Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    [/media]
    Toch wel jammer dat men zegt dat het niet zou kunnen (3D) terwijl er veel te zien is waar het wel kan. In het bovenstaande filmpje word gevlogen met een bijna stock King 2 met als enige aanpassing een Brushless motor en een Heading hold gyro van Esky (zie einde filmpje, hier laat deze meneer zien wat voor een onderdelen er in zitten).
    Voor zover ik het bepalen kan is het vrijwel zeker 3D vliegen wat deze meneer doet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Ik lees dat gedeelte en volgens mij geef je daar aan dat het niet kan zonder de nodige aanpassingen. Voor zover ik het bepalen kan geef je dan aan dat het niet 3D kan (stock).
    De reden van het filmpje is dan ook vrij voor de hand liggend omdat dit aangeeft dat de heli het wel kan zonder de nodige aanpassingen. Dat je nu de duurzaamheid aanspreekt staat los van datgeen de heli wel of niet kan. Ook de duurzaamheid is voor vele van ons geen probleem omdat de prijs ernaar is. Iedereen weet dat je van een Trex meer mag en kan verwachten maar daar zit dan ook het prijs verschil.

    Sorry hoor maar me direct op een dergelijke manier aanspreken vind ik gewoon flauw, je kan ook gewoon meedelen dat jij het anders bedoelde en niet direct verwijzen naar het feit dat iemand je tekst niet goed zou lezen.
     
  3. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Ik krijg een beetje jeuk van de laatste posts...

    Dat is iets anders als
    :?

    Zelfs aan een Piccoz moet je nog afstellen. Aan elke heli moet nog wel wat gebeuren voordat je ermee kan vliegen.

    Ik heb zelf overigens géén ervaringen met de King, maar weet inmiddels dat Grey er lekker mee rond kan vliegen. Of de heli 3D werk aankan (desnoods met wat upgrades) is bewezen in het fimpje. Of hij dat ook kan zonder dat er van alles slijt valt nog te bezien, maar aan de gebruikers hier de taak om de betrouwbaarheid aan de tand te voelen en deze te delen.

    Voor het geld is de King 2 een super helicoptertje! 64,50 Euro is geen geld voor hetgeen je ervoor krijgt. Gezien de prijs is het vooral voor beginners een zeer interessant model. Behalve voor beginners denk ik ook dat het ook voor gevorderden (zoals Grey) nog een uitdagend model is waarmee je mogelijk ook (beperkt) 3D kan vliegen.

    Feit blijft wel dat de T-Rex van een ander kaliber blijft, maar die is dan ook een stuk groter en duurder. Wat ik ervan heb gezien is dat de King in forward flight dezelfde trekjes heeft als de T-Rex dus voor die manouvres gaat de vergelijking zeker op.

    Gr,
    Mike
     
  4. Grey

    Grey

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Vlaardingen
    Het leuke van dit forum is dat je elkaars ervaringen kan delen. Dat blijkt hier ook.
    Echter waar praten we over? Geef twee personen een helikopter om te bouwen en je zult constateren dat die allebei anders vliegen. Zo is het hier volgens mij ook. Het gaat tenslotte om één type helikopter. De ene persoon maakt de keuze om het model compleet te kopen en is geheel afhankelijk van de fabrikant hoe dit model is opgebouwd en met welke componenten. Opbouwen door de fabrikant betekent in mijn ogen: productie maken en goedkoop zijn! Dus snel solderen, monteren, afstellen, noem maar op. De andere persoon koopt het kale model, stelt zijn componenten samen, demonteert het model om het vervolgens met zijn ervaring op te bouwen en af te stellen.
    Hier wordt niet gelet op de goedkoopste componenten, maar zeker ook niet op de duurste.
    Het verschil in componenten, zoals bijvoorbeeld de zender, motor en gyro, zal duidelijk naar voren komen tijdens het vliegen.
    De helikopter, vliegklaar uit de doos, zal dus zeker minder vliegen dan het andere model.
    3D vliegen met die ‘vliegklare’ heli zal niet echt aannemelijk zijn, het zelfopgebouwde model zal dat wel kunnen.
    Daarnaast kan ik zeggen dat ik met de t-rex en de king 2 vlieg! En dat bevalt bij beide heli’s goed.
    Dus een vergelijk kan ik wel geven. Tenslotte heeft mijn king wel gevlogen…...

    Gr.
    Peet
     
  5. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Zo net weer een paar dagen thuis van onze vakantie in Frankrijk.
    En redelijk veel gevlogen met de HP King II, hoe ging 't..... :? mijn laatste landing was niet al te fraai... tenminste... :(
    Ik had een prachtig mooi sportveld tot mijn beschikking maar ben toch gaan vliegen op het veld er naast... wat een beetje hobbelig was.
    bij mijn laatste vlucht heb ik de heli in een soort van kuil neer gezet .. wat er precies is mis gegaan weet ik ook niet maar er klonk een doffe klap.
    Goed schade valt nog mee... "tail strike" staartvin, rotorblad en een ballink kapot... totaal iets van 14 euro schade.. waarvan 7 euro voor de rotor bladen.

