F1B, wakefield.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 12 sep 2017.

  1. HBZWEEF

    HBZWEEF The First Aviators

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Harderwijk
    2,5 gram incl batterij/accu? Da's niet veel!
     
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    937
    Locatie:
    Den Haag
    Nee zonder batterij is dat. Stand alone zit er een 1s 170mAh lipo bij. Dus dan wordt t misschien 3.5 gram of 4.

    De accu zit al aan boord voor de timer dus daar wordt ie bij aan gehangen. De Pim zender die Henk aanhaalt is ook nog aan boord voor back up
     
  3. HBZWEEF

    HBZWEEF The First Aviators

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Harderwijk
    Is het signaal van de gps niet zo goed dat de Pim pieper achterwege kan blijven?
     
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    937
    Locatie:
    Den Haag
    Ja tot de accu leeg is. Of de accu kapot gaat. De pim beacon heeft een eigen accu die t een week volhoud. De timer zal wel draaien op de accu spanning tot de dt. Maar daarna gaat de gps aan of niet als de spanning te laag is. Met andere woorden het moet zich aan mij nog bewijzen voorlopig.

    Voorlopig nog dubbel. Eigenlijk iedereen heeft de uitvoering dubbel. Allard (die het praatje gaf op de vergadering) heeft nog zo'n beacon geintegreerd op t bord van zijn timer als extra.
     
  5. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    937
    Locatie:
    Den Haag
    Of een ander voorbeeld iemand vergeet de gps aan te zetten. De pim zender stop je een batterij in en prop je in je model. Dus vandaar liever beide...
     
  6. HBZWEEF

    HBZWEEF The First Aviators

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Harderwijk
    Duidelijk, dank voor de uitleg..
     
    BBruins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina