Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

hallo, ik heb nog steed problemen met de king zender, de rechter rolservo doet niet mee, hij werkt wel als ik mijn futaba fx18 gebruik, dus ik denk dat het in de zender ligt, heeft iemand hier ervaring mee,alvast bedankt

Ronny Kruissen zei:
Zo vanmorgen begonnen met een stap terug te nemen na het vele advies. Ik heb eerst een accu gespendeerd aan rustig figuurtjes vliegen en de tweede accu aan nose inn hoveren. Dat laatste was erg lache en aan het eind van de accu had ik toch wel redelijke air time. De air time is uit te drukken als iemand die net twee weken vliegt tail inn :)
Gaat lekker dus :P

nou als je na 2 weken al neus in vliegt, vind ik het echt knap! Maar heb ik ook het gevoel dat je toch weinig ervaring met tail-in en side-in heb. Side-in is niet alleen side-in hoeveren, maar echt net als tail-in figurtjes kunnen vliegen en je heli echt onder controle hebben. Neem inderdaad een stap terug want dat bespart je wel een hoop crashen later :( zeg ik uit ervaring. Ga pas neusin als je tail-in en side-in 150% ken.

Ik wil even zeggen dat ik dit een fantastische machine vind voor zo'n klein beetje geld.
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik 8 van deze rakkers ingevlogen en allemaal waren het geweldig stabiele helis!
Ik was altijd wet skeptisch over dit soort RTF kitjes, maar ik moet zeggen dat E-sky de boel goed voor elkaar heeft!

Enige wat mij een beetje tegen valt is de staart aansturing. Hij heeft te weinig uitslag om de staart op de plek te houden.
Simpele snelle oplossing die ik gevonden heb is gewoon het ball-linkje op de rudder servo 2 gaatjes hoger te plaatsen.

Ik ben zeer benieuwd hoe de HB king2 vliegt met een BL setup en hoop het snel eens te gaan testen!

Groet,
Tjerk ;)

crash1000 zei:
nou als je na 2 weken al neus in vliegt, vind ik het echt knap! Maar heb ik ook het gevoel dat je toch weinig ervaring met tail-in en side-in heb. Side-in is niet alleen side-in hoveren, maar echt net als tail-in figuurtjes kunnen vliegen en je heli echt onder controle hebben. Neem inderdaad een stap terug want dat bespart je wel een hoop crashen later :( zeg ik uit ervaring. Ga pas neusin als je tail-in en side-in 150% ken.

Het is niet zo dat ik pas twee weken vlieg, het ziet eruit als of ik twee weken vlieg als ik nose-inn vlieg :P
Inmiddels kan ik redelijke hoveren nose-inn en figuurtjes doen het ook al aardig... maar helaas het noodlot heeft plaats gevonden. Ik ben alweer op een onverklaarbare reden door mijn tandriem heen.
Het tandriempje is van het lager afgelopen tijdens een vlucht, ondanks dat ik het schroefje al wat lager had staan i.v.m. dit probleem, resultaat:
kingbrokens.jpg

Full pic: Big picture King defect. foei wat een geslaagde makro :P
Naja ik ga na de vakantie de heli maar een grote beurt geven in de zin van alle lagers vervangen. Heb al heel wat vlieg uurtjes erop zitten en denk dat dit soort zaken gewoon te verwijten zijn aan een vorm van niet zichtbare slijtage. Hopelijk is na de grote beurt het zogeheten wobbel effect ook weg uit me staartje :)

Goedendag Allemaal,

Ik heb dit hele topic gisteren doorgelezen, omdat ik er simpelweg niet mee kon stoppen.

Ik heb een aantal dagen geleden ook een Honeybee KingII besteld, bij een internet bedrijfje ergens in HongKong.

Voor 160 Euro heb ik hem hier, met carbonfibre wieken en paddle's. Nu heb ik onderhand gelezen dat het een slim plan is om eerst te beginnen met de standaard houten bladen, omdat deze de crash klappen incasseren. Ik vond de bladen er gewoon heel vet uit zien :D

Ik ben begonnen met helikopters een maandje terug, toen ik de E-sky lama v4 in huis haalde voor 130 euro met een aantal Xtreme upgrades en BL motortjes. Dit ding kreeg ik snel onder controlle, natuurlijk is dat maar 4kanaals en coaxiaal maar het was wel een leuke uitdaging.

Natuurlijk wou ik meer dus heb ik mijn lama verkocht voor een nette prijs :D en heb meteen de King II besteld. Heb zelf een trainingskruis in elkaar geknutseld want die waren uitverkocht, van een vliegerstokje en 4 piepschuimen ballen.

Ik laat het wel weten wat m'n eerste bevindingen zijn als hij binnen komt.

Zou ik de carbon paddle's al wel vast kunnen monteren?

Vriendelijke groet,

Michiel Pluim

hallo allemaal :D

ik ben van plan de losse kit van de kingII te halen. (dus zonder electronica)
dit wil ik erin:
-brussles motor
-goeie ontvanger
-goeie gyro
-lipo accu
-servo's

ik wil het onder de 200 houden, maar vor die 200 euro een zo goed mogelijk vliegende kingII

wat zouden jullie dan aanraden??

oja: hoe komen jullie aan die tandwieltjes voor de brussles motor??

