Extreme Flight Extra 88,5" Electro "Bouw"verslag

Andere cockpit sluiting afmaken vandaag gedaan. :p
Groter gat in de neus
Accu monteren
Regelaar monteren
Lucht afvoer sturen
Anti vonk systeem solderen
Vleugelbouten met m6 vervangen
Boutjes juiste lengte's
Alles loctite'n
Bespanning nawerken (niet veel)

Volgens mij moet dat op 1 avond kunnen;)
 
Opzich leuk die metingen van die motoren maar alle HXT's kunnen enorm verschillen. Zo heb ik 2 "dezelfde" 500kv motoren waarbij 1 1100W trok en de andere 2000+, op dezelfde accu en regelaar...... Metingen bieden geen garanties :)

Ik ben benieuwd naar een trekkracht meting, mooi vergelijk voor mijn setup.
 
Idd Alex, maar ik doe het rustig aan.
Ik wil alles voor en na meten, en foto's nemen. Dat kost vaak net zoveel tijd als bouwen ;).

Tadango, ik hou niet zo van de thrust metingen en heb er nog nooit 1 gedaan. Heb ook niets om het mee te doen, een clubgenoord wel maar ik weet niet hoever die gaat. zal kijken of dat lukt.
Toeren wil ik wel doen. (is ook een veel 'echter' getal imo)
 
Altijd leuk om te vergelijken met een benzine motor ;) Een 70cc boxer deed 6600 toeren. Mijn 195kv Axi op 12s met Mejzlik 24x10 carbon ook :)
 
EF_Extra_079.jpg



EF_Extra_080.jpg



EF_Extra_081.jpg



EF_Extra_082.jpg



EF_Extra_083.jpg


Scheelt zoon 38g.
En nu kunnen de accu's verder naar voren, maar moeten ze dat ook.

-Groter gat in de neus- enkel nog wat na schuren/vijlen.
Accu monteren
Regelaar monteren
Lucht afvoer sturen
Anti vonk systeem solderen
Vleugelbouten met m6 vervangen
Boutjes juiste lengte's
Alles loctite'n
Bespanning nawerken (niet veel)
 
Laatst bewerkt:
Deze driehoeken zouden er volgens mij ook nog prima uit kunnen, met afgeronde hoeken.

EF_Extra_084.jpg


Maar ik moet zeggen dat dit gedoe met de boormachine en dremel niet mijn lievelingsbezigheid is...

Mss dat het nog gebeurt, elke gram is er 1. (alleen jammer dat ze allemaal uit de neus gaan)
 
Nou ja met zon motormount kun je zon gat erin elk geval wel inmaken.
Al lijkt het me sterk dat je dat gat nodig hebt voor het zwaartepunt.
Aangezien niemand het nodig heeft, maarja als de neus zo licht wordt misschien weer wel:mrgreen:.

Ben benieuwd naar die motor, zo te lezen zijn er geen problemen met de magneten vergeleken met de turnigys.
Ga je die wel nakijken voor de zekerheid?

Wel apart dat ze opgeven dat die motor maar voor tot 8 cell is.
Terwijl het een 200kv motor is die ook nog eens 900 gram weegt.
Terwijl in de praktijk 22x12 op 12 cell geen probleem lijkt te zijn.
 
Als ik het gat niet had gemaakt hadden ze er misschien ook niet door gemoeten idd.

Maar bijna iedereen vliegt hem op 12S. Meestal met een Hacker A60 18L. Plus meestal een powerbox achtige, en een spinner.

Het is ook een beetje voor het geval ik op enig moment toch de 6364 wil proberen.
Ik vlieg wel vaker dingen met een voorlijker cg dan andere, ik wil het iig kunnen proberen.
 
EF_Extra_085.jpg


EF_Extra_086.jpg


EF_Extra_087.jpg


Was een stuk minder werk dan de firewall gelukkig. Dat was duidelijk steviger hout, en dan ook nog eens dikker.

Totaal toch 67g verschil.

Net trouwens gemeten, met de langere motor die er nu in komt word het in totaal zoon 4cm dat hij de accu verder naar voren kan.
Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen.


Zou ook graag de dikke staven hout eruit willen halen die links en rechts van die onderste plank zitten, die ervoor zijn om een tank makkelijk met een klittenband-tywrap vast te zetten. Alleen gaat er iets stevigheid uit die plank. Hoewel ik niet denk dat het veel uit maakt...
Is ook best lastig eruit te halen zonder de hele plank te slopen. Beste zou zijn het geheel te vervangen, randje van 3-5mm laten zitten en er een nieuwe (met gaten) bovenop lijmen. Maar das wel een hele hoop werk.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar komt nog een deksel op, maar pas als de rest af is. Nu kan ik overal nog lekker bij om en accu montage systeem te maken.
Die deksel is even dik als de onderkant en doe ik geen gaten in.

Ik heb redelijk wat foto's gezien van mensen die een motor verloren bij zoon soort kist, das geen prettig gezicht.
Dit is nog steeds echt ontzettend stevig, ik kan er zo hard als ik wil aan proberen te draaien, en geen beweging of rare geluiden oid. Ik merk geen verschil met de begin situatie.


De 2 dingen zijn er ook uit.

EF_Extra_088.jpg

(26,56g)

En de nieuwe situatie.
EF_Extra_089.jpg


Was eigenlijk best weinig werk, even een stanley mes ernaast, beetje heen en weer frikken en ik kon hem zo naar beneden duwen.
 
Anti vonk systeem aangepast, bij de regelaar zat een 2mm goudcontactje, maar dan moet je ook aan de accu een kabeltje hebben. Daar heb ik geen zin in.

EF_Extra_090.jpg



EF_Extra_091.jpg



EF_Extra_092.jpg



EF_Extra_093.jpg


Ben ook begonnen met de regelaar te monteren, aan de onderkant in de buitenlucht. Zodra ik gas geef komt er prop wind langs, lijkt me goed zo. Het is gelijk de uitgang voor de lucht die door de motorkap naar binnen komt, er komt dus ook 'warmere' lucht van de motor langs. Komt binnenin nog een plaatje die de lucht geleid, zou eigenlijk niet verder de romp in moeten kunnen komen, langs de accu komt ook nog wat depron.

en er moeten nog gaten in voor kabels.

EF_Extra_094.jpg



EF_Extra_095.jpg


(Moet nog netter gemaakt worden.)
EF_Extra_096.jpg



Accu montage ook aan begonnen, heel lang over getwijfeld hoe ik het zou doen, uiteindelijk is het voor 2 pinnen en achter 1 bout geworden.

EF_Extra_097.jpg



EF_Extra_098.jpg



EF_Extra_099.jpg



EF_Extra_100.jpg
(<- foto nr 100)


EF_Extra_101.jpg


het bout deel moet ik nog maken, maar dit is iig erg sterk, nog beter dan verwacht.

Hobbycity heeft wat vertraging, ze schrijven dat ze een nieuwe warehouse hebben, en daar druk mee zijn...


To do list:
Accu monteren (bijna)
Regelaar monteren (bijna)
Lucht afvoer sturen
Anti vonk systeem solderen (moet waarschijnlijk opnieuw gedaan worden met andere lengte kabels.)
Vleugelbouten met m6 vervangen done
Boutjes juiste lengte's
nylon bouten vleugelbouten van maken.
Alles loctite'n
Bespanning nawerken (niet veel)
 
Laatst bewerkt:
Weer iets verder, regelaar zit erop en accu kan op het accuplankje kan geplaatst worden.



EF_Extra_102.jpg



EF_Extra_103.jpg



EF_Extra_105.jpg



EF_Extra_104.jpg



Morgen uitzoeken welke boutjes ik nodig heb en ff langs de hoza (dhz zaak)

To do list:
- Accu monteren is aan het drogen.
- Regelaar monteren
Lucht afvoer sturen
Boutjes juiste lengte's
nylon bouten vleugelbouten van maken. (1tje af)
regelaar kabels op nieuwe lengte solderen.
Regelaar instellen
Alles loctite'n
Bespanning nawerken (niet veel)
 
JeeJ! Motor binnen. :mrgreen:

Ziet er totaal anders uit dan op de foto.
HXT63-74.jpg


Lijkt meer op deze:
C6364-280.jpg

Met bell-end-bearing, de boutjes rondom en de 4 groten gaten achter ipv 10 kleine.
Hij is alleen langer.

Er komen nog foto's van.

918g, dus dat klopt redelijk met de beschrijving.
Op enig moment wat toeren meten, kijken of het enigszins in de buurt komt van opgeven kv.
Ik weet nog niet hoe ik hem ga monteren op mijn motor montage systeem. De buitenste gaten komen overeen met de gaten van de oude motor, de binnenste niet. Opzich zouden de 4 buitenste genoeg moeten zijn, zeker hoe ze (zo goed als niet) belast worden.
Maar dan wil ik de binnenste wel vullen.

Helaas door een crash van de Angel geen accu meer voor de extra.
Ik had een 2s accu besteld om de enkele kapotte cel te vervangen, maar die weer gecanceld. Wat ik ga doen ben ik nog niet helemaal uit
Ik heb nog 2 oude (dik 2 jaar) 5s 4000, die lang niet zoveel stroom kunnen leveren, en waarvan de spanning verder inzakt. Maar ik kan iig al iets meten, en als ik het een beetje vertrouw hem rustig een luchtdoop geven.
Eventueel op 9s 5000 30c, met de goede cellen.
Maar daar kan ik pas wat van zeggen als het gelopen heeft.

Vandaag bezig shocks klaar te maken voor een demo, morgen met die demo bezig. Zal wel even duren voor ik tijd in de extra steek.

To do list:
Lucht afvoer sturen (enkel nog vastlijmen, is al gemaakt)
van nog 2 nylon bouten vleugelbouten maken.
regelaar kabels op nieuwe lengte solderen. (mss niet)
Regelaar instellen.
Alles loctite'n
Bespanning nawerken (niet veel), foliebout stuk :(
 
Tja, opzich vloog ik er niet meer mee, en ik zou er niet mee me vliegen als ik 2 5s 5000 pakketten heb, maar tot die tijd zal het mss wel moeten, want vliegen zal ik ;) (niet persee met deze extra)
E ik kan het geld wel gebruiken omdat ik meer 5s 5000 pakketten wil kopen.

Ik heb 1X 5s 4000 Zippy-H 30C en 2X 5s 3600 35C Kokam H-5
Heb nog niet over een prijs nagedacht. De rest via pb oid?
 
Laatst bewerkt:
Schroef je die motor ook open om de magneten(verlijming) te checken?

Ik heb laatst nog een 400grams motor opnieuw de magneten verlijmt.
Was een turnigy.


Even over die weertand die je er tussen hebt gezet.
Je hebt gewoon op de - draad van je esc, tussen de esc en de goudconnector een weerstand gezet?

Maar de weesrtand moet toch eerst contact maken met de lipo voordat de werkelijke draad contact maakt?
Kun je wat beter laten zien hoe de aansluit volgorde is?
Heb zelf met 6 cell soms ook al flinke knallen.


Heb je een foto van de gekregen motor?
Want hij is niet zoals op foto 1 maar lijkt op foto 2?
Dat is raar, de kleur wil nog weleens verschillen maar de vorm ook.?
 
Ik denk dat ik hem nog wel open ga maken, als dat een beetje simpel lukt. Dan zie ik nog wel of er wat lijm bij gaat.
De vorige had ik wel gelijmt.

Deze motor is echt exact zoals foto 2, alleen langer. Er komen wel foto's van op enig moment.
Het is zeker een andere motor dan ooit verkocht werd op dezelfde pagina bij hobbycity.
Gebeurt wel vaker met 'kleine' veranderingen zoals een as die in een keer 8mm is ipv 6.
Deze is trouwens 10, dat klopt met de omschrijving.

De weerstand maakt eerst contact met de connector vanuit de accu, daarna maakt de connector zonder weerstand pas contact, het is gewoon een kwestie van rustig de stekker erin steken. (en + eerst doen)
 
Net de motor op 9s laten lopen en ik kon niet boven 30-40% gas uit van het resoneerde nogal.
Zal de prop eens balanceren en de voorste plank wat verstevigen.
 
Back
Top