgens gebeurt er niks. Da's toch jammer, zowel voor jou, als de mensen die tijd en aandacht hebben gestoken in reacties om jou op weg te helpen.

Kortom, ga je nu eens een keer FPV vliegen of d'r eerst nog eens drie maanden alleen maar over praten? Kijk anders even bij de diverse verkooptopics of d'r niet iets tussen zit wat wel 'Sven-waardig' is en dan ga je daarmee je eerste FPV vliegpogingen maken.

Dus kom op, stop met zeuren en zeveren, hak wat knopen door en ga aan de slag! Wij wachten op je eerste video!

Ps. als ik zie waar je normaliter mee vliegt dan snap ik wel dat je enigzins bang met je FPV kist op z'n eerste vlucht total loss te vliegen. Laat dat gevoel dan ook even los en realiseer je dat je voor FPV juist niet zo'n bloedsnel kistje wilt, dus dan worden de risico's op een crash alweer factoren kleiner.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Jongens stop nou, voordat dit helemaal uit de hand loopt. Sven kom terug als je een schuimpje hebt gekocht en dan praten we verder alsof er niets gebeurd is. Ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt om zelf een beslissing te maken. Sander, Remy en Sven stop met op de man spelen en laat iedereen in zijn waarden. Doe niet zo kinderachtig. Beetje raar dat de jongste hier moet ingrijpen voordat hier weer draadjes gesloten gaan worden enz. Dus Sven hou de rest voor jezelf en kom terug als je hebt besloten of je verdergaat en een schuimpje hebt gekocht, dan helpt iedereen je verder. Anders maak een verkoop topic aan en laat het achter je liggen, even goede vrienden. Stop nu allen met dit kinderachtige gedoe. KLAAR ERMEE.

Groet Hugo

Tsja Sander, het is ietsje meer, maar zo is het nu al gegaan bij ieder onderdeel.
En voor die 42,50 krijg je eigenlijk toch wel heel weinig vind je niet?
Zeker als je ziet wat je voor dat geld bij hobbyking krijgen kunt.
Compleet aangeklede PnP toestellen twee keer zo groot als die nemo.

Daarom vind ik die nemo het geld niet waard.
Voor het vliegend gemaakt is, kost het bij elkaar weer twee keer zoveel als een china gebakje.
Alleen hebben die china gebakjes weer net niet de goede vorm om rustig in de buurt te vliegen met een camera..

En Hugo, ik ben nog steeds ontopic met deze nemo discussie dus doe zelf ook een beetje rustig?

Okee eerst maar even mijn ervaringen ,ook voor freaky.

de eerste keer vliegen met fpv deed ik samen met emil,ook mede mod hier .
Ik had een ez klaargemaakt voor een mede clubgenoot en dacht deze is 35mhz dus plakte ik onder de vleugel een 2200mah accu en de zender en camera er boven op .
En zie daar ik zag niks/heel weinig emil liet me rustig een paar rondje,s vliegen .
En lande op zijn aanwijzingen weer netjes,s op het veld.
Dit was met een standaard 2cel lipo 5000mah en een speed 400 en gunter.
Als extra tilde hij nog een 2cel 2400lipo en zender en camera,ging prima .
Ik gebruik nu eerst een andere camera.

nu ben ik bezig alles in mijn ez te stoppen ik denk 3 jaar oud dus wel wat broos.
016.jpg

015.jpg

ik word nu al kriebel van de draden bah wat een boel .
Ik wil de onvanger voor rc achterin hebben of op de staart,zover mogelijk overal vandaan .
ook de servos op /in de staart.zodat ik ver van de video zender af zit en de draden niet langs elkaar komen of kruisen .

Dus zoals je ziet sven ik ben nog niet klaar .
Waarom heb je de ez niet gekocht hier in het tekoop gedeelte 10 euro en wat plakwerk /ducktape en je was klaar .

