E-sky Nemo, the FPV edition

Badbert,

Een originele nemo hoeft al niet veel aan te gebeuren.
De motor kun je van de neus af schuiven, en ergens anders planten. Klaar is, uh, Sven.

Ach hou toch op Sander, jouw schijnheilige gezeur hangt MIJ de keel uit.

Maargoed, brei maar verder met je nemo, of klaag nog meer, mij maakt het niet meer uit wat je doet.

Sven, waarom open je zoals Sander al voorstelde niet "het grote Sven gezever topic?"
Dan kunnen alle mensen die bereid zijn jou 3 x hetzelfde uit te leggen jou antwoord geven op al jou vragen!.
Zo heb je geen irritaties meer van anderen, en kun je stellen wat je wilt.
Dan hebben we in één klap alles opgelost.
Vat het niet te persoonlijk op, ik bedoel er verder niets mee, maar doordat je zo ontzettend veel vragen hebt kun je beter een apart draadje aanmaken.

Ik zever niet, ik koop gewoon niet als een dom schaap wat "de grote FPV god" me opdraagt als het me niet aanstaat.
Als er dan een paar verwende kinderen gaan lopen schreeuwen dat ik zeur, daar heb ik gigantisch et lak aan.
Ik zal hooguit advies in acht nemen als die mij acceptabel lijkt, maar beslissingen maak ik nog altijd zelf.
Waar het op neer komt, 25 euro vond ik die nemo waard, 42 euro niet.
"Live with it".

Klaar.

Ahhhhh, best gezellig al die Hezikiaanse denkwijzen. :rolling:

Even :ontopic:

De rolroeren op de Nemo, hebben jullie die van enkel 6mm Depron gemaakt of ook daadwerkelijk met profiel (driehoekig) zodat deze ook nog enigszins aan de onderkant van de vleugel aansluiting vindt?

De rolroeren lekker laten zitten zoals ze zijn:).
Ze werken prima. Je geeft toch niet constant volgas, en kunstvlucht is lelijk met die kist;).
Sander heeft ze van 6mm depron. Deze niet in een driehoek profiel. Deze gelijk met de bovenkant.
Ze zullen dus alleen naar boven toe effect hebben.

De rolroeren lekker laten zitten zoals ze zijn:).
Ze werken prima.
Uh nou, nee... :? Bij het ene rolroer zat 5mm ruimte waardoor deze al snel kan gaan flutteren. Zelfs bij lage snelheid. Ze zijn nu dus losgehaald. Maar dan zet ik er netjes scharniertjes in en op elk roer een HXT500 servootje (moet voldoende zijn want de MiniMag doet 91km/u op de radar en die heeft ook HXT500's en zo snel gaat de Nemo nooit halen :lol:).

Mijn kunstvluchtkist is nu klaar en gaat morgen voor de maiden. Dus dan is er weer tijd voor het knutselen aan de FPV. :banana:

Dan heb jij een slechte, die van mij functioneren prima.
Echter ben ik geen "Nemovolgasvlieger" dus heb nergens last van.
De roertjes werken prima, ze flutteren niet, en ga hier dus niets aan doen.
Jij doet dit wel, dus heb je het antwoord al gegeven.
:)
Tis een parkflyertje...

Ahhhhh, best gezellig al die Hezikiaanse denkwijzen. :rolling:

Even :ontopic:

De rolroeren op de Nemo, hebben jullie die van enkel 6mm Depron gemaakt of ook daadwerkelijk met profiel (driehoekig) zodat deze ook nog enigszins aan de onderkant van de vleugel aansluiting vindt?

Openingspost, daar zie je foto's van m'n Nemo.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik zever niet, ik koop gewoon niet als een dom schaap wat "de grote FPV god" me opdraagt als het me niet aanstaat.
Als er dan een paar verwende kinderen gaan lopen schreeuwen dat ik zeur, daar heb ik gigantisch et lak aan.
Ik zal hooguit advies in acht nemen als die mij acceptabel lijkt, maar beslissingen maak ik nog altijd zelf.
Waar het op neer komt, 25 euro vond ik die nemo waard, 42 euro niet.
"Live with it".

Klaar.

Goed, omdat je nogal asociaal uit de hoek komt, en kennelijk sch**t hebt aan 't feit dat je veel mensen nogal irriteert en ook nog eens herhaaldelijk off topic in dit topic (en andere) loopt te zeveren ga ik geen inhoudelijke reacties meer geven op je vragen.

Ik doe dit pas weer als je de moeite neemt een eigen topic te openen waar je terecht kan met al je vragen en gezeur/gezever over FPV.

Nu kan je natuurlijk zoiets hebben van 'ach, die Sander zoekt 't maar uit, hem kan ik missen als kiespijn', maar ik denk dat veel mensen mijn voorbeeld zullen volgen.

Dus Sven, wees nu verstandig, open even een eigen topic en ga niet ieder topic verzieken met continue dezelfde vragen die we elke keer weer opnieuw kunnen beantwoorden.

Afgesproken?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nemo, waar (nog) te koop?

Nou had ik dus nog een Nemo gevonden (Heli4U), bleek hij toch niet op voorraad...:mad:
Welk toestel adviseren jullie nu voor een beginnend (FPV) vlieger?
Of weet iemand toch nog een Nemo?
Heb namelijk net gisteren de onderdelen die Sander adviseerde (servo's, regelaars, props etc) besteld...

grt,

Joop

Bij Rc-technics hebben ze nog wel wat onderdelen van de Nemo.
Koop een rompje en een setje vleugels en je bent klaar.
Een staartje moet je er zelf even op frunniken.
Meer heb je niet nodig:).

Gewoon, voor de leuk :mrgreen: :

zx8nzr.jpg

Bij Rc-technics hebben ze nog wel wat onderdelen van de Nemo.
Koop een rompje en een setje vleugels en je bent klaar.
Een staartje moet je er zelf even op frunniken.
Meer heb je niet nodig:).

Nou bedankt voor de tip; ik heb de Nemo in losse onderdelen gekocht. Heb ik dan nog een bouwbeschrijving nodig of zo? Iets wat bijgeleverd werd als ik de complete set had gekocht?
En heeft iemand nog een bouwbeschrijving als pdf?

Grt,

Joop

Die Nemo in losse onderdelen aanschaffen is een prima idee! Feitelijk heb je alleen de romp en de vleugel nodig, de rest maak je van 6mm Depron (staartvlakken en 't neusje), zie ook de openingspost van dit topic. Je bent dan rond de 35 euro klaar, incl. verzendkosten.

E-Sky Nemo Body set
E-Sky Nemo Vleugel set

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

De prijzen zijn nog wat gezakt bij rctechnics van de nemo onderdelen. Je betaalt nu nog maar 29 euro voor een vleugel en een romp. Dus snel inslaan want ik denk dat ze bijna op zijn.

Hugo,

Sander rekende de verzendkosten bij de prijs. je komt dus nog steeds op een totaal van 35 uit:).

maakt niet uit, je bedoeling was goed:).

Back