    Ik kan eigenlijk alleen maar constateren dat het met de sterkte wel snor zit, zeker gezien het feit dat een van mijn rotorbladen er aardig gehavend uit ziet... :oops:
    Zo zie je maar dat het nog niet zo slecht is om met houten bladen te vliegen, zeker in het begin... tijdens het leer proces.

    Voor de liefhebbers een paar plaatjes bijgevoegd… :wink:

    [​IMG]
    Ballink gebroken. :?

    [​IMG]
    Detail van de rotorkop

    [​IMG]
    Rotorblad. :oops:

    [​IMG]
    Tail vinnen.... 8O
     
  6. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Tja als ik dit dan zo lees dan moet ik toch even het volgende kwijt,

    Komt tie :
    En waar hebben wij het over een complete heli voor jawel incl zender lader , ontvanger kortom geheel compleet voor €165,-- even denken dat heeft geloof ik mijn 401 incl digitale servo alleen gekost. O ja en mijn t-rex kan ook stuk dit weekend iets te harde landing (skid gebroken).

    Dus alles in de juiste orde van grootte bekijken is dat heel veel waard voor je geld, en een stuk beter die spullen van walkera als ik zo vrij mag zijn.( Dit is mijn eigen mening dat mag geloof ik in dit land) Juist je moet hem even afstellen en misschien heb je een andere motor nodig voor 3d , maar het blijft lachen voor dit geld.
     
  7. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    +1 :D
     
  8. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Yeah ! ! !
     
  9. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    Hallo,

    Ik volg het onderwerp al een tijdje, maar waar hebben jullie de kingII besteld.
    en welke brusless motor kan je er het beste bijkopen.

    Alvast bedankt

    Raptor71
     
  10. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    www.aerotronic.nl
    www.4rc.nl

    Ik heb geen BL motor... zit nog in dubio, mogelijk dat ik tzt overstap op een T-rex.
     
  11. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    ik volg dit draadje ook al een tijdje en vlieg zelf naast vliegtuigen ook verschillende heli's waaronder een t-rex maar wat mij nu opvalt is dat jullie de hele tijd proberen de king-V2 met d t-rex te vergelijken behalve dat dat ze bijden in een andere klasse ''zitten'' kwa prijs hebben ze (volgens mij) ook een andere hoofdrotordiameter en is de e-sky kingV2 een stukje kleiner dan de t-rex.
    is het dan niet beter om bijvoorbeeld een vergelijking te maken tussen de Hornet CP van MS composit en de e-sky kingV2 :?:


    groet,

    Roy
     
  12. Grey

    Grey

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Vlaardingen
    Roy,

    Het enige wat ik verteld heb, is dat ik mijn King 2 wat vlieggedrag betreft vergelijk met mijn T-rex. Ik vlieg namelijk met allebei.
    Vergelijken met een Hornet CP kan ik dus niet.
    Dat die heli's in een andere klasse zitten is wel duidelijkheid.
    Als ik de King 2 vergelijk met mijn andere heli, een Piccolo, dan moet ik zeggen, dat ik nu voor bijna hetzelfde geld een hele aantrekkelijke strakvliegende CP heli heb.

    Gr. Peet
     
  13. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Hierbij een korte vergelijking tussen de King2 (heb ik Grey mee zien vliegen) en de Honeybee CP (zelf beperkt mee gevlogen):

    Het 'gevoel' bij de King is véél beter dan bij de CP. Misschien nog niet zozeer qua vliegen want dat kan ikzelf moeilijk vergelijken, maar als je beide heli's vasthoud en naast elkaar zet lijkt de King gewoon 2 x zo veel helicopter als de CP. De rotorkop doet veel degelijker aan en ook het chassis ziet er degelijker uit. Je hebt een 'normaal' landingsgestel, fantsoenlijke staartaansturing (met snaar t.o.v. staartmotor), mooiere rotorkop etcetera... Ik zou het dus wel weten als ik moet kiezen tussen deze twee (CP/ King).

    Enige bekende probleem wat ik weet van Grey is dat de staartriem een beetje strak staat en wat aandacht verdient op de plaats waar de snaar om de pulley word geleid met de kogellagertjes. Verder is de barebone heli m.i. vrij aardig gebouwd.

    Overigens heb ik geen idee hoe de Esky elektronica is die je bij de RTF krijgt.

    Gr,
    Mike
     
  14. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    en hoe zien jullie de king II tegenover een walkera36. Zouden jullie kiezen voor een king II of een walkera

    raptor71
     
  15. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Ik kan je de Walkera niet aan- of afraden omdat ik gewoon geen idee heb hoe die vliegt. Ik kan je wél de King 2 aanbevelen. Een echt vergelijk tussen de twee kan ik niet maken.
     
  16. Grey

    Grey

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik denk, wat veel belangrijker is, hoe koop je de helikopter, compleet 'vliegklaar' of stel je zelf de componenten samen.
    Ik ken een aantal Walkera 36 vliegers, die andere elektronica gebruiken dan die van Walkera. Kijk eerst maar welke je elektronica wilt gaan gebruiken. Zeker met het oog op de toekomst is wellicht de aanschaf van losse componenten beter dan een compleet door de fabrikant samengesteld pakket.

    Gr.
    Peet
     
  17. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Zo morgen ga ik eens foto's maken van mijn setup. Ik heb alle verjaardags cadeaus van mijn vriendin binnen :) Brushless setup, carbon tail de hele bim bam en nog wat spare parts :p
    Inmiddels gevlogen met mijn 3800 KV motortje maar mijn god wat een vermogen, de Gyro houd het niet bij als ik volledig uppitch. Ga maar eens met Remco praten over een heading lock gyro die ik gezien heb .....

    Ik heb nu twee accus... een HiModel 2200 Mah-20C en een hexTronik 2200 Mah-20C/30C. Met beide accus haal ik in deze setup +30 minuten vlieg tijd per accu. De laadtijd daarintegen is met de Esky lader ruim 3 uur maar na een uur vliegen vind ik dat wel best op een dag.

    Zowel de motor als de accu worden totaal niet warm. Beide zijn na een vlucht gewoon aan te raken en voelen nauwelijks aan als gebruikt. Om de 3800 Kv motor te kunnen plaatsen heb ik met een dremel wel wat ruimte moeten maken in het frame ( de diameter is te groot) maar dat was gelukkig erg minimaal.

    Ow en een aanvulling op het bovenstaande hier in het forum:
    Met een 9T klinkt hij echt wel als een Trex :p
     
  18. Davince

    Davince Guest

    Hoi!!!

    Ben niet zo'n 'antwoord geven" mens maar het lezen van het forum mag ik graag doen. Ook ik ben in het bezit van een kingII. Dit is mijn tweede heli alweer (eigenlijk derde maar dat later)
    Mijn eerste waarmee alle ellende begon (HET VIRUS ha ha) was de CP van honey bee. Na anderhalve week deze kunnen verkopen want de drang naar een belt aangedreven tail was erg groot. Het werd dus de kingII. Helaas was mijn eerste een maandag ochtend model welke ik vervolgens zonder problemen terug kon sturen naar aerortronic. Binnen een week de kwam dus mijn derde heli (tweede KingII) binnen.

    Na wat kleine opstart probleempjes heb ik vanavond eindelijk lekker mijn eerste vierkantje kunnen vliegen!! (eehh nose out)
    Momenteel vlieg ik nog helemaal standaard. Morgen komt er echter een extra zware accu in en dan maar eens kijken hoelang de brushed motor het volhoudt. Indien kapot dan komt de 3800kv of de 3100kv brushless er aan!! Tevens zou ik dan ook voor een headlock willen gaan!

    Het enige wat ik jammer vind van de King is de staartaansturing. De baloogjes zijn bv bij andere (uiteraard duurdere) heli's voorzien van een scharnierende oplossing. Bij de king zie je dat de baloogjes uiteindelijk wat gaan verbuigen. mogelijk dat ik ga proberen om een onderdeel van de trex op dit staartgedeelte te zetten zodat de servo ook iets minder te leiden heeft! Hierdoor krijgen de tailflaps iets ruimer baan om in te sturen! (uiteraard niet voorbij 45 graden!! Bedankt voor de tip Aldert!)

    Persoonlijk ben ik ook meer een schaal vlieger! In de toekomst zou ik graag de Airwolf willen hebben!!

    Zo mijn (alweer te lange verhaaltje)
    Groeten
    Vince
     
  19. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Heeeeeel zuinig op zijn , ik bedoel dan op jouw vriendin :lol: :new-bday:

    Mijn vrouw zag me al weer aankomen vanavond van een bezoekje aan Remco , incl KING hij is binnen ! yes yes wat kan een mens (man) blij worden van een stukje plastic met stekkers natuurlijk.
     
  20. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Zo even wat fotootjes van mijn setup:

    [​IMG]
    Grote foto.
    Dit is de heli met Brushless setup, 2200 Mah accu en grotere bladen....

    [​IMG]
    Grote foto.
    Zoals al een keer aangegeven is de motor vervangen voor een 3800KV van Esky. Om deze te kunnen plaatsen moet je wel met een dremel enkele milimeters uit je frame wegslijpen, niet echt handig :)

    [​IMG]
    Grote foto.
    En natuurlijk mijn staartje, carbon is 5 gram lichter als de alu versie en een stuk stijver. Ik ga ervan uit dat als ik crash op de staart dat dit erg nadelige gevolgen heeft voor de rest van de onderdelen omdat alles er niet op gebouwt is maar het ziet er wel leuk uit.

    Ik ben er ook zuinig op, moet alleen nu wel op gaan passen dat het niet teveel word. Wil nu weer een heading lock gyro en ze begint al te zuchten :p
     

Deel Deze Pagina