dutchhelipilot zei:
Zal me er toch maar even mee bemoeien.
Wat goed gaat is een motor rond de 3000 kV met een tandwiel 11 met de standaard zender. Je hebt dan een toeren tal van rond de 1800 en dat is ruim voldoende met een heli van dit caliber. Hij hangt dan als een huis.
Vergeet niet dat je met de standaard zender geen instellingen kan maken voor de gas curve. Dus het enige waar je je toertal mee kan regelen is het tandwiel
Alles wat je meer doet wordt het ding gevaarlijk, wat we met die van Ronny hebben gezien maakt wel indruk maar ik wordt bang van dat ding met 2300 toeren op de kop.
Laten we een ding niet vergeten, de king is een goede heli voor het geld, maar het is en blijft een hakmes met mindere kwaliteit kop. De krachten die er op komen zijn gewoon te heftig voor het ding.
gr Remco
Hoi Remco,
Ik wilde up-graden naar 3100kv met een 10T tandwiel.. lijkt me spannend stuur je wel een PB 'tje.
Verder....het is wel degelijk mogelijk om onafhankelijk van het toerental ook de pitch in te stellen, boven de Idle schakelaar zit een potmeter Pitch control, ook is het mogelijk om de hoverpitch (potmeter rechts) in te stellen... dus er zijn best wel wat mogelijkheden.
Ik vlieg nu bv met een hoog toerental bij een geringe pitch waardoor de heli een heel stuk rustiger reageert en stabieler is. Naar mijn mening is dit zeker een aanrader voor de beginner.
Nu de mechanica van de kop, ook die is zeker niet slecht te noemen, inmiddels heb ik die al uit elkaar moeten halen, had het asje krom waarmee de main rotors aan elkaar zitten. Deze had ik op mijn vakantie adres recht gebogen. Maar wil niet met kromme recht gebogen asjes vliegen.
Achteraf een goede beslissing, het asje zag er uit als een zwanenhals.
De lagering van de rotorbladen is zonder meer goed te noemen, simpel maar doeltreffend. Er is niet bezuinigd op de lager constructie, beide blade-clamps hebben zowel een axiaal als radiaal kogellagers.
Puntje van aandacht mogelijk de twee dempings O ringen deze zullen op den duur slijten, maar zijn in een poep en een scheet te vervangen.
Alle beweegbare hefbomen van de push en pull rods zijn met bronze busjes gelagerd.
.
Het enige waar je over zou kunnen vallen zijn de kunstsof ball links.. tja dan moet je een vol alu kop aanschaffen.
Voorts kan ik iedere beginner aanraden te blijven vliegen met houten bladen, die voldoen uitstekend. Ze kosten in verhouding geen drol en bij een crash heb je zeker minder schade!
Ik ben dan ook nog steeds van mening dat de Esky good value for money is.. maar dat is al meerdere malen geconstateerd.