Electro Quicky 500 ontwerpen en bouwen.

Dank voor jullie input. Ik twijfel of ik naar de Peel kom, want de vorige keer dat ik naar een evenement ging op een basis moest ik op een bepaalde tijd naar binnen, en mocht je pas na afloop van het evenement er weer af. Is dat hier ook, of kan ik gewoon een paar uurtjes komen kijken?

Over de vleugel: het ding is spontaan gaan delamineren (precies zoveel epoxy gebruikt als voorgeschreven door een ervaren bouwer). Daarnaast is de achterlijst veel te zwak geworden. Ook die was gelamineerd met dikkere glasmat en epoxy volgens het recept, maar dit vertrouw ik nog niet eens op een trainer, laat staan op een racer.

Achja, het is niet de eerste keer dat een experiment niet geheel goed gaat de eerste keer. Dat is voor mij ook de lol van zelf ontwikkelen. Alleen jammer dat hier de planning wat scheef loopt.

Hugo

Hugo, we moeten wel gezamelijk de basis op, er af kan op elk moment.

We verzamelen om 9:00 bij de poort.
Ik stuur vanavond nog een mailtje rond met de planning en b.v locatie gegevens.

Als je niet komt dan wel graag een mailtje aan mij, anders staan we daar maar te wachten.

Wubbo

Dat mailtje heb je al een paar dagen, maar nu begin ik toch weer te twijfelen. Ik gooi het even in de groep thuis, qua planning.

Hugo

Even een vraag voor de bouw van de nieuwe vleugel; is er een achterlijst in de handel die met niet al te veel schuurwerk in het MH18 profiel past? Wat gebruiken jullie niet-ARF-ers?

Dank,

Hugo

Tja, ik schaaf en schuur mijn voor en achterlijsten vrijwel altijd in model. Dat is nog altijd het strakst. Valt me een beetje tegen van je Hugo, jij als pietje precies en dan toch een kant en klaar achterlijst willen? ;)

Haha, 1-0 voor Ragbak!

Nee, zonder dollen, het heeft een reden. Ten eerste vrees ik dat er nog wel eens een vleugeltje zal sneuvelen, en dus ik zoek een zo min mogelijk bewerkelijke oplossing. Dat is ook wel handig voor reden 2; iemand riep ooit wat over een kitje. En inmiddels hebben daar al meerdere mensen naar geïnformeerd. Dus ik kijk ook naar kosten en bewerkingstijd. De ARFs zullen altijd goedkoper en sneller te bouwen blijven, maar als de kit redelijk geprijsd is en niet al te bewerkelijk, dan durven misschien meer mensen het aan.

Ohja, derde reden: ik ben nogal lui. Maar dat zeggen we niet hardop ;)

Hugo

WIE riep daar iets over een kitje? Oh, ja ik weet weer wie...

Haha lui... LOL en dan zoveel moeite doen voor die grammetjes besparing. Ik zou nog maar heel veel oefenen met lui zijn, voorlopig gaat het je nog niet zo goe daf :D

Ik zal mijn best doen. Kom jij morgen ook? Ik kom eens een half dagje kijken. Misschien neem ik de inmiddels ook afgekeurde eerste romp even mee, voor opbouwende kritiek en zo...

Hugo

En meteen een vraag; ik zie velen met V-staart, de ARF's hebben dat ook. Scheelt dat veel met een gewone staart? Op de tekeningen op de F3d site staan ook nog wel conventionele staarten.

Hugo

Vooral met de start gaan die modellen rechter weg. de staart is dan ook minder kwetsbaar in het gras.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik heb geen ervaring met quickies met een conventionele staart. Het scheelt natuurlijk wel lucht weerstand en gewicht zo'n V-staart. Neem morgen maar mee wat je nu hebt, ben wel nieuwschierig geworden.

Peet

Ik wil graag iedereen even bedanken voor de gezellige dag, vandaag, en alle input op mijn creatie. Deze dag bevestigt voor mij dat ik graag mee wil gaan racen. Leuke mensen, goede sfeer, en lekker racen met mooie toestellen. Er zijn diverse nieuwe ideeën geboren vandaag, en punten aan de wensenlijst toegevoegd. De eerste proto-romp heb ik zojuist aan mijn zoon gedoneerd, die is er erg blij mee. Op naar proto twee.

Hugo

Inmiddels druk met het lijstje met ideeën van gisteren. Ik hoorde dat er waarschijnlijk iets van een verplichte ESC met governor mode zal komen. Mij maakt het niet uit, maar wanneer zouden we kunnen weten welke ESC het wordt? Mijn ontwerp plaatst de ESC op een bepaalde plek waar de koeling optimaal is met zo min mogelijk weerstand. Zodra ik weet welke ESC ik dien te hebben, nog los van governor mode, kan ik dit in het ontwerp meenemen.

Dank,

Hugo

Joris zal hier het meeste van weten verwacht ik.

Begin Januari is er altijd een jaar vergadering, waar nieuwe ontwikkelingen en toekomstplannen langs komen.
Dan zal er wel vastgelegd worden wat de regelaar zal worden verwacht ik.

Wubbo

Jammer, daar kan ik met het ontwerp niet op wachten. Ik ga wel even van mijn huidige regelaar uit.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een verplichte regelaar word dan word het de Castle Creation's ICE

En of je dan 70/100 en wel/niet lite neemt moet je zelf weten (denk ik)

Ah, dan ga ik daar eens naar zoeken. Op hun eigen site staat alles op out of stock, waar halen jullie die dingen?

Dank,

Hugo

ik dacht dat fast-lad een van de goedkoopste opties was, maar zie hem daat ook out of stock staan.
Aircraft-world.com zou ik hem denk ik vandaan halen (ik heb er een 2ehands gekocht)
maar ook daar is de gewone 100 out of stock... :(

Back