Floriske.nl's heli avontuur

vroegah wel.
De oudere versies hebben gewoon belt.

maar, als je gewoon goed land, zul je zien dat een tt helemaal geen problemen geeft.
tussendoor hoef je ook niets meer te stellen.

er komt vast wel een keer een leuk kitje voorbij op het forum of ergens anders.

denk er ook gaan dat 6s accu pakketjes ook snel 70 euro kosten als je voor gens ace o.i.d. gaat. Turnigy's liggen rond de 40 euro per accu.

Dus al met al tikt alles wel aan, maargoed.. dat hoort er eenmaal bij ;)

Zullen misschien wel ombouw kits voor zijn.
Maar mn maatje vliegt m ook met tt en niks aan de hand.

wbt die align's ik heb juist belt en wil dolgraag TT want ik heb een broertje hekel aan belts:D dus ga waarschijnlijk ombouwen naar TT. Heb ik ook al op de 450's gedaan en bevalt me prima nooit gez..k en nog nooit gears hoeven te vervangen.

@floris niet te ongeduldig zijn, je weet toch als je ergens voor gaat shoppen dat je het bijna nooit vind en als je er niet voor aan het shoppen bent dat je het vanzelf tegenkomt ;-)

een 8 kanaal ontvanger kan ik b.v. met mijn futaba f7c niet gebruiken,
dat werkt niet,

en ik heb geen idee, of dat met een 6 kanaal zender zou kunnen ??

bovendien is kanaal 7 voor de governor, als je b.v. omschakelt naar een
andere headspeed,
maar ook hier kan je met de futaba en governor een uitput direct op
de throttle kanaal leggen, en gebruikt de kanaal 7 niet,
die heb je wel nodig voor brandstof en governor

en laatst: let op bij de kanaalbelegging van de 3GX,
of het goed is met kanaal voor throttle,
bij mij is kanaal 3 throttle en 6 pitch,

maar idd vliegt een 500er veel anders als een 450er !!!

Groet
Uwe

dat zou je zeggen, maar is soms niet waar...
soms dus..

op mijn Ff 10 kan ik wel een 14 kanaals ontvanger gebruiken.
inderdaad, de overige 4 doen niets.
Maar laatst was er iemand (uwe?) die dus met een 7 kanaals zender een 8 kanaals ontvanger niet aan de praat kreeg.

ff checken voor je er 1 koopt..

Heeft dit ook niet te maken met de 2 protocollen die Futaba gebruikt?

de Fasst en de FHSS ( of zo ).
Ik meende dat de 7 kanaals ontvangers van futaba namelijk Fasst hebben.

idd was ik dat met 7 kanaal zender en 8 kanaal ontvanger, dat werkte niet !

maar als je S-Bus gebruikt , kan ik me voorstellen , dat het idd werkt,
ik stond voor de keuze, nieuwe zender of 8 kanaal ontvanger weer weg,
ik heb de ontvanger verkocht,

voor mijn nieuwe project wil ik ook op S-Bus, dus ga het volgen
(en ik denk het moet gaan)

Groet
Uwe

nee, dat was binnen het fasst protocol.

Fhss en Fasst zijn echt twee compleet losse dingen.
Dus een fasst zender zal nooit een fhss aan kunnen sturen, en andersom.
Ik geloof dat alleen de echt dure zenders beide protocollen aan boord hebben.

Beetje jammer dat ze die kant op gaan.
wordt een beetje een woud van spullen die je net wel, of net niet kunt gebruiken.
heb gelukkig ooit eens wat 7 kanaals fasst ergens vandaan kunnen plukken..
Heb er nog wel ff genoeg, hoef iig niet te zoeken ;-)

Onder het motto "ik heb nog geen micro CP" Net toch de Super CP maar eens besteld. Met 4 extra lipo's. Was op voorraad in het EU warehouse van HK dus kon het niet laten ;-)

Geen zin om weken te wachten op bijvoorbeeld een V977 oid en ondanks dat deze niet brushless is leek de Super CP me dan toch ook de betere keuze tov WL-Toys.

Edit: Zo heb ik mooi de Super CP voor tussendoor/op de verloren momentjes in de tuin en de V120 (zolang deze nog heel blijft) om nieuwe zaken te oefenen op het veld alvorens ik deze met de 450 probeer.

De V911 wordt nooit meer gebruikt, maar die blijft staan voor mensen uit de directe omgeving die het heli vliegen eens willen "proeven".

Nu die bartop nog eens kwijt zien te raken zodat ik wellicht een 500 aan het rijtje toe kan voegen ;-)

Laatst bewerkt:
Vrijdag de Super CP binnen gekregen.

Leuk ding voor in de tuin! Daar is deze beter geschikt voor dan de V120.

Wel blijkt maar weer eens: "Hoe kleiner hoe schichtiger" maar das toch ook wel leuk. Ben wel blij dat m'n 450 zo niet vliegt ;-), maar het zorgt er wel voor dat je je sticks onder de knie krijgt.

De advies throttle curve is 100 - 75 - 100, maar ik denk dat ik die 75% nog eens wat op ga schroeven. Verder vliegt het ding out of the box prima, heb alleen de bladen wat vaster moeten zetten, die zaten wel erg los.

Verder de 450 vrijdag nog even kortstondig uitgelaten om m'n vliegkunsten aan wat vrienden te laten zien. Voordeel van het ongebruikte voetbalveld dicht bij huis is dat de goals er nog staan, daar kan het publiek mooi achter staan.

mooi floris,

gewoon de bladen losjes houden.

- bij een crash zullen ze dubbel klappen en er weinig schade ontstaan.
- de motor hoeft minder kracht te geven om ze rond te slingeren.
- de bladen gaan vanzelf wel in de juiste stand staan.
- curve gewoon vlak zetten, gaat prima met zo'n micro/

En verder gewoon orgineel houden, motortje even 10 min. koelen na elke vlucht, en veel plezier mee beleven :)

De bladen zaten zo los dat er speling op zat, dat kan niet de bedoeling zijn. Heb nu de speling er uitgedraaid, maar los zitten ze nog steeds.

Je moet ze met een tikje van je vinger om kunnen duwen dan is t oke. Moet natuurlijk geen speling op en neer hebben

Het vliegen en bijhouden van het forum zal de komende tijd even op een wat lager pitje staan denk ik, aangezien onze 1e dochter gisteren geboren is :-D

Dus als jullie de komende tijd weinig van me horen dan is dat met een goede reden ;-)

Back