Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    gewoon elke keer als je langs de modelbouwzaak bent geweest ook eventjes een bezoekje aan de bloemenwinkel brengen. geloof me het is al heel anders thuis komen als je in je ene hand een klein doosje hebt en in de andere een grote bos bloemen :wink: (zogouw de dozen groter worden is het verstandig ze eerst even in de auto te laten :lol: )

    groet,

    Roy
     
  2. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Tja dan heb ik wel een probleem nu, die tip was leuk geweest als het niet zo was dat me vriendinnetje ook dit forum las. :p
     
  3. mijn vriendin zou zeggen na 3 bossen bloemen :p
    "het is wel erg lief elke keer bloemen mee nemen maar kan je dat geld niet ergens anders aan besteden?
    ik ga om van de bloemen "

    haha
     
  4. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Vanvond even bij Remco een toerental meting gedaan. De 3800KV motor met een 9T draait belast in hover 2310 toeren per minuut.
    Ik wil dus niet weten wat hij doet onbelast en ik deel de mening met Remco dat het teveel is van het goeie.
    Aangezien de brushless motor een 2.3 milimeter as heeft gaat Remco op zoek naar een 8T tandwieltje voor me :)
     
  5. Hey,

    Ik ben ook van plan een HoneyBee King 2 met 3800KV brushless te bestellen.
    Mij werd verteld dat er dan grotere (315mm) bladen op moesten, klopt dit?

    En hoe lang kun je de afstandsbediening gebruiken met volle batterijen?

    Groeten,
    Joris

    P.S. Ik heb je ook toegevoegd aan mijn MSN lijst, dus kun je mss online komen?
     
  6. Grey

    Grey

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Vlaardingen
    Joris,

    Ik vlieg mijn King 2 met een 3100kV motor, E-sky, met een 10 tands pinion. Dit draait al hard zat. De originele bladen voldoen prima. Grotere bladen (315mm) raken de staartrotor, net getest met originele 315 t-rex bladen.
    Hoe lang je kan vliegen hangt af van de conditie en capaciteit van de accu's en het verbruik van de gebruikte zender.

    Gr.
    Peet
     
  7. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    MSN sta je in maar het lijkt me handig dat je geen 3800KV motor gaat halen en zeker niet direct te grote bladen erop plakt. Doe maar gewoon een 3100KV motortje, gaat hard zat.
     
  8. Hey

    Het gaat dan om de standaard zender, die je bij de HB King 2 krijgt. Hoe lang gaan de batterijen daarin mee?
    En over die bladen, er werd mij verteld door Aerotronic.nl dat die erop moeten omdat er een 3800KV brushless op komt.
    Maar als die de staartrotor raken, dan moet Aerotronic.nl dat toch wel weten? :?

    Misschien dat het mijn fout is en dat het 305mm bladen zijn die erop komen maar dat betwijfel ik... :roll:

    Met vriendelijke groeten,
    Joris (14 jaar)
     
  9. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    waarschijnlijk is de volledige lengte 315 mm, maar is de lengte van de bolt tot de tip 305mm.
    Dit is met heel veel bladen zo :wink:
     
  10. Ja, maar Grey heeft het geprobeerd met (in de totale lengte van de bladen) 315mm bladen en die kwamen tegen de straatrotor...
     
  11. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Zal me er toch maar even mee bemoeien.

    Wat goed gaat is een motor rond de 3000 kV met een tandwiel 11 met de standaard zender. Je hebt dan een toeren tal van rond de 1800 en dat is ruim voldoende met een heli van dit caliber. Hij hangt dan als een huis.

    Vergeet niet dat je met de standaard zender geen instellingen kan maken voor de gas curve. Dus het enige waar je je toertal mee kan regelen is het tandwiel

    Alles wat je meer doet wordt het ding gevaarlijk, wat we met die van Ronny hebben gezien maakt wel indruk maar ik wordt bang van dat ding met 2300 toeren op de kop.

    Laten we een ding niet vergeten, de king is een goede heli voor het geld, maar het is en blijft een hakmes met mindere kwaliteit kop. De krachten die er op komen zijn gewoon te heftig voor het ding.

    gr Remco
     
  12. Hallo,

    Dus als ik een 3100KV brushless motor heb, met 11T en de standaard zender kan hij ook inverted zonder dat het toerental te ver daalt?

    Met vriendelijke groeten,
    Joris
     
  13. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Inverted heeft niks met het toerental te maken.

    Wat moet is dat de motor blijft draaien als de stick aan de andere kant staat. Dit regel je met de idle up schakelaar.

    gr Remco
     
  14. O, oké.
    Bedankt!
     
  15. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Ik wil de HB King II gebruikers even op het volgende duiden.
    In de handleiding staat een verkeerd part no voor de tail-rotor blades.
    EK1-0294 zijn te klein zie foto, het juiste onderdeel no is EK1-0501 :oops:

    Ik kwam er toevallig achter bij het schoonmaken van mijn oude bladen. Ik had de nieuwe er liggen just incase of.

