ELF!!!

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jorn, 31 mei 2011.

  1. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Voorheen Firefox
     
  2. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ja, met die shortrange van Assan is dat geen probleem. de stekkertjes komen op de kop ingeplugd.
    als je wil maak ik een foto van mijn inbouw.
    de range is 300m maar ruim voldoende.

    zelf soldeer ik NOOIT aan een ontvanger...
    ik kan het me niet veroorloven een ontvanger te binden aan 1 toestel, aangezien ik ze in vele toestellen gebruik.
    gewoon plug and play hier ;)

    gisteren zat de ELF in mijn kofferbak klaar voor de strijd, maar de wind stak er een stokje voor ;) hij heeft er mogen blijven zitten de hele dag.

    mijn naam is Didier, franse naam , spreek je uit als Diedjee (ik weet het, slaat nergens op, vandaar dat ik binnenkort een andere naam zal dragen ;) )

    greetings, firefox309 ;)
     
  3. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ok, even een foto geplaatst van mij Elf. Dezelfde als die van jouw, Jordy!

    Alles zit goed in elkaar. Ik wacht nog op onderdelen. Zeker ga ik een 1s setup gebruiken. Ik moet alleen even afwachten of dat goed gaat met mijn Aurora 9 zender. Ik heb een nep-minima besteld bij HK, deze zou v.a. 3,5-16V moeten werken, in tegenstelling tot de echte Minima's.

    Ik hoop dat het snel binnenkomt, dan kan ik verder. Het is in ieder geval erg slecht weer momenteel......

    Nog een vraagje: Hoe zit het roer linkje gezekerd bij jullie? Ik heb er nu een z-link opgezet van een bestaande parkflyer maar vindhet niet echt optimaal.

    [​IMG]
     
  4. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Wat is er mis met jouw naam? Didier is een schitterende naam, niks aan veranderen hoor! :D
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik ken verschillende mensen die hun naam willen veranderen maar die hebben er echt nooit aan kunnen wennen raad het daarom ook gewoon af maar dat waren mensen in de 16 ;-) wat veel leuker is om gewoon een bijnaam te gebruiken zo word ik bijna altijd en overal Boxhoorn genoemd en met Didier is helemaal niets mis hoor :)
     
  6. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Jeroen,
    Je elf ziet klasse uit, maar ik zou de haken waar je elf aan hangt steviger maken.;)
     
  7. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    :rolling:..het was de enige haak die ik nog had liggen, beetje overkill......
     
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    En dan? Moet ik dan roepen: "Firefox309, kom je buiten spelen?"

    Dat wordt niks, niet doen.
     
  9. fireforx309

    fireforx309 Guest

    haha mensen, lang verhaal hoor ;) tijd zal het uitwijzen....

    mijn elf is weer boven, ik ga proberen dadelijk een foto te maken van hoe alles ingebouwd is.

    er is maar 1 nadeel aan de ELF , en dat is waar de schroefjes inkomen in de romp... 1x te ver draaien en de plastic is stukgedraaid... minder grip voor de schroef dus...
     
  10. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    AULD
    Groep 1
    Loed Wakerman
    Paardekop
    Firefox309
    Paaj Moobegoh
    Imod Sbocaj
    Idur Snekeil
    Kan leuk worden
     
  11. fireforx309

    fireforx309 Guest

    zit je niet verkeerd? :D
     
  12. fireforx309

    fireforx309 Guest

    [​IMG]

    hier een foto van de inbouw.
    voorin ontvanger, daarachter de servo's...
    onder de vleugel in het midden een 1cel lipo van 160mah, en de booster vanachter onder de vleugel... hij zit BUITEN de romp, net erachter.(deze zit normaal mooi recht getaped, maar had deze verwijderd om te vernieuwen, daardoor schuin)

    je ziet 1 niet D47, deze is er enkele maanden geleden ingekomen omdat de eerste servo stuk was.
    voorlopig, geen nieuwe servo geplaatst omdat deze zijn werk doet.(had enkel die servo als reserve bij op het veld :D)

    ik ga eens kijken in de toekomst om nog wat proberen te schuiven met de booster, of de lipo, ik wil die 5gram lood uit de neus. ook de kabeltjes kunnen korter en dunner... dit ga ik ook eens bekijken... al vind ik het vlieggewicht lekker zo, kan tot 3bft vliegen zonder ballast.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Het is allemaal wel heel erg krap ;)
    Ik vind je naam trouwens goed.
    Hier in Zwitserland heb ik al een paar Didiers ontmoet; normale naam als je mij vraagt.

