F1B, wakefield.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 12 sep 2017.

  1. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Normaal vloog ik de kist met 40 gram TAN ( het moderne).

    Ik had al eens gezegd dat ik rond 2000 minimaal 10 vintage wakefields gebouwd heb van 80 gram tot 40 gram klasse (tijdperk) en om te onthouden hoeveel toeren ik op welk type motor veilig kon draaien zette ik er een stickertje op met het max toerental.

    Zit dat ook op de La Pansee?
     
  2. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.060
    Locatie:
    Amersfoort
    Nee, nergens te zien.
     
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    40 gram TAN bij die lengte zal op een veilige 400 toeren zitten.
     
  4. Peter Den

    Peter Den The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Voorburg
    40gram, moet kloppen.
    In mijn (niet volledige) administratie zie ik Hein met Wakefield voor het eerst opduiken in herfst 1965 met oa een eerste plaats grote prijs Amsterdam na een fly off met mij.:(
    Hij was dat jaar wel ploegleider naar het WK in Finland geweest.
    Tijdens de voorbesprekingen hiervoor had hij wel een opvallende belangstelling voor onze modellen (van de Delftse).:)
    @stunthenk : timer , zie PB
    Scan_20201202.jpg
    Hein als ploegleider 1965met vlnr Bert Oskamp, Hein Abbring, Peter den Ouden, Ton van Dijk (met mijn model)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2020
    Bruno van Hoek, HBZWEEF en Énke Blériot vinden dit leuk.
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.007
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Nou, dan is 'ie bij Henk toch wel weer op zijn plaats!
     
  6. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.245
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk die history.

    Als ik wat meer rust in mijn leven heb dan heb ik plannen om een vintage wakefield te bouwen.

    Zal even zoeken naar de betreffende foto..
    En gevonden.
    e65ecb529b84f48ffff8876ffffe906.jpg
    Deze dus
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2020
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  7. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Je lidmaatschap kaart voor TFA is (bijna) onderweg..:eek::D:p
     
  8. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.245
    Locatie:
    Den Haag
    Dus als ik m bouw en vliegend krijg wordt ik automatisch lid?

    Jullie begrijpen wel ik ga dit niet vintage aanpakken qua bouw maar ga in ieder geval de ribben en bulkheads uittekenen en uitsnijden met de laser. Misschien dat ik ook de tekening nog opnieuw ga uittekenen...
     
  9. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Natuurlijk laseren....gemak dient de mens.

    Uh automatisch...
    We doen het anders....wordt eerst lid en dan gaan bouwen...je bent al knuffel lid ..dus...voor 25 euries ben je lid van Neerlands enige echte Vintage club en...je krijgt het fantastische 2 maandelijkse Vintage Magazine SAM Speaks er ook nog eens bij....en korting op RCE vintage kits en gratis deelnemen aan de TFA meetings MayFly en DOW...en....het is ook nog eens goed voor onze kas..:eek::p
     
  10. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Peter...wat een fantastische foto....ik heb al die jongens aan het werk gezien....goden waren het voor mij als broekie...

    Hein ben ik mee in contact gebleven tot kort voor zijn overlijden.

    Ik moest een jaar ervoor bij hem komen en kreeg toen de opdracht na zijn overlijden wat kisten voor zijn aanstaande weduwe goed onder te brengen (oa grote radio kisten) en zou dan na dat overlijden 3 kisten van hem krijgen ( 2 x la Pansee en een eigenbouw wakefield).

    Een maand voor zijn overlijden moest ik weer komen....hij wou alles met een warme hand geven en weten dat het goed terecht kwam...

    Dat zijn La Pansee nu dus weer een keer vliegklaar gemaakt gaat worden..en ook op OHA gaat vliegen...geen gekheid....doet me veel.....
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  11. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Heb jij een tekening van de Ponjaard van Ton?
     
  12. Peter Den

    Peter Den The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Voorburg
    @Énke Blériot Dat is wel heel off topic: F1C. :confused:
    Wel van de opvolger, de Flevoschuimer.
    Ponjaard was overigens een parafrase op de naam van de toenmalige voorzitter van de afdeling Modelvliegsport, Ponjee.
    Ik heb overigens best wel wat aan maatschets/tekeningen uit die tijd, vooral van het Delftse, maar of daar nu belangstelling voor is??
     
  13. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
  14. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.060
    Locatie:
    Amersfoort
    40 gram rubber streng voor streng in de haak gepropt; word ik toch niet erg blij van....
    IMG_1681.JPG
    Een motorwissel wordt hiermee gelijk een grote beurt! Kun je beter een andere kist inzetten, als het er om spant. Maar goed, eerst maar eens de lucht in met La Pensee!
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  15. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    PAnsé met een ahh...en een streepie op de ee:mad::mad:

    Hangt de motor net iets slap zodat de as naar voren kan??

    Touwtje net achter de haak mist en er moet ook een touwtje net voor de motorpen.

    Toerental staat er wel op 155= 155 omw op de grote vintage handboormachine..overbrenging 1:2,5= 390 toeren....motor kan dan zeker 10 tot 15 vluchten mee..
    Zal rond de 75% vermogen zijn ...bij TAN2...en zeker 100% vergeleken met Pirelli.
     
  16. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Zwolle
    Peter...de kist die Bert vast houd is een Loffler klone lijkt me....een dergelijke kist had Johan ook..die is bij zijn ega gebleven..of mogelijk nadat ik er was naar de zoon in Amerika gegaan.

    Zo'n kist ligt ook nog in Zwartsluis..bij Wim Feiht.

    En Wim heeft nog een kleine Smulders..hoe heet die kist? iets met een nummer..bv de JS 21 of zo iets.

    Kun je wat van Joachim en Jan in het PH-VV topic zetten?

    Reiner Hoffsatz heb ik in 2017 nog gesproken in Zulpich..en Dieter Zieberman vliegt nog!!
     
  17. Peter Den

    Peter Den The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Voorburg
    Henk,
    Ik heb weinig van Lofffler, alleen een maatschets van zijn wereldkampioenskist uit 1963 in Zaic en die is anders.

    Wat de kist van Bert betreft kan je wel gelijk hebben. Was wel een goeie kist trouwens en Bert een geduchte concurent.
    Joachim Loffler is overigens wel een van de besten in mijn ogen, maar door het DDR aspect een beetje in de luwte.
    Is trouwens nog wel actief voor Thiele modellbau.
    Smolders heb ik eigenlijk niets van en hij was eigenlijk al uit beeld toen ik in beeld kwam. Wel een goeie gast trouwens. (in tegenstelling tot.....)


    Aan Hoffsatz heb ik niet zo'n goede herinnering: hoewel wij misschien in die tijd redelijk arrogant konden overkomen vond ik hem bijzonder onsympatiek, ingebeeld en dwangmatig.
    Hopelijk was hij in 2017 wat beter opgedroogd, maar wat was het toen een naar mannetje.
    Met het Duitse hadden we sympathiekere contacten met Manfred Reichenbach,Gunter Rupp en Schwend.
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  18. Toon Verbruggen

    Toon Verbruggen

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Dendermonde
    Welk profiel gebruik je? Ik kan er niets van vinden. Heb je een link of datafile (coördinaten)?
     
  19. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.245
    Locatie:
    Den Haag
    Trade secret natuurlijk van de bouwer. Ik denk dat je weinig gaat vinden. Veel bouwers ontwerpen ze zelf of gaan naar de beste profielen guru die er bestaat...
     
  20. Toon Verbruggen

    Toon Verbruggen

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Dendermonde
    Je hebt de vleugel niet zelf gemaakt?
     

Deel Deze Pagina