bij veel dingen in ons hobbygebied valt en staat de garantie met de winkelier waar je het spul gehaald hebt.
is het een dozenschuiver, moet je het spul naar hem sturen, gaat hij overleggen met de fabrikant, en naar een verschrikkelijke tijd hebben ze vast iets van misbruik ontdekt.
is het een goede winkelier, die ook een beetje normaal gebruik kan herkennen, komt hij wel over de brug.
iets met gelijk hebben een gelijk krijgen.
Ik heb wel eens een methanol motor opgestuurd naar OS in amerika.
ding had schade, en in dit geval klopte er echt niets van.
op internet gezocht, de duitse vestiging had maar 1 antwoord: alles is de schuld van de klant.
de amerikaanse vestiging keek er echt naar, en kreeg je een goed antwoord van.
mooi open briefje meegestuurd, ook de vraag gesteld dat wanneer de fout bij mij lag, wat ik er aan kon doen.
In dit geval kreeg ik de motor terug met een mooi briefje dat het mijn schuld was.
maar geen uitleg of wat ik kon doen (zal wel een anti claim briefje zijn)
maar ze hadden wel alle aangetaste onderdelen vervangen voor 10% van de koopwaarde van de onderdelen..
dus toch coulance? of toch garantie, zonder toe te geven?
ander ding:
Bij dat soort kabels, soldeer ik er meestal multiplex stekkers aan.
iedereen zijn voorkeur

indien nodig zet ik ook meerdere servo's op 1 zo'n stekker.
heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.
de paar kisten waar ik het met servostekker doe, hebben trouwens ook nooit problemen gegeven
als je er maar zo'n stekker klem overheen zet