Of zijn je vliegkunsten niet je van het ,ik land de mijne prima met info van een spotter ook zonder goede video.
En prakken doe ik alleen maar als ik aan het rossen ben niet als ik vlieg zonder te dollen .
En ook aan mijn loon komt een eind maar het ligt er aan waar je je geld aan uitgeeft .
De ez is denk ik 3 jaar oud .en 5 setups verder .

kom op kerel het ligt nu op je buro te niksen terwijl je de picojett zo hebt uitgerust met een slomere motor en lekker kunt proberen .terwijl een ander kijkt door de bril.
Je kunt het ja opnemen met je goedkope mini computer .

Zet hem op.
Groeten Wiebe.
ps net opgezocht ez is 6 jaar oud .

Laatst bewerkt:
Ja, de spagettie hoord erbij, daar ben ik niet bang voor gelukkig want ik ben dol op klooien met electronica.
Maar volgens mij ga ik me een hoedje schrikken als ik op mijn picojet mee moet vliegen.
Ik heb het idee dat dat apparaat, zelfs met orginele sp480 motor, behoorlijk knuppelen is.
De setup (1700kv fietsbel van 150 watt) is niet zo heftig, maar het blijft toch een deltawing zonder rudder.
Je kunt natuurlijk zo langsaam als je knuppeltje omlaag kan, maar toch.
Ik durf er gerust het mes in te zetten, lelijk issie toch al.
Hij kan met zijn dikke deur profiel rustig genoeg om enigzins in de buurt te blijven denk ik,
Maar of ik daarmee als FPV leek wat mee kan beginnen... Het lijkt me eng.
[media=youtube]ZRdaKkhQDkQ[/media]

Maar we gaan met andere kisten wel erg van het padje af hier denk ik.
Misschien verder in het algemene topic?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven,

Ik heb ondertussen al een demo'tje gehouden in Gilze omdat ik daar zelf op de basis ook gewoon echt zweefvlieger ben. We hebben met een klein groepje buiten de basis op een veldje gevlogen daar ik (en anderen) wat tegenwerking heb ondervonden van de penningmeester van de vliegclub. Vandaar dat ik met wat "goed" volk van de club eens buiten ben wezen vliegen met groot succes. Waarschijnlijk komt er nog wel een demo bij die club.

Aangezien het voor mij een kleine moeite is in een weekend mijn FPV spul mee te nemen als ik zelf ga zweefvliegen. Kun je gerust buiten de basis eens komen kijken. Voor mij is dat geen extra moeite.

ook wil ik nog even kwijt dat een buurjongen van 12 bij mij R/C vliegen helemaal te gek vind. Die heb ik een simulator gegeven voor op de pc en hij is leuk gaan oefenen. Hierna kreeg hij een easystar en de eerste keer opgooien in het park vond hij wel even eng maar hij vloog er meteen mee rond. Zijn reactie: goh, dit is net hetzelfde als op de simulator.
landingen moet je even oefenen maar altijd opstijgen en landen tegen de wind in.
Ik heb hem een paar keer meegenomen met mijn Cloudsfly FPV en hem met een 2e bril laten meekijken, dit vond hij natuurlijk supergaaf en wende al een beetje aan het uitzicht.
Op een gegeven moment (en andere dag) heb ik de cloudsfly op 100 meter gebracht. Zijn bril opgezet en hem mijn T10CP in handen gedruk (even onder toezicht) en hij vloog gewoon lekker rond. Ik heb daarna nog uitleg gegeven aan wat voorbijgangers zonder op hem te letten want het lukte prima. Na een minuutje of 10 de zender weer overgenomen en de kist geland...

Dit is een erg veilige manier om het op te pakken. Vandaar dat ik je aanbied om het zo met mij eens te vliegen. Maar als je nu eens met je eigen kist vliegt, bouw dan nog niet de FPV in maar leer je kist kennen en weet wat hij kan doen. Ik heb de eerste vlucht met FPV gear ook gevlogen zonder alles aan te sluiten en alleen visueel... nadat de balans goed was en ik wist wat de kist kon doen met alle gear ben ik na lange tijd ook met de bril gaan vliegen (in heemskerk na een schop onder mijn hol van Sander) enne het ging meteen goed..
jaja, ik ben ook geen held hoor met mijn eigen spul.
En daar komt dan nog bij dat als ik iets stuk vlieg er zoveel spares hier liggen dat ik binnen een half uur zo een nieuwe kist klaar heb...
Ik moet wel vermelden dat ik tot nu toe nog geen enkele (FPV) kist kapot heb gevlogen, dus schades vallen enorm mee. (een oude aan elkaar geplakte Skyraider van 2 jaar terug niet meegerekend. krijg sluiting ergens bij de ontvanger maar na veel Epoxy vloog die ook weer!)

"Wij" kunnen inderdaad ons wat makkelijker verplaatsen omdat dit zakelijk is af te boeken. Maar je leert gewoon enorm veel op zo'n bijeenkomst (zelfs ik nog!), en dat is die paar liter benzine echt wel waard.

Demo's komen er wel door het hele land, voor mij niet zo'n probleem maar ik moet zelf ook nog wat kennis opdoen omdat ik nog niet op alle vragen een antwoord heb en dan Sander gewoon weer lastig ga vallen ;) ... het is toch zo'n lieverdje (zijn niet mijn woorden!) :)

maar goed. Ik krijg nu kramp in de vingers. Sven, ik ben er (ook als leverancier) om iedereen zo goed mogelijk te helpen dus meer dan het gene hierboven kan ik je niet aanbieden... En mocht je iets stuk vliegen, epoxy doet echt wonderen en je kistje zal heus wel weer vliegen...

hmmm, was dit het langste verhaal hier?

Oh heb ik de meeting op Gilze al gemist?
Hmm das wel jammer, ik had gehoopt daarbij te kunnen zijn.
Maar als je nog eens een keertje gaat vliegen met je FPV gear en je vind een stel pottekijkers niet erg,
dan wil ik daar graag een keertje bij zijn (plus geïnteresseerde vrienden als dat mag).
Ik wil zoiets graag een keertje meemaken zodat ik straks niet blind in een leeuwenkuil spring.

Het visueel vliegen had ik zelf ook zo onder de knie, idd net het "videospelletje" thuis.
Misschien dat het met FPV vliegen ook zo is, maar daar kom je pas achter als je het doet. ;)

Ik ben vooral bang voor beeld uitval, daarom wilde ik zo graag een klein goedkoop "probeer prul".
Ik draag namelijk een bril voor veraf, dus even snel de videobril afgooien en visueel verder vergt bij mij iets meer tijd.
Dat blijft lekker dichtbij, gaat hopelijk niet zo hard, en ploft zon ding van 25 euro een keer jammer dan.
Ook hoopte ik dat ik dan met een omni antenne kon beginnen want zon dienblad antenne vind ik toch nog een beetje akelig.

En mijn gedachte dat die FPV kisten behoorlijk vaak in puin gevlogen worden,
komt mede omdat bijna alle FPV modellen die ik op RCgroups tezien krijg eruit zien of ze onder een trein gelegen hebben.

Laatst bewerkt:
En mijn gedachte dat die FPV kisten behoorlijk vaak in puin gevlogen worden,
komt mede omdat bijna alle FPV modellen die ik op RCgroups tezien krijg eruit zien of ze onder een trein gelegen hebben.
En hoeveel procent daarvan heeft voordat ze FPV gingen vliegen überhaupt wel eens gevlogen? Leren vliegen is één maar leren vliegen met FPV vind ik een gevaarlijke keuze. Leuk als je ver weg vliegt en geen flauw idee hebt hoe je een vlieger moet redden uit een benarde situatie. Dus de meeste van die verkreukelde vliegers zijn van "rookies" in het vlieggebeuren.

Oh ja, en niet kunnen raggen met een EasyStar is onzin. Snij de vleugeltips eraf, maak het kielvlak recht (of snij de ronde punten eraf), vergroot het richtingsroer en vlieg als een achterlijke.