Trampo

trampo zei:
oja: hoe komen jullie aan die tandwieltjes voor de brussles motor??
Trampo

Ik heb bij Remco/4rc.nl een 9T wieltje van Align gehaald, deze slijt wel even in maar werkt daarna prima. Remco heeft hier ook mee gevlogen maar heeft inmiddels de originele van Esky erop geperst, deze kan je overigens ook bij hem kopen.

Even een vraagje,

op een boel van de site's, waar ze King II onderdelen verkopen, bieden ze ook de "Main blade fixed shaft" aan. Ik vroeg me af wat hier zo "Fixed" aan is?

Michiel Pluim

Ronny Kruissen zei:
Ik heb bij Remco/4rc.nl een 9T wieltje van Align gehaald, deze slijt wel even in maar werkt daarna prima. Remco heeft hier ook mee gevlogen maar heeft inmiddels de originele van Esky erop geperst, deze kan je overigens ook bij hem kopen.

Correctie: ik wilde dat gaan doen, maar omdat ik dat setje van Align had liggen waar nog een 10 en een 11 tands in zaten heb ik de 10 tands er nu opgezet, en de curve 5 % lager gelegt. Dit tandwiel houd overigens een stuk beter.

gr Remco

hallo allemaal

ik heb een lijstje gemaakt naar mij eigen wens.
ik mis alleeen nog één ding: de gyro (accu en servo's koop ik ergens anders)

de bortelloze motor en regelaar zijn goed?
is het tandwieltje goed?

wanneer stoppen jullie eigenlijk met vliegen?? is die lipo saver nou nodig om mee te bestellen??
dus m'n vraag: hoe weten jullie dat je accu leeg is??

oja: ik kom dus nu op €143,15 uit.
ik wil maximaal 180 euro kwijt zijn
180,00-143,15-15,00= iets meer dan 20 euro.

dus ik heb nog 20 euro voor een gyro. (als ik de lipo saver er niet bij bestel, heb ik 30 euro voor de gyro over)

dus, wat voor gyro komt erin?

ok,

ik snap het.

ik zag net dat er een nieuwe helikopter op rc technics staat.

esky belt CP. ik heb net even het net afgezocht,
lijk wel verdacht veel op een t-rex. beter frame dus.
weet iemand nog meer verschillen met deze helikopter??

hij is 16 euro duurder dan de esky king barebone,
maar als het aan mij ligt koop ik liever die. veel mooier,
en handiger frame!!

(geet hij ook minder gas geven met die brussless regelaar)'??

ssassen zei:
Nee, hij draait gewoon 't toerental terug en daarmee 't vermogen, je merkt dat dus gauw genoeg en dan wordt 't tijd om te landen.

Sander, als ik mijn heli vliegen laat tot de motor minder toeren gaat maken dan heb ik de lipo te ver leeg getrokken. In mijn setup zit geen afslag voor een te lage voltage en dus is een lipo saver wel handig. Ik heb overigens een vel ledje wat aanduid dat het tijd is om te landen.

hoi allemaal

ik heb het net afgezocht naar de esky belt CP.
dit is een prachtige helikopter:
-zo groot als een t-rex (68 rotordia)
-gaat een BL motor in die van rctechnics 3800 kv + een 25 A ESC
-het frame is sterk verbeterd, veel steviger, en de servo's meot je vastschroeven.

gewicht: 670 gram
accu: 1700 t/m 2200
rotordia: 68 cm

ik denk dat ik deze ga halen.

bij de kit van rc technics van 160 euro zit dit bij:
-belt CP 3d helikopter
-BL motor + BL 25 A ESC
-4 esky servo's
-gyro 704 (dus niet de heading hold)

er moet dus nog een ontvanger en accu bij, wat voor mij niet zo'n probleem is

wat zouden jullie doen??

Trampo

ik heb erover nagedacht en ik ga voor de king.

ik wil een gws ontvanger van 6ch halen, 7,4 gram.
moet er een micro of een gewoon kristal in??

Trampo

Nog maar een verhaal van een beginnende heli vlieger.

Sinds 2 weken heb ik nu een E-sky King en moet zeggen da ie uitstekend bevalt!
Vooral omdat dit de allereerste heli is die ik vlieg.

Ik heb hem gehaald bij Heli4u in Hengelo,
Lazerbeak zei:
Ik wil even zeggen dat ik dit een fantastische machine vind voor zo'n klein beetje geld.
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik 8 van deze rakkers ingevlogen en allemaal waren het geweldig stabiele helis!
Deze jongen heeft hem voor mij ingevlogen. Hij heefd de KING uit de doos gehaald flybars gemonteerd en nog even een verandering aan de staart servo gedaan. Toen maar is even proberen en vloog prima! Heb er meteen maar een extra setjes blades bij gekocht en de simulator van e-sky.

