Floriske.nl's heli avontuur

dfc shaft se is andere lengte volgens mij en weet niet of de gaten overeenkomen. Ik zelf gebruik deze zonder problemen(heb ook de CX versie). Zijn wel ff een uitgave maar dan heb je wat.;)

dfc hoofdas is korter.
Heeft de extra hoogte niet nodig die een flybar wel nodig heeft om te bewegen.
en de rubbers zijn knetterhard, dus kunnen de bladen ook niet op of neer.
Dat laatste is de reden dat je op een normale fbl machine niet zomaar de as in kan korten. iig, kan wel, maar grote kans dat je de staart er af hakt tijdens een enthousiaste actie ;-)

Voor de lol moet je ook op de doorsnede letten..
Een sport heeft, uit mijn hoofd ff een 5 mm hoofdas, terwijl een pro 6 heeft.
Misschien dat ze dit ondertussen al weer gelijk getrokken hebben tussen de versies..

ik heb niet anders als dia 5mm op mijn pro's gehad dacht dat alleen forza, warp en protos (450helis) een 6mm gebruiken en ben me er niet van bewust dat er ooit verschil heeft gezeten tussen de dia van sport en pro anders zouden ook alle MG, bearings en OWB anders geweest zijn

Bij de eerste serie was er zeker een diameter verschil...
Niet onderin, bij de lagers, maar bovenin bij de kop.

Er is een tijd een speciale sport fbl kop los te koop geweest, en een losse pro kop.
Enigste verschil was die diameter.
Verder nooit in verdiept, ik heb geen pro.

Feit blijft wel dat je verdomt op moet letten als je nieuwe onderdelen besteld...
Liefst zoeken op de onderdelen in je eigen handleiding, align wil ook wel eens de oude handleidingen van het net gooien, om alleen de nieuwe versie te plaatsen

gewoon opstijgen als een zwever ;)

10447875_10202214064656580_4129844115216013531_n.jpg

Ik hou het denk ik toch maar bij m'n op de foto getoonde vierkante meter gras maaien (knippen eigenlijk).

Anders wordt landen ook zo lastig :-) met 1 hand zo manoeuvreren dat ik hem met de andere bij de skid uit de lucht kan pakken en dan snel th er op wordt me toch wat te spannend :schrik: ;-)

Vandaag eens 2 lipo's gevlogen met de 450 bij wat hardere wind.

Dan merk je wel dat het oefenen met de v120 zijn vruchten af werpt aangezien je daarmee eigenlijk altijd tegen de wind aan het vechten bent ;-)

Het waaide best flink. Als ik side in vloog hoorde ik gewoon dat m'n canopy soms tegen het main gear gedrukt werd. Maar het ging eigenlijk best prima :-D Alleen 1 hoogte vast houden is lastig met zo'n weer.

Ik merk wel dat ik om verder te komen wel wat tips en trucs kan gebruiken. Dus ik moet me echt snel aan gaan melden bij MVSB. Dat is er de afgelopen week nog niet van gekomen ivm allerlei klusjes in en om het huis en aan de kinderkamer. Maar ben nu bijna klaar dus dat is straks geen excuus meer.

Er kwam ook nog even iemand kijken hier uit de wijk en die bleek zelf ook heli gevlogen te hebben. Stond op het moment op een laag pitje maar hij wilde het wel weer op gaan pikken. Even mee staan kletsen en dan merk je ook wel hoe gezellig dat dan weer is. Nog een goede reden om niet te lang te wachten met aanmelden.

Zou dan toch de heli eens goed nakijken , want het is niet normaal dat de canopy door de wind tegen je maingear gedrukt word.

Mvg. Freddie

De canopy zit al vanaf het begin aan beide zijden vrij dicht bij het main gear. Heb dit ietwat minder gekregen met behulp van de föhn. Enige wat ik er aan zou kunnen doen om het geheel te voorkomen is extra beugels plaatsen of de canopy vorm bij snijden.

Vandaag met de harde wind van de zijkant is tot nu toe de enige keer dat ik hem aan heb horen lopen.

Vandaag mijn accu logs weer eens bijgewerkt.

De v120D02S heeft er inmiddels bijna 7 uur op zitten
De 450 DFC bijna 3,5

Komt er op neer dat ik op dit moment gemiddeld 1,5 uur per maand gevlogen heb met de 450 en 2 uur en 20 minuten met de V120D02S.

Daar moet (lees: wil) ik toch eens wat meer van maken ;-)

Back