Hmmm dan zijn er wel veel beginners op RCgroups, de helft van wat daar vliegt zijn van die prak gebakjes.
Of misschien vliegen ze wel zo verslavend dat ze ze in notime versleten hebben? ;)

EZ* achtige schijnen niet zo lekker te rollen omdat de rolroeren vaak dicht bij de romp zitten,
samen met de aard van het beestje om zichzelf te corrigeren.
Maarja ik denk dan lekker belangrijk want bij FPV gebruik je eerder je rudder toch?

Zullen we dit topic a.u.b. on-topic houden (E-ksy Nemo) en hier niet van alles en nog wat bespreken?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Hmmm dan zijn er wel veel beginners op RCgroups, de helft van wat daar vliegt zijn van die prak gebakjes.
Of misschien vliegen ze wel zo verslavend dat ze ze in notime versleten hebben? ;)

EZ* achtige schijnen niet zo lekker te rollen omdat de rolroeren vaak dicht bij de romp zitten,
samen met de aard van het beestje om zichzelf te corrigeren.
Maarja ik denk dan lekker belangrijk want bij FPV gebruik je eerder je rudder toch?

Sven,

Alsjeblieft, hou op met je gezeur en gezever, koop een kist, desnoods een tweedehands Ez ofzo en ga aan de slag. Ga niet je tijd verdoen met het stellen van de ene naar de andere voor de hand liggende vraag waar je al 3x antwoord op hebt gehad.

Dit is het E-sky Nemo topic, laten we dat zou houden a.u.b. Je kunt ook een eigen topic openen, waar je naar hartelust vragen kunt stellen of kunt filosoferen over de ins en outs van 't FPV vliegen

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ok, weer ontopic, over de FPV-Nemo:
@Sander: Hoe maak je die mooie motormounts van jou precies?

@Sander: ik zat nog eens naar jou motormounts te kijken, die heb je gemaakt van ABS-profiel zei je. Ik zie je dat volgens mij ook vaker toepassen, bijvoorbeeld als ligger op je easystar, met daarbovenop de ESC en dergelijke.
Nou zegt ABS-profiel me verder niks; waar zoek ik dat spul in de bouwmarkt, zijn dat kabelgootjes ofzo?

Eerst zeuren dat ik op moet houden, daarna zelf nog even door drammen in een extra post.
Ach hou toch op Sander, jouw schijnheilige gezeur hangt MIJ de keel uit.

Maargoed, brei maar verder met je nemo, of klaag nog meer, mij maakt het niet meer uit wat je doet.

er staat op marktplaats een rtf nemo te koop.
misschien dat je daar wat mee kan sven?

Of moet er dan te veel echt gesloopt worden, sander? Die nemo is helemaal origineel in elkaar gezet....

Ok, weer ontopic, over de FPV-Nemo:
@Sander: Hoe maak je die mooie motormounts van jou precies?

ABS profiel bij de bouwmarkt, in 't zelfde schap als de alu en bouten sierprofielen meestal. In wit en zwart, alhoewel de meeste bouwmarkten maar een beperkte selectie hebben in zwart.

Je hebt verschillende ABS profielen waarmee je creatief aan de slag kunt. Platstaf, U-profiel, H-profiel, T-profiel, etc. Prima te lijmen door voorzichting op te schuren en dan lijmen met dunne CA, dat vloeit tussen de naad en daarna is de lijmverbinding sterker dan 't ABS zelf.

Uiteraard is een boorstandaard met XY-tafel en wat freesbitjes garantie voor nog meer creatief geknutsel, of een freesmachine zoals ik gebruik.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

er staat op marktplaats een rtf nemo te koop.
misschien dat je daar wat mee kan sven?

Of moet er dan te veel echt gesloopt worden, sander? Die nemo is helemaal origineel in elkaar gezet....

Nee, ik zou gewoon de camera erop zetten en de videozender en klaar ben je. Je hebt dan wel een propellor in beeld, maar dat mag de pret niet drukken, je krijgt dan zoiets (dit is mijn 3D schuimpje).

http://www.immersionrc.com/videos/3d_foamy_new_camera_uncompressed.avi

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back