    [​IMG]
     
  16. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Remco,
    Ik wilde up-graden naar 3100kv met een 10T tandwiel.. lijkt me spannend stuur je wel een PB 'tje.

    Verder....het is wel degelijk mogelijk om onafhankelijk van het toerental ook de pitch in te stellen, boven de Idle schakelaar zit een potmeter Pitch control, ook is het mogelijk om de hoverpitch (potmeter rechts) in te stellen... dus er zijn best wel wat mogelijkheden.
    Ik vlieg nu bv met een hoog toerental bij een geringe pitch waardoor de heli een heel stuk rustiger reageert en stabieler is. Naar mijn mening is dit zeker een aanrader voor de beginner.

    Nu de mechanica van de kop, ook die is zeker niet slecht te noemen, inmiddels heb ik die al uit elkaar moeten halen, had het asje krom waarmee de main rotors aan elkaar zitten. Deze had ik op mijn vakantie adres recht gebogen. Maar wil niet met kromme recht gebogen asjes vliegen.
    Achteraf een goede beslissing, het asje zag er uit als een zwanenhals.
    De lagering van de rotorbladen is zonder meer goed te noemen, simpel maar doeltreffend. Er is niet bezuinigd op de lager constructie, beide blade-clamps hebben zowel een axiaal als radiaal kogellagers.
    Puntje van aandacht mogelijk de twee dempings O ringen deze zullen op den duur slijten, maar zijn in een poep en een scheet te vervangen.
    Alle beweegbare hefbomen van de push en pull rods zijn met bronze busjes gelagerd.

    .[​IMG]

    Het enige waar je over zou kunnen vallen zijn de kunstsof ball links.. tja dan moet je een vol alu kop aanschaffen.

    Voorts kan ik iedere beginner aanraden te blijven vliegen met houten bladen, die voldoen uitstekend. Ze kosten in verhouding geen drol en bij een crash heb je zeker minder schade!

    Ik ben dan ook nog steeds van mening dat de Esky good value for money is.. maar dat is al meerdere malen geconstateerd.
     
  17. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Sander,
    Ik heb daar naar zitten te kijken en bedacht dat ik die busjes niet zomaar verzetten kon. Klaarblijkelijk kan dat dus wel.. ga ik binnen kort maar eens proberen. (heb jij dat al geprobeerd?)
    Ik moet zeggen dat ik na een aantal aanpassing de heli redelijk in de lucht heb, behoudens mijn laatste crash in Frankrijk maar dat is inmiddels al weer gerepareerd.
    Ik denk dat het belangrijk is dat je een goed gevoel hebt met je heli en dan rustig de grenzen moet verleggen. Ik vlieg nog bijna dagelijks op de aerofly pro sim, het is bij lange na niet de werkelijkheid maar het geeft me wel een beetje de feeling.
    Dus die truck met de busjes is een welkome aanvulling... hoe stabieler de heli vliegt des te gemotiveerder blijft de piloot... :D Tenminste zo werkt dat bij mij.
     
  18. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Toch maar even dit oprakelen; Doe eerst leren vliegen, inverted met zo'n miniding is echt heel anders dan op de sim, trust me. Je zal eerst alle pootjes-naar-beneden acties moeten kunnen dromen voordat je aan inverted begint, af en toe een snelle flip uitgezonderd.... Anders zou ik maar vast een tweede baan gaan zoeken voor de onderdeeltjes ;)

    Groetjes,

    Ton.
     
  19. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Met die twee pot meters regel je alleen maar dingen op de pitch niet het toerental

    Met de een regel je het pitch bereik en de met de andere je hover punt, maar er veranderd niks direct aan je toerental.

    Dat je toerental veranderd komt omdat je met meer of minder pitch vliegt.

    gr Remco
     
  20. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Ton ik moet je toch even aanvullen dat ik Joris in een filmpje heb zien vliegen en die vliegt behoorlijk strak. Het zij dan wel met een FP heli maar heel netjes nose inn hoveren. Daarnaast is deze goeie jongen slechts 14 en dus ga ik ervan uit dat deze het sneller in de vingers zal hebben als jij en ik (weet je leeftijd niet maar gok even).

    Goed ik heb van de week weer even een filmpje gemaakt wat ik met jullie delen wil. Ik vind het filmen van mijn acties inmiddels erg leuk worden dus er volgt meer ! ! Hier ben ik gewoon voor de fun aan het klooien op straat. Vind vliegen boven asfalt e.d. niet echt leuk omdat dat zo hard aankomt.
    [/media]

    Vanavond heb ik voor het eerst iets gedaan wat in de richting gaat van stall turns. Goed hoogte winnen en op de top draaien en nose inn terug. Ik maak nu echt snel vorderingen, totdat ik hem weer parkeer met slechte afloop, dan doen we automatisch weer stappen terug :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina