Vandaag heb ik de kist met het verwarmingselement om de Lexan te verwarmen afgemaakt.
Op de foto in de vorige post is te zien dat er te veel warmte verloren gaat aan het opwarmen van het hout. Om die reden heb ik er een hitteschildje onder gefabriceerd.
Daarna even een paar nieuwe deuveltjes en kistsluitingen op de ingekorte wanden geschroefd.
Wordt mooi warm he?
Daarna kon ik het natuurlijk niet laten en moest ik het even proberen.
Ai, ai, de zijkanten worden ook nog te warm. Dan maar een laagje aluminium folie er op geniet. Daarna nog eens verwarmen.
Het verwarmen van het Lexan gaat goed en een eerste poging wordt gedaan.
Niet eens zo gek. Maar nog onvoldoende. Er is te weinig vacuüm. Dat zal er aan liggen dat ik eigenwijs nog geen rubber rand op de vacuüm tafel heb geplaatst. Die zal ik er nog even opmaken.
Iemand een goed idee waarmee dat het beste kan?
Ook een extra randje onder de mal lijkt geen overbodige luxe. Daarmee zal het geheel iets omhoog komen en hoeft het lexaan misschien minder naar beneden te komen om de mal helemaal te omsluiten.
Tips welkom
Ps. De vouwen in het Lexan worden veroorzaakt doordat ik de Lexan voor een tweede keer verwarmt heb. Gewoon om te kijken wat er zou gebeuren. Het eerste resultaat was gewoon glad.
Edit: nog een fotootje gevonden.