Na tientallen van die dingen afgesteld en ingevolgen te hebben moest het er ook maar van komen, eentje voor me zelf.
Ik heb een barebone gepakt, en deze meteen borstelloos gemaakt.
Reden was dat ik de Eksy motor er regelaar wilde testen en eigenlijk vind ik het ding wel erg leuk. Wel heb ik meteen tegen Maureen gezegt dat ze moest voorkomen dat er weer gebeurde wat als eens eerder met een esky is gebeurd (
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18421 
) en ik straks weer een veel te dure micro heb vliegen.
Mijn setup
4 * Hitec HS55, deze zijn kwa maatvoering precies het zelfde als de originele eksy servo's
1 * Align RCE500X gyro
1 * Esky BL motor
1 * Esky BL regelaar
1 * Eksy 6 kanaals PPM ontvanger
1 * 9T tandwiel Align (as 2,3 mm)
1 * Thunder power 2100 15 C 3S accu (eigenlijk van me Trex 450 SE)
Bestuur de boel met een FF9
Pitch curve gewoon 0 naar 100% (met 60 % op de Pitch afr)
Gas curve 0 25 60 60 en 60 voor normal en 75% op Idle 1.
Aileron en Elevator AFR op 50%
Ik moet zeggen dat ding vliegt echt leuk en als je zelf de gaten in de servo armpjes boort rederlijk spelling werkt (1,5 mm boren).
Ik heb er vanmorgen en vanavond even mee gevolgen en het ding is goed bestuurbaar. Oke het is geen Trex maar toch voor dat geld.
Ik moet nog even en ruimer veldje zoeken want ik heb nu alleen nog maar onder de bomen, hier achter in het park een beetje gehooverd en kleine 8tjes gevolgen maar dat doet hij leuk.
Auto roteren kan je volgens mij vergeten, throttle hold en hij valt als een baksteen, en afvangen is er niet bij. Vol pitch en hij valt gewoon door.
Nu hopen dat ik niet het zelfde probleem met het ding krijg als met mij vorige eksy
gr Remco