Henri en Hans,
Inderdaad leuke alternatieven! Paar kleine opmerkingen, voor zover ik weet was bij de Swissair machines de cabine gewoon zwart en niet rood (is inderdaad als rood afgebeeld in wat boeken).
Motoren op de Swissair machines waren Wright Whirlwind J-6.
Ik heb nog wel een andere leuke suggestie,
Deze F.VII was een privetoestel van ene mr. Zietz. Uitgevoerd met een luxe interieur (heb ik een afbeelding van, ergens.)
Dit is wel een van de meest kleurijke machines: Zilveren vleugelbovenkant; Geel op vleugelonderkant, wielen en rompachterkant; Rood op rompvoorkant. Randen op de romp zilver. Registratie letters waren licht blauw. Wel een heel origineel schema, ik heb er nog nooit een model van gezien! Ook zijn de kleuren van het interieur zoals gemaakt door Pander voor deze machine redelijk nauwkeurig bekend.
Ook leuk zijn: Air France machines (zilver met blauwe romp, geel logo) Kendrick Airlines (USA, wit of zilveren romp met waarschijnlijk rode streep) CIDNA (Frankrijk, blauwe romp met blank gelakte vleugel, later zilver), Western Air Express (USA, wijnrode romp, zilveren vleugel met indianen hoofd logo op de romp). Bij de F.VII zijn er ontzettend veel mogelijkheden voor kleurenschema's; de meeste hiervan zijn heb ik nog niet of zelden in modelvorm gezien in tegenstelling tot de KLM uitvoering...
Groete,
Roel