Na nog geen uur gespeeld te hebben op de sim begon ik m'n geduld te verliezen en ben het maar is gaan proberen in de tuin. Eerst wat hopjes en na 3 accu's lukte het me om langer dan 10 sec. boven het gras te hangen.
Toen bleek dat de tandriem naar de staart rotor naast de geleidingslager gelopen was en al behoorlijk ingesleten. Na wat aandachtig kijken en nadenken heb ik besloten om een ringetje tussen het frame en de geleidingslager te doen. En met succes! Het is nooit meer voorgekomen.

2 Dagen later m'n de eerste crash. hmm... bladen een beetje beschadigd en de heli trilde als een gek.
Na de bladen te hebben vervangen en de axis gericht het maar is weer proberen. Nu bleek nog dat de plane van de bladen nog niet goed was. Na wat stellen was dit ook verholpen.
Het begon allemaal aardig te lukken wat bochtjes naar voor, achter etc. Alleen nose in niet en gaat me nu nog niet goed af.

Intussen heb ik al heel wat uurtjes arbeid in de heli gestoken en veel geleerd. Het borstelmotertje (werd te warm en de ESC al een keer moeten repareren om dat ie was doorgebrand.) intussen al vervangen door de bortelloze van e-sky de 3800KV met 25A ESC en de Metal rotor head al gemonteerd :lol: .
Wat bruut veel toeren maakt dat ding :lol: maar produceerd toch lang niet zoveel warmte. M'n accu houd het ook langer uit heb ik gemerkt. Ik heb wel de staart servo wat naar achteren moeten verzetten omdat bij zoveel toeren de staart naar links trok.
Ik denk dat m'n volgende upgrade maar de heading hold giro moet worden omdat bij flink pitch geven de staart dan naar rechts weg trekt.

Binnenkort zal ik wel is even een filmpje posten om m'n verdere vorderingen met jullie te delen.

Gr. Pascal

Ik zie veel lovende woorden over de king van esky.
Ik vroeg me af hoe sterk hij is, ik heb namelijk een walkera 36 gehad en vond de kop nogal fragiel (zeker voor een beginner). En hoe stabiel is de king ten opzichte van de walkera 36?

DitRein zei:
Ik zie veel lovende woorden over de king van esky.
Ik vroeg me af hoe sterk hij is, ik heb namelijk een walkera 36 gehad en vond de kop nogal fragiel (zeker voor een beginner). En hoe stabiel is de king ten opzichte van de walkera 36?

Ik heb ze beide. Of king better is.... ja zeker! of hij ook even vaak kapot gaat bij een crash... ja zeker :)

verschill merk je alleen als je echt gaat rond vliegen en zware druk op die kop zet... niet als je alleen wilt hoveren... beide hangen wel even stabiel in de lucht.

Zo weer terug van weg geweest, druk druk druk... maar goed, de laatste tijd wel wat mogelijkheden gehad om met de King II te vliegen.
Tot vorige week ging dat prima, lachen met dat ding. Ik had hier en daar nog wat zaken afgesteld waardoor ze steeds beter ging vliegen. Ook ik werd steeds stabieler.. ha ha .
Goed, afgelopen weekeinde (week geleden dus) een goeie crash gehad, tailboom krom mainrotor bladen, tail struds al met al weer voor 12 Euro schade... ha ha Maar de crash kwam niet geheel door mij... ik vloog in tegenstelling tot vele anderen nog met de 370 brushed motor, deze is dus tijdens het vliegen gestorven waardoor mijn king niet geheel schade vrij meer was.

Inmiddels alles vervangen, en een nieuwe BL motor gemonteerd.
De EK5-0004 3100 motor en de EK1-0350 ESC.
Mooie combinatie, de heli loopt als een zonnetje en kan nu ruim 15 minuten (ik heb het nog eens na gemeten.. maar 20 minuten haal ik niet) vliegen.
Als tandwiel heb ik gekozen voor een 10T van Align, echter in de originele uitvoering moet deze op de kop gemonteerd worden. Of het frame van de King moet wat ver dremeld worden.
Gezien het feit dat de motor as nogal lang is en het Align tandwiel een larf inbusje heeft veroorzaakt dat op het uiteinde van de as een onbelans, deze onbelans komt de levensduur van de kogel lagers niet tengoede! Dus heb ik besloten het dikke gedeeldte van het Align tandwiel af te draaien waardoor deze gewoon gemonteerd kan worden.
Ik ben in het bezit van een draaibank dus voor mij een fluitje van een cent.
Het tandwieltje heb ik met een piep klein druppeltje loctite verlijmd, zit als een speer!. Nog een bijkomend voordeel van het Align tandwiel.... deze is langer en daardoor heb je geen last meer van de tandwiel wobbel.
Ook de nieuwe regelaar werk perfect, en schroeft de power terug op het moment dat de LIPO spanning onder de 9.2V komt. Dit is een handigge feature en werkt perfect.
Voor de liefhebbers een foto van de nieuwe set-up.

bl_motor1.jpg

bl_motor2.jpg

Back