PS: Ik denk dat het beter is om de ontvanger op jouw plaatje vlak boven de accu te plaatsen, de accu weert electromagnetische straling af en dan kan je je antenne in de mast doen, heb je meer bereik![]()

Ludo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
PS: Ik denk dat het beter is om de ontvanger op jouw plaatje vlak boven de accu te plaatsen, de accu weert electromagnetische straling af en dan kan je je antenne in de mast doen, heb je meer bereik![]()
Gijpen is dat als de wind recht van achteren komt, dat je je zeil dan naar de andere kant doet, maar als je dat bij jouw opstelling doet, moet je eerst het zeil zo strak mogelijk aantrekken, een stukje draaien en je zeil weer loslaten, maar als je zeil helemaal aangetrokken hebt, is je fok dat toch ook?
Misschien een plaatje 3mm triplex, voor dingen die echt stevig moeten... Oogjes om de schoten door te voeren? Je kan naar Quartel, da's 20min. rijden met de auto van jou vandaan... Daar hebben ze mooie aluminium buisjes, ik zou zo'n 7 of 6mm (doorsnede) buisje nemen als mastkoker en misschien hebben ze daar ook een mooi houten staafje van 5 of 6mm (doorsnede) als mast en giek. Hoe lang wordt de mast?
Ik heb als stagen stuurkabels genomen genomen misschien vind je daar ook iets leuks dat als stuurkabel kan dienen...
Misschien iets om je servo's, ontvanger en accu mee vast te zetten?
Bijv. dubbelzijdig tape of klitteband...Ludo