Ik zou zeggen: oefen gewoon in de sim met een model wat je leuk vindt. En dan liefst geen schaalmodel om te starten, die vliegen wat moeilijker (toch in de Phoenix sim)
Juist wel beginnen met een groot log schaalmodel, vliegt en hoovert veel rustiger dan een 700nitro.. het enige is dat je staart moeilijker te sturen is als je je cyclic niet goed hebt voorbereid voor een bocht want die stelt zich door de lucht die hem recht achter de verplaatsing van de heli plaatst dus kun je meteen zien of je genoeg, te veel of te weinig cyclic gebruikt hebt. Het is wel leuker on meteen een 700 te pakken.
De kleine mcpx v2 vliegt dan op de sim weer makkelijker. In't echt maakt die bij de minste overcorrectie een snelheid waardoor hij zo tientallen meters verder is en nog moeilijk te zien.
Heb de mcpx gisteren nog gecontroleerd moeten laten crashen omdat hij 50 à 60m van me weg was en ik gewoon niet meer zag en wist naar waar de neus wees...
Das niet waar hoor, die mcpx vliegt heel kut in de sim maar de fbl systeem staat standaard op zelf regulerend dus stabiliseert hij zichzelf verder kun je hem in de sim bijna niet zien en buiten zonder wind laat je een mcpx toch niet 60m ver komen gewoon met elevator je snelheid eruit halen, misschien je expo wat naar beneden dan reageert hij wat soepeler en sneller