Hij is in iedergeval stevig gebouwd[emoji23]Heb deze een paar jaar geleden ook een gebouwd, wel leuke rigger..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hij is in iedergeval stevig gebouwd[emoji23]Heb deze een paar jaar geleden ook een gebouwd, wel leuke rigger..
....degene in de review heeft hem gebouwd op 3s met een 3000 kv outrunner 33mm prop.
Dat is nog eens leuk. Degene die de review heeft geschreven op dit topic.Dat was ik dus.... De rigger staat hier nog steeds vaarklaar!
Klopt, eerst had ik een 3000KV outrunner ingebouwd, later is dat een 3600KV heli motor geworden, die ook iets langer is. Daarmee loopt de Fast4Ward dan over de 70 km/h. Als je er dan een metalen prop ipv een graupner Carbon onder schroeft zal de 75 of misschien zelfs 80 binnen bereik liggen. Als regelaar zit er nu een 60 amp vliegtuigregelaar in, ongekoeld. Dat gaat goed. De motor heb ik wel gekoeld vanaf het begin, daarvoor heb ik destijds een koelplaatje gemaakt met een gebogen messing buis erop gesoldeerd. Werkt in principe goed, alleen zou ik nu er een alu koelblokje voor maken. Koeling heeft de motor zeker wel nodig, wordt anders veel te heet in die kleine ruimte!
De aandrijving was een 1,5mm verenstaal as van Dr Psycho (https://www.modellbau-dortmund.de/ , de Micro Strut mit 1,5mm Federstahl). Die had een kogelgelagerde strut. Nadeel daarvan was dat de lagertjes niet lang meegingen met die toerentallen en continu in het water .. Als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik er nu een 3.2mm flexas in bouwen. Het roer had ik nog liggen en zit met een zelfbouw steun gemonteerd.
Als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel![]()
Randen frame insmeren en dan bodem erop of: bodem erop en lijm in de naden laten lopen?
Geheel gaat binnen/buiten in de epoxy, maar dat is nog helemaal nieuw voor mij.
filmpje, 3:45 zie je dat een omgeslagen mini-hydro weer opschiet uit het water, nadat het vloedkanaal (en/ of holle drijver) is volgelopen met water.