Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Dat witte smeerspul kun je ook vervangen door aluminium tape hoor. BVM heefd onder andere "Heatshield" maar het schijn commercieel elders veel goedkoper te krijgen zijn maar dat weet ik niet. Heb BVM HS ooit gebruikt maar was er niet zo tevreden over, daarnaast is het best zwaar spul. Dunne aluminium isolatie tape wat gebruikt wordt om verwarming isolatie buizen vast te tapen werkt prima, het reflecteerd namelijk de straling. Hieronder een voorbeeld zoals ik het bij mijn Rafale heb gedaan. Ook daar heb ik maar een enkele pijp die redelijk dicht bij de bovenkant van de romp komt, nog geen 2cm tussen ruimte. Met deze tape wordt het stationair op de grond niet eens warm... Wél eerst effe goed schoonmaken met thinner, anders blijft het niet goed zitten.

GroteFoto-TVBDOYND.jpg

GroteFoto-PVPEOETQ.jpg

Hier nog een stukje tekening gevonden van m'n avonds F16, kun je mooi zien hoe de pijp zit. Ik had er zelfs maar een enkele pijp in zitten, iets van 25mm binnen het einde. Op het einde had ik niet eens aluminium tape maar een schaal plastic nozzle....., deze is gelukkig nooit gesmolten dus dat wordt écht niet warm hoor! :cool:

GroteFoto-C7P4EIXE.jpg

Schaal nozzle, plastic schaal delen van avonds. Afgeslepen stukjes smelten zó bij een aansteker maar de nozzle werd nauwelijks warm.

GroteFoto-QVYX4CLX.jpg

Die tape waar Gerald het over heeft hebben jullie wel op het werk, die dikke rollen van 3M ;). Ik heb er ook een en dat spul is nog beter dan die in de winkel.
Als ze met dit spul al een noodreparatie uitvoeren om daarna weer de lucht in te kunnen wil wel zeggen dat het goed spul is :D.

Grt, Peter

Neeheee.....! ;) Niet van die 3M highspeed tape spul, veel te duur, te dik en te zwaar. Gewoon dunne alu tape bij de bouwmarkt. Flinterdun, lekker licht en kost geen drol.

Grts,
:mrgreen:

alu tape

Bij de gamma dacht ik ook eens alutape gekocht te hebben tot mijn verbazing brande het net zo goed als normale tape dus lekker nep dat spul. gr Gerrit Jan

Was dat dat dunnen alu look tape of echt een laagje alu met plaklaag? Die eerste is niets, die 2e helpt echt.

Je bedoelt High speed tape... Speed tape - Wikipedia, the free encyclopedia
Knetterduur.
Kon je vroeger nog wel een stukkie bemachtigen via iemand die met vliegtuigen werkte, maar dat gaat je niet meer lukken tegenwoordig!

Moet je op het goede moment binnenstappen, er zit een houdbaarheids datum op :confused: tja vliegtuig regels. De mijne ging de container in, maar plakken dat het nog steeds doet :D, en gratis haha.

(volgende plug maar helemaal in dit spul, lekker makkelijk bewerken ;).)

Grt

Ja, highspeed tape is een apart goedje, heb er ook nog wat van liggen uit m'n sleuteltijd maar gebruik het bijna niet. De gamma rommel blijft wél goed zitten, krijg je er bijna niet meer vanaf...

Heb dat ook in de F16 duct en inderdaad als het er uit moet zit je een hele lange tijd te kl...ten.
Maar ff een brandertje er over heen MET BELEID dan word de lijm wat zachter en gaat het een stuk makkelijker.

Grts

Zo mannen! Bedankt voor jullie reacties! T gamma spul (edit: was van praxxis) heb ik maar laat dus los. Ff met thinner behandelen... K heb nu deze:

63b4e173.jpg

Volgens mij de bewuste high speed tape.

Gamma spul lijkt op keuken alu folie met plaklaag, dit is meer een plakje alu van 0,15 mm met heeeeeeel erg goede plaklaag, meer lijmachtig.

Goeie toei!

Laatst bewerkt:
Wat een smal rolletje :rolleyes: ik had deze in gedachten. (was veeeel dikker)
Ik zou nog maar even op het werk shoppen ;).

Grts

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey peter, doe m maar even in een doosje! Ik pb mn adres wel! Haha!

Nee ik heb maar een klein randje te plakken joh, is prima zo!

Een hele vette kerst zegel erop :hammer:, dit rolletje weegt bijna 4 kg 8O kun je nagaan bij was dubbel dik haha.

Wel bij betalen haha.

Grts

Hoezo??? Een pakket van 6,75 gaat tot 10kg!! En ik kan als ie op is gewoon dat kartonnen rolletje in een enveloppe terugsturen! Zie m wel verschijnen!! :rolling:

Zo vanavond weer eens wat kunnen doen een uurtje.

Eerst eens de lipjes van de pijp wat in vorm gebogen (stug spul btw)
Die moeten nl achter de kelk zo vlak mogelijk langs de pijp lopen ivm met mn hoogteroer servo's.

Vervolgens de kelk op zn plek zodat ik nu een vaste maat heb voor mn meting waar de pijp vast moet komen te zitten:

6d9a529b.jpg

Zo komt hij er in:

1c8ced55.jpg

Nadeel is alleen dat de gaatjes exact op de kopse kant van mn motor bevestigings plankje komen...

Dat wordt dus nog wat aanpassen geblazen, of twee plaatjes erop lijmen, nadeel ervan is dat je dat waarschijnlijk toch uit elkaar drukt met de schroef, en je kunt t gat niet goed voorboren, heb nl geen haakse boormachine:

fb0444d4.jpg

Denk er dus aan om twee hoeklijstjes te pakken en die aan de lipjes te bouten.

Deze kan ik dan van boven in de motorplaat schroeven.
Morgen maar eens naar de praxxis voor een alu hoeklijstje.

Trouwens, nog wat leuke goodies te koop, zie:

http://www.modelbouwforum.nl/forums...uke-goodies-voor-de-turbine-vlieger.html[url]

Laatst bewerkt:
Back