Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Die jetcat filters heb ik allemaal weggegeven, kon er niets mee worden. Volgas moet de ecu wellicht nog even inleren. Kwestie van de zender goed inleren (wellicht nogmaals) en dan de motor op volgas laten staan totdat hij het toerental haalt. De leidingen mogen nergens lekken dan uiteraard :) 1.9v is niet zo hoog, mag hoger. Start temp is heel mooi, onder de 700 is goed.

Gasgeven gaat inderdaad puur via de pomp. Als de pomp niet lekker loopt merk je dit ook op de motor, niet mooi stabiel bv.

Thanks Herman,

Zojuist dan maar nog twee maal de learn rc procedure uitgevoerd, de waardes komen beide keren overeen en ik kan me herinneren dat ze de eerste maal hetzelfde waren, ervanuitgaande dat ze goed zijn verwacht ik toch dat het in de lekkage zit. Heb nu dus het andere filter gemonteerd en volgende week weer eens proberen maar langer volgas laten staan dan maar!

Nog meer mensen een suggestie? Graag!

Nee, kwestie van volgas laten staan en wachten totdat de ecu merkt dat hij meer pomp spanning moet geven. Jetcat heeft geen calibratie run zover ik weet. Wellicht wel een maximale pomp spanning instelling...........

Jaja, hij heeft gedraaid, helemaal goed Melvin.
Stond net bij m`n schoonouders de deur uit te gaan toen je belde met "het nieuws".

Toppie man, weer een stuk dichterbij :yes:

Tja, wat die JetCat filters betreft, vooralsnog hier geen problemen mee ondervonden, ook een clublid niet, maar het kan natuurlijk altijd.

Nou nog een keer een volledige goede run en dan inbouwen maar :banana:

Grt,
Berto.

Nee, kwestie van volgas laten staan en wachten totdat de ecu merkt dat hij meer pomp spanning moet geven. Jetcat heeft geen calibratie run zover ik weet. Wellicht wel een maximale pomp spanning instelling...........

Thanks, zal morgen s even kijken naar de max pomp spanning!
Enig idee hoe hoog ik die evt moet instellen?

Jaja, hij heeft gedraaid, helemaal goed Melvin.
Stond net bij m`n schoonouders de deur uit te gaan toen je belde met "het nieuws".

Toppie man, weer een stuk dichterbij :yes:

Tja, wat die JetCat filters betreft, vooralsnog hier geen problemen mee ondervonden, ook een clublid niet, maar het kan natuurlijk altijd.

Nou nog een keer een volledige goede run en dan inbouwen maar :banana:

Grt,
Berto.

Dank dank!! Zoals gezegd nog wat zaken nalopen oa pomp spanning en dan nog maar eens!

T spul heeft natuurlijk ff stilgelegen dus waarschijnlijk een uitgedroogde pakking op t punt waar je het filter deelt, daar lekte hij nl...

Oh ja, ff naar de welkoop voor een kan zibro en een liter olie fixen! :-)

Laatst bewerkt:
Mmmm deze dingen vreten mijn tijd op momenteel:

256370e8.jpg

Schutting plaatsen, weinig tijd vr de jet.... :-(

Zo, k ben weer even bezig geweest met de rand apparatuur.

Ik zit een beetje vast door het feit dat ik de motor echt nog niet max heb kunnen proefdraaien, de lekkage is verholpen en nu kan ik de turbine nog eens starten en kijken of hij zn max rpm nu wel haalt. Daarna t spul inbouwen!!

Waar ik nog meer mee zat was het feit dat ik nog geen peut heb! :mrgreen:
Vandaag uit t werk maar een bezoekje gebracht aan de welkoop en een kan zibro gehaald.

Gelijk de dop maar voorzien van doorvoertjes en een stuk slang met clunk en filter.
Gelijk een mooie bestemming voor t jetcat filter ;-)

cc9d96ab.jpg

Ook de startkist had nog wat kleine puntjes die gedaan moesten worden en die heb ik ook even aangepakt.

Zo werkt mijn tankopstelling nu:

Nu eerst olie bestellen en dan vd week nog even draaien! Kijken of ie dan goed loopt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha! Ja, maar als ik daar aan begin dan loop ik dan kans om te eindigen als (inmiddels dus ex-)collega's ;-)

Dat doen we dus maar even niet!
Ik stal de jet ook op zolder en kero ruikt niet zo fris....

Hmmm, je kan het ook anders brengen; mijn baas is blij dat ik het af en toe mee neem, dan hoefd hij minder milieu verwerkings kosten te betalen van de afval peut die in de hangaar staat. Brandstof wat uit de kist komt vanwege bv een vleugeltank inspectie mag vanwege hoopjes regeltjes niet meer terug in de kist en moet dus milieu vriendelijk (lees; een ambtenaar verdient er weer wat aan...) afgevoerd worden. Ik help hen daarbij! :D

Grtz,

Bij ons mag de peut ook niet terug in de kist inderdaad, zelfde hoop regeltjes als bij jullie!

De reden waarom het niet terug mag ligt bij ons meer bij het fuel systeem, de peut word dus bij ons weer gebruikt voor de motoren test bank!

Zo, vanavond weer even een slag gemaakt met coveren van de vleugels!

Wel een gepiel, coveren rond de scharnieren! Ben er scheel van!

Morgenavond verder, dan zal ik ook even wat foto's posten, de vordering is flink maar niet foto waardig! Je ziet er weinig aan! ;-)

Morgen grote lappen cover erop!

Maandag weer even de turbine starten, morgen accu's laden en nog even wat settings checken.
Hopen dat hij nu wel max toeren haalt!

Zo, gisteravond heb ik dus rond de scharniertjes zitten pielen maar vanavond konden de grote lappen er op! 1 vleugel is nu klaar, de andere moet nog maar nu heb ik de slag te pakken!

Geen fantastische foto's maar t geeft een idee:

ab6d5cf2.jpg

cc7de9fd.jpg

Dinsdagavond weer verder!

Chips!!!!

Vandaag geprobeerd de P80 weer eens te starten om hem nu eens te draaien zonder lekkage.

Niet dus, Sartmotor begint te draaien, gas ontbrand maar lijkt zwakjes, uiteindelijk stopt hij de startsequence met de term Ignition Time Out...
Meerdere malen geprobeerd, gas hoeveelheid en ignition spanning wat omhoog gegooit maar geen resultaat...
Andere gasbus gehaald, vermoeden dat de druk in de bus misschien wat laag was, ook geen resultaat.
Uiteindelijk maar gestopt, want veel starten op gas, dan heb je geen smering....
Alhoewel hij niet boven de 120 graden is geweest.

Qua aansluitingen/instellingen niets veranderd, alleen het filter verwisseld zoals eerder al verteld.
Vorige keer startte hij zonder problemen

Batterijen geladen, ECU gaf ook aan dat deze vol waren.

Beats me, Wie heeft er een idee?

Back