    Er volgt nog een kleine verandering aan mijn Set-Up.
    Meer kan ik éérst volgende week zeggen, maar het is wel een hele ingrijpende verandering (voor mij tenminste).
    In ieder geval wordt het daardoor ca. 1 gram zwaarder, maar ik weet nog niet of het allemaal wel past....

    Mooi ELF Jeroen.
    Helaas heeft die van mij een zwarte schrift i.p.v. de oranje die ik wou hebben.
    Die was helaas niet op voorraad.
    Ik ben benieuwd hoe "zwaar" jouw ELF gaat worden.

    Groetjes,

    Jordy
     
  14. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ik heb hem nu zover afgebouwd dat alleen de ontvanger er nog in moet. De Minima die ik besteld heb is 9,3 gram dus zou ik nu uitkomen op ca. 110 gram totaal.
    Er zit echter een flinke bundel kabels in waar ik nog zeker 5 g af ga halen.

    Dit is de setup:

    2 x d47 Dymond
    1 x 240 mAh Hyperion accu (1S)
    Minima tx van HK (kan de casing nog vanaf)

    Eerst maar eens wachten tot ik de rx binnen heb van HK.

    Het weer was trouwens voor het eerst in maanden prachtig vandaag!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Inmiddels hebik de HK Minima ontvanger binnengekregen, dus ik kon hem afbouwen.

    Totaalgewicht incl. de 240 Hyperion en de ingekorte bedrading is 105 g geworden, voorlopig laat ik het zo. Er staat hier nml. altijd wel een beetje wind.......

    CG zit op 75 mm vanuit de leading edge. Lijkt me een goed startpunt.

    En nu maar hopen op een goede maiden! :proost:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. fireforx309

    fireforx309 Guest

    knap ding is het toch he! ;)

    goed dat je beide winglets in hebt gelijmd... deed ik ook, en wat blijkt, iedereen wil een keertje slingeren ;) (ben linkshandig)

    je gaat er massas plezier aan hebben!
    hou er wel rekening mee dat je geen remmen of rolroeren hebt om uit sterke thermiek te komen...

    het kan dus soms echt een kreng zijn om beneden te raken voor hij (of zij) uit het zicht verdwijnt!
     
  17. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Mooi zeg.
    105 gram is een mooi gewicht.
    Dat blauw is gewoon de mooiste kleur al vind Didier dat natuurlijk niet ;)

    Ik moet nog een beetje wachten omdat ik nog op een paar spulletjes van hobbyking aan het wachten ben.
    Ik denk dat ik over 2 weken verder kan bouwen.
    Ik heb alles wat met Graupner te doen heeft verkocht en een Jeti DC-16 gehaald.
    De kleinste ontvanger die ze hebben is een Jeti R6F(indoor)
    Die is wel dubbel zo zwaar en ook dubbel zo groot als de Graupner Gr-12SH+ ontvanger, dus dat wordt weer puzzelen :)

    Nouja, we zien wel.
    Als mijn ELF maar deze Zomer vliegt vind ik het al best.

    Groetjes,

    Jordy
     
  18. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Joehoeeeee! Dat is wat ik wil horen.........:D
    Ben benieuwd.......eerst maar eens een beetje invliegen als de gelegenheid zich voor doet.

    Precies.......;)

    Ik kan later altijd nog wat van het gewicht terugnemen als het nodig mocht zijn. Ik heb nu b.v. isolatietape gebruikt om de servo's vast te zetten en zo zijn er nog een paar dingetjes.
     
  19. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Als de zwever snel genoeg is om te gooien dan kun je hem om te dalen toch ook gewoon met z'n neus naar beneden duwen? Of geeft dit flutter ofzo?
     
  20. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik heb wel eens bellen meegemaakt waarin alleen aanduiken niet genoeg was..
     

Deel Deze Pagina