Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Hoi Egbert,

Toevallig dat ik dit draadje nu weer tegenkom, dat het niet zo druk is heeft volgens mij een oorzaak. Er is nogal wat onduidelijkheid over de nieuwe indeling van de helidraadjes.

Waar zijn onze bekende draadjes gebleven :confused: Het is gewoon een raadsel als je bv. dit draadje terug wilt vinden, jammer :(

Misschien is het over een een tijdje weer duidelijk waar alles staat en hopelijk blijft het dan weer een tijdje zo, je weet het maar nooit. Er zijn altijd weer mensen die zonodig alles moeten veranderen omdat dat beter zou zijn, jaja, ik weet er alles van, ik heb zoiets al diverse malen meegemaakt op mijn werk, maar meestal........... :confused:;):confused:;):confused: laat maar.................

Laatst bewerkt:
ik heb gisteren ook weer 2 accu's gevlogen. de eerste accu bijna compleet gehoverd (soms heel even naar de grond, aantikken en door) in een vlak van 3x3. de eerste accu ging een stuk beter als de tweede. komende dagen de afstelling maar eens nakijken, zorgen dat ik in totaal meer + pitch kan geven, want dat is momenteel bedroevend. heb door mijn afstelling van de pitch schijnbaar ergens iets verkloot, maarja, de youtube video's maar weer goed bekijken.

het weer wordt toch wat slechter de komende dagen, en volgende week komen mijn eztra accu's en dan wil ik em weer in orde hebben.

groeten frank

(als er iemand een beetje in de buurt woont die er veel vanaf weet, wil ik misschien wel een keer wat hulp met afstellen, anders moet dat maar wachten tot de volgende meeting, hopend dat ik daarbij kan zijn)

heee mannen, ben een paar daagjes weggeweest althans zo lijkt het. lees effe gauw de berichten en dan wegwezen hier. Reden: Problemen met de ogen!Denk zelf teveel PC gebruik dus maar even minderen een weekje.
Vliegen doe ik wel hoor. Afgelopen weekend dus vr,za,zo bij elkaar 22 lipo's leeggevlogen en dat gaat goed. Afstelling is prima en ben inmiddels flink gewend aan de DX7. Heb nog wel wat vragen maar dat komt nog wel want ik ga weer stoppen nu.

gr,
Frans uuuuuuuuuuuuuut H/lem

Succes met je ogen, heb je wel een TFT scherm?

Ik heb nog wat foto's van gisteren toen het weer nog wat beter was. Beetje side in geoefend en spelen met de neus naar voren en éven full throttle. Natuurlijk niet te lang want je moet hard remen in de tuin :rolling:

Foto's zijn verder niet bijzonder maar fleuren dit draadje weer een beetje op hoop ik. Het kruis zit er weer even onder vanwege de side in oefeningen.

209g1gx.jpg

161i88j.jpg

2najn84.jpg

14kifjm.jpg

Groetjes uut Alm'n

Gaat goed Egbert, gewoon doorgaan met oefenen :cool: Side-in en nose-in ben ik ook mee bezig, blijft moeilijk.
Je hebt mollen in de tuin zie ik ;) Hier in Nijmegen zijn ze ook nadrukkelijk aanwezig!

Laatst bewerkt:
Haal je traininggear weg joh :)
Als je al zover bent om side in en misschien al nosein te vliegen dan heb je volgens mij geen traininggear meer nodig hoor ;)
Plus je heli vliegt er wat stabieler door.

Hee Egbert, gaat goed man. weg met dat kruis joh dat vliegt veel gemakkelijker. Had ipv de adapter van de DX7 die niet paste een tegoedbon gehad dus maar even een ander onderstel besteld zoals Justin die eronder had. Heb ik hem eronder gezet vind ik hem toch wel errug groot hoor. Wat blijkt heb ik die van een TREX 500 ipv 450 besteld. Past prima maar een beetje flink voor de king. Het valt mij overigens wel op hoe dat kwalitatief in elkaar zit hoor.Maar ja alle kwaliteit naar zijn geld moet je maar denken.Dus maar even de 450 besteld. Al moet ik zeggen als je er aan gewend bent staat het niet eens zo gek meer, Ik denk dat ie echter nu te zwaar is. Hij staat wel als een huis, zou wel een beginners optie kunnen zijn want vallen doet ie echt niet meer en breken al zeker niet. Zal vanmiddag een een foto plaatsen.

vwb de ogen ja diverse tft schermen laptops enz. Maar 12 uur per dag schermpje kijken is gewoon te veel.

gr,
Frans uuuuuuuuuuuuuuut. H/lem

Ik vindt het nog geeneens onaardig staan....

Nee dat gevoel had ik ook eigenlijk al, dat komt omdat dit beter bij de kap staat die ook van een trex is.1 ding is zeker omvallen doet ie niet meer:p:p. Als de wind weg is eens kijken of het nog vliegt want de balans is nu wel even anders geworden nauurlijk.

gr,
Frans

asjemenou!!!

De wind ging eindelijk wat liggen vanavond dus ik dacht laat ik nog even snel een rondje vliegen. Kwam op het veldje aan en begon te vliegen. Ging wel lekker. Looping ging goed en ik dacht laat ik eens een rol proberen. He dat ging ook.
Beetje verder rondvliegen, loopings en rollen oefenen. Toen ik opeens iets zag wegvliegen van de king, die vervolgens naar de grond tolde.
IMG_6545.JPG

Ja op 1 goede blade kan die dus niet vliegen. Voor mij geen nep carbon blades meer. Omhulsel is er dus gewoon vanaf gevlogen....

groeten,

Huub

Da's even schrikken:( Verder geen schade ? Zonder een goed rotorblad lijkt het me lastig om hem goed aan de grond te zetten :)

ZO, lieve kijkbuis vrienden, vandaag weer terug naar het Westen; helaas.. Op de terugweg nog éven langs Doetinchem en de nodige spares gekocht. Ook een extra skid van de KDS 450 gehaald. Past precies met bijgelevere schroefjes! Voor de € 5,- toch weer een hele verbetering. Natuurlijk even in de garage gevlogen zónder trainingskruis en het ging geweldig. Nu hopen dat de wind morgen genadig is. Volgens KNMI wel :-)

Nog even wat foto's gemaakt. Sorry voor de kwaliteit.

