Toch ook hier maar weer eens een postje plaatsen
De laatste maanden had ik het gevoel dat er weinig vooruitgang in het vliegen zat. Ik vloog telkens zo'n beetje de zelfde routine/figuren.
Voor m'n oefen (lees: gooi en smijt) heli (m'n 450) waaide het telkens te hard en dus ben ik weer wat gaan simmen om wat nieuwe dingen te proberen. Waaronder stationaire flips, rolls in ff linksom (vloog ze altijd alleen maar rechtsom, halve loop -> inverted ff -> halve loop en stall turns met meerdere piro's.
Afgelopen zondag was het eindelijk weer lekker weer om met de 450 te vliegen. Van de 5 lipo's die ik hier voor had bleek er eentje gelukkig nog goed te zijn en eentje redelijk dus gas er op en al deze figuren irl gevlogen. Dat ging prima en dus later ook met de 550.
Zo heeft voor mij de sim toch maar weer z'n nut bewezen, net als de 450 dat blijft een leuk schichtig ding om mee te vliegen (Jammer dat de Oxy 3 in mijn ogen zo prijzig is, maar wie weet komt die er nog wel eens als oefen heli) dus ik ga de komende tijd weer lekker nieuwe zaken uitproberen achter de pc!
En drietal moves die ik sowieso de komende tijd wil gaan oefenen zijn:
● knife edge piro: kwart roll in ff, piro, kwart roll terug of 3/4 roll door (ziet er super vet uit)
● stall turn maar dan net wat anders: stall recht voor je, halve roll, dan de turn/halve piro en dan de stall turn weer uit vliegen in dezelfde vliegrichting waar je er ook mee in ging. Als dit stap voor stap goed gaat de roll en turn steeds meer gaan combineren zodat dit uiteindelijk 1 vloeiend figuur wordt.
● cuban eights: halve loop, deze schuin naar beneden uitvliegen en indertussen omrollen om vervolgens de volgende loop in te zetten, enz.
De 500 is nog steeds toe aan wat nieuwe lagers (hoofdas en tt). Die zal ik toch ook maar eens gaan bestellen. Toch pak ik om te oefenen nog steeds het liefst de 450 omdat ik daarmee vrijwel geen last van zenuwen heb bij het proberen van nieuwe dingen (zit tussen m'n oren ik weet t

) en "voor het echie" de 550 omdat die simpelweg het fijnst vliegt van het stel.
Verder afgelopen weekend voor het eerst met m'n Multiplex Extra 300S gevlogen (tweedehands gekocht om te kijken of een 3D kistje iets voor me is) en daarmee heb ik ook eindelijk een vliegtuig waar ik met plezier mee vlieg (de funcub was ik zo op uitgekeken).