30 meter lijn?
Wordt t niks spannender van. Ze krijgen t al voor elkaar met 50 meter lijn naar 120 meter te komen dan is met 30 meter lijn 100 meter ook wel mogelijk. Zie daar geen game changer in...
Het is een beetje off-topic, maar ik wil er even op reageren: Met 30m lijn hengelen is echt een uitdaging hoor! er is dan bijna geen lijn meer om in te halen, dus je kist ligt zo aan de grond bij het rond gaan aan de lijn. Vooral als het een beetje waait zal het niet te doen zijn om te hengelen met 30m lijn.
Normaal haal je 10 tot 15m lijn in tijdens het hengelen. Bij 50m lijn houd je dan nog 35-40m over waarmee de kist een rondje kan draaien. Met 30m lijn blijft er dan dus maar 15 tot 20m over. Dat komt in de buurt van de draaicirkel van het model.
Ook verwacht ik dat er minder snelheid opgebouwd kan worden met een kortere lijn, waardoor de lanceerhoogte ook minder zal zijn. Volgens mij hebben top vliegers hier al wel mee ge-experimenteerd. Ik durf even niet meer te zeggen hoeveel hoogteverschil hier uit kwam.