Dat witte smeerspul kun je ook vervangen door aluminium tape hoor. BVM heefd onder andere "Heatshield" maar het schijn commercieel elders veel goedkoper te krijgen zijn maar dat weet ik niet. Heb BVM HS ooit gebruikt maar was er niet zo tevreden over, daarnaast is het best zwaar spul. Dunne aluminium isolatie tape wat gebruikt wordt om verwarming isolatie buizen vast te tapen werkt prima, het reflecteerd namelijk de straling. Hieronder een voorbeeld zoals ik het bij mijn Rafale heb gedaan. Ook daar heb ik maar een enkele pijp die redelijk dicht bij de bovenkant van de romp komt, nog geen 2cm tussen ruimte. Met deze tape wordt het stationair op de grond niet eens warm... Wél eerst effe goed schoonmaken met thinner, anders blijft het niet goed zitten.
Hier nog een stukje tekening gevonden van m'n avonds F16, kun je mooi zien hoe de pijp zit. Ik had er zelfs maar een enkele pijp in zitten, iets van 25mm binnen het einde. Op het einde had ik niet eens aluminium tape maar een schaal plastic nozzle....., deze is gelukkig nooit gesmolten dus dat wordt écht niet warm hoor!
Schaal nozzle, plastic schaal delen van avonds. Afgeslepen stukjes smelten zó bij een aansteker maar de nozzle werd nauwelijks warm.

Hier nog een stukje tekening gevonden van m'n avonds F16, kun je mooi zien hoe de pijp zit. Ik had er zelfs maar een enkele pijp in zitten, iets van 25mm binnen het einde. Op het einde had ik niet eens aluminium tape maar een schaal plastic nozzle....., deze is gelukkig nooit gesmolten dus dat wordt écht niet warm hoor!

Schaal nozzle, plastic schaal delen van avonds. Afgeslepen stukjes smelten zó bij een aansteker maar de nozzle werd nauwelijks warm.