29lctjl.jpg

33w6z5l.jpg

35koho4.jpg

smewl5.jpg

2vj313m.jpg

Zo vandaag even getest of ie nog wilde vliegen met die Trex 500 skids.
Het viel me alles mee eigenlijk. Heb 3.5 lipo's weten leeg te vliegen zonder problemen. Ik denk alleen als ik ga beginnen met 3D dat het problemen gaat geven aangezien het zwaartepunt nu veel lager ligt. Maar goed dan is het 450 setje allang binnen. Bij de 4 lipo begon het te stort regenen maar ik wilde niet stoppen dus ik erg nat. De king alleen de wieken want die heeft een mooie paraplu op zn kop.

gr,
Frans uuuuuut H/Lem

Zo vandaag even getest of ie nog wilde vliegen met die Trex 500 skids.
Het viel me alles mee eigenlijk. Heb 3.5 lipo's weten leeg te vliegen zonder problemen. Ik denk alleen als ik ga beginnen met 3D dat het problemen gaat geven aangezien het zwaartepunt nu veel lager ligt. Maar goed dan is het 450 setje allang binnen. Bij de 4 lipo begon het te stort regenen maar ik wilde niet stoppen dus ik erg nat. De king alleen de wieken want die heeft een mooie paraplu op zn kop.

gr,
Frans uuuuuut H/Lem

Pas maar op met de regen want de magneten van de otor zijn alergisch voor water maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te zeggen.

Ik heb vanmorgen één lipo leeggevlogen maar de King maakte het geluid van een cirkelzaag. Bij het stilzetten van de motor kwamen er allemaal krakende geluiden dus ik hield mijn hart vast.
De pinion van de otor zag eruit als een wormtandwiel en er zat veel speling t.a.v. de maingear. Gelijk maar even een nieuwe pinion erop gezet, drupje naaimachine olie op de lagers van de motor (zit al best speling op na 10 uur?) en de maingear vervangen. Van deze verandering heeft de King echt genoten en hij / zij zoemt weer als een blije bij :-)

Pas maar op met de regen want de magneten van de otor zijn alergisch voor water maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te zeggen.

Ik heb vanmorgen één lipo leeggevlogen maar de King maakte het geluid van een cirkelzaag. Bij het stilzetten van de motor kwamen er allemaal krakende geluiden dus ik hield mijn hart vast.
De pinion van de otor zag eruit als een wormtandwiel en er zat veel speling t.a.v. de maingear. Gelijk maar even een nieuwe pinion erop gezet, drupje naaimachine olie op de lagers van de motor (zit al best speling op na 10 uur?) en de maingear vervangen. Van deze verandering heeft de King echt genoten en hij / zij zoemt weer als een blije bij :-)

Nee hoor met die TREX kap erop zit het torretje lekker hoog en droog. Zelfs bij een stortbui komt daar geen water. Even over de speling, heb jij toevallig een 3800bl want die gaf bij mij al snel lager problemen. Zet je de motor ook niet te strak tegen de main gear?

Zit overigens al op de 7 lipo's vandaag en waarschijnlijk ga ik voor mijn werk nr 8 nog wel halen.

gr,
Frans uuuuuuuuuuuuuuut H/lem

Nee, ik heb er nu een Esky BL 3900 op zitten. Er zit voelbaar speling op de hoofdas. Maar ja; op welk draaiend onderdeel van de King zit geen speling? :rolling:
Met de nieuwe tandwielset draait alles overigens weer als een zonnetje. Ik heb nog een BL3800 maar de ESC daarvan is letterlijk in rook opgegaan. Ik weet niet of ik die durf aan te sluiten als de 3900 op is. Waar merk je overigens aan of een motor op is?

Nee, ik heb er nu een Esky BL 3900 op zitten. Er zit voelbaar speling op de hoofdas. Maar ja; op welk draaiend onderdeel van de King zit geen speling? :rolling:
Met de nieuwe tandwielset draait alles overigens weer als een zonnetje. Ik heb nog een BL3800 maar de ESC daarvan is letterlijk in rook opgegaan. Ik weet niet of ik die durf aan te sluiten als de 3900 op is. Waar merk je overigens aan of een motor op is?

Als er rook uit komt en de heli niet meer omhoog wil.:-D:-D:-D.

Nee serieus, als een motor slechter wordt raakt hij zijn vermogen kwijt en komt hij dus niet/slecht op toeren zodat je heli niet meer omhoog gaat.

Ik had op mijn Belt-cp een 2e hand 4200 BL motor en die trok veel meer stroom dan de nieuwe 3800.. Nu weet ik niet of die 4200 gewoon op was maar je kan er van uit gaan dat je motor meer stroom gaat trekken en minder vermogen geeft en dus problemen met vliegen geeft..
Maar ik denk dat dat bij normaal gebruik wel een 100 lipo's verder is..
Mijn king motor (3900KV) gaat al bijna 50 vlieg uren mee en doet het nog goed...

Benno
ps gebruik al tijden die carbon look bladen en heb er al zeker 10 setjes gesloopt. Nog geen problemen gehad die jij nu hebt. De volgende 5 setjes zijn inbestelling.

Back