Enigma bouw/foto verslag

Dan nog even over de Launchmodel Radiant F5B.
290 US dollar voor de standaard uitvoering, 439 US dollar voor de carbon versie.
En dan moet ie nog uit China komen, wat zo'n 150 dollar is.
Niet interessant

GJ

Klopt, had ook al geinformeerd voor mij te duur voor een "onbekend" model..

Even een nuttig vraagje:

Gaat er binnenkort nog iemand richting Engeland die een model mee wil nemen?
Anders moet het per post en een pakketje van 190cm wordt toch wel lastig.

GJ

Weet niet waar die woond, ken hem verder niet. Maar dit is zeker off topic. Nouja, misschien gaat het wel over een Enigma maar dit is toch een zaakje van PB of email.

Een goede voortzetting.

Het is inderdaad een Enigma maar het gaat niet over bouwen, dus offtopic.
En het is niet mijn Enigma dus even kijken hoeveel energie ik daar in ga douwen.
Ik denk dat ik de tijd beter kan gebruiken wat dingen te bouwen (display voor F5B timing, nieuwe connectors op de interface, zenderpult bouwen, Stratair Viper bouwen, F16 afbouwen.. etc).

GJ

Laatst bewerkt:
Er gaat een Enigma nederland uit.
Don't blame me.. i am just the messenger

GJ

Lijkt mij dat er in NL ook wel gegadigden zouden zijn geweest, vreemd dat hij hier niet voorbij gekomen is.

Terug naar de Enigma, ik heb al een tijdje zitten denken of het niet een geschikt idee is om daar een RW2b vol vliegend stabilo op te gooien. Als een soort van upgrade.

De voordelen;
Een makkelijker te vliegen model.
Je hoefd het stabilo nooit van instelhoek te veranderen met tape ofzo, gewoon servo trimmen en klaar.
Je hoefd het zwakke originele stabilo niet te gebruiken / verstevigen.

Nadelen;
Extra kosten voor het nieuwe stabilo.
Stabilo monteren, bouwvaardigheid nodig.
DS09 servo een beetje aan de kleine kant.

Ik vloog voorheen een RW2b stabilo op mijn S13 vleugel en S15 romp combinatie, dat vloog wel heel lekker strak en ook de RW4 schijnt makkelijker te vliegen dan de Avionik. Zelf had ik toen een Hitec HS65 BB MG in de staart zitten en dat werkte prima.

Gooi het maar effe in de groep, een poging wat meer on topic te geraken.

Jos... hou op..
Als ik zie hoe lang het duurt voordat mensen hun model vliegend hebben, ook avioniks ombouwen naar T staarten duurt eeuwen.
Als je een RW2 stabilo wilt , koop dan alsjeblieft een RW2.
Die is zo'n 200 euro duurder dan een Enigma maar ze hoeven niet meer zelf te klooien.

GJ

Jos... hou op..
Als ik zie hoe lang het duurt voordat mensen hun model vliegend hebben, ook avioniks ombouwen naar T staarten duurt eeuwen.
Als je een RW2 stabilo wilt , koop dan alsjeblieft een RW2.
Die is zo'n 200 euro duurder dan een Enigma maar ze hoeven niet meer zelf te klooien.

GJ

Hahahahahaaha

Nou ja, misschien in overleg met de fabrikant dan? Oh ja.... dat is ook weer veel werk!!

Goed, het regent hier vandaag dus geen model vliegen. Kijken dat ik weer eens wat ga bouwen.

Zelf een romp bouwen van een balkje vurenhout en een oud neusje en staartje.
Malletje trekken en voila, een Enigma rompje.

Hier is het nog droog, die natte zooi van jullie zal straks wel hier zijn.
Ik moet naar Wijk en Aalburg... kijken hoe het mais erbij staat richting B rak.

GJ

CC180 gemod voor 5S gebruik.

P7164040.jpg

P7164039.jpg

P7164041.jpg

De CC180 is een onderdeel van mijn nieuwe setup voor mijn Enigma, dus zo off topic is het niet.

Plus ik heb toestemming gevraagd aan de TS en die vond het ok om te plaatsen :rolleyes:

Even serieus, Gerben heeft een soort gelijke mod op zijn CC180, 5,5KW op 5S zonder problemen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de CC125 (zelfde bordje) zonder problemen gevlogen op 5S, zonder modificatie.
275A dus 5KW.
Het onderdeeltje smelt door de krimpkous heen maar het blijft werken.
Ik heb trouwens kleine koellichaampjes voor dit onderdeeltje, had ik besteld maar nooit gebruikt.

GJ

Misschien dat Gerben dat beter kan uitleggen, het is iig een onderdeel wat snel te heet wordt en dan de fets niet meer goed kan aansturen waardoor de regelaar in de soep loopt, het is een 2mm dikke alu uitvul ring tbv heli rotor bladen.

ps, is die Aurora 9 die te koop staat niks voor jou?

Mario, wat houd de modificatie in?
Een extra koelelement op een cruciaal onderdeel?
In deze een Verzinkte ring?

Back