Flycamone2

Begrijp ik hieruit dat ik hem beter niet kan kopen?
Dat zal je mij niet horen zeggen - ik heb die kritiek erover trouwens niet gelezen.
Wat mij verbaast is, dat je het ding wil kopen en vervolgens zegt: Vervelend dat er allemaal kritiek over op Duitse forums staat.
Als je je niks wil aantrekken van wat daar staat, dan koop je 'm. Had je die forums ook beter niet kunnen lezen...

In alle ernst: Het is een camera voor € 60 Euro. Wat voor camera kan je (buiten de modelvliegerij) daarvoor kopen? Een digitaal boxje. Nou, dat is het dus.
Bepaalde foto's kan je best maken met een boxje; inderdaad, vooral als er een boel licht is.
Een fabrikant van een goedkope digitale camera bezuinigt voornamelijk op twee punten: de lens, en het aantal pixels.
Je kan hier op het forum ook foto's vinden die gemaakt zijn met een EasyStar met een échte camera erop, iets van Olympus of zo. Fenomenale foto's; als je dat met een FCO vergelijkt dan hoef je niet meer. Ik tenminste niet...

Klopt Bart,

Qua foto`s kun je natuurlijk betere, zwaardere camera`s nemen.
En dat zou ik dan ook aanraden.

Qua filmen maakt het niets uit (behalve dan de lens kwaliteit).
De meeste digitale fotocamera`s komen met filmen ook niet verder dan 640x480 en 25fps (sommigen halen de 30).

Dus dan is een FCO 2 veel beter in aanschaf.
Hij is goedkoper,
hij is kleiner,
hij is dus ook lichter,
en de video grote/fps is gelijk.

Wat de lens het slechter maakt is dus even afwachten maar voor dat geld kun je eens een gokje wagen.

En wat ik op het internet zie aan filmpjes is voldoende om mij tot een test over te laten gaan en wie weet is de FCO 3 weer stukken beter maar tot die tijd hebben we al wel veel kunne filmen ;-)

Ik heb even een stukje film van de watervlieg dvd gepakt welke gefilmd is met de FCO

de FCO (de eerste versie dus) heeft maar een beeld van 320x240.
De FCO 2 heeft dit dus 2x zo groot.

Nu is dat voor thuis heel mooi, maar ik zie net dat ik voor de filmpjes op onze site net onder de 400x300 zit ivm de ruimte en dit is nog aardig.

Voor echte goede filmpjes zou ik gewoon de orginele grote behouden met dus ook beduidend beter kwaliteit.

Nou hier dan een stukje gefilmd met de eerste versie van de FCO:
FCO watervliegfilmpje

Fijn dat er zoveel enthousiaste personen zijn over deze cam! Ik wil hem binnenkort ook aanschaffen voor het modelracen, modelvliegen, vliegeren etc etc. Ik vraag me echter nog 1 dingetje af en dat is of hij een beetje samenwerkt met skype. Je kan hem namelijk ook als webcam gebruiken maar tot nog toe werken er veel dingen bij mij niet lekker samen met skype. Zou iemand dit even voor mij kunnen proberen? Zou wel een leuke bijkomstigheid zijn namelijk!

Alvast bedankt!

Als ik de FCO 2 heb ontvangen (als het goed is vandaag) dan kan ik eens een poging gaan wagen door hem aan Skype te koppelen.

De FCO 2 is binnen :D

Hier de eerste test, let wel ik heb nog niks geprobeerd of wat dan ook.
Gewoon kaartje erin en filmen.
FCO 2 test / AVI onbewerkt 640x480 - 27.5mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 320x240 - 512kbps - 2.6mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 640x480 - 1Mbps - 5.1mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 640x480 - 2.1Mbps - 10.5mb

Het gepiep in het begin wordt veroorzaakt door de PC die voor me staat, in d ehangaar is dat verdwenen.

Op deze kist gaat ie waarschijnlijk als eerste getest worden dus met de FCO 2 even 2 foto`s gemaakt:
(ik heb een link weergegeven omdat de foto`s 1280x1024 zijn en dat wordt op het forum niet gewaardeerd).
FCO 2 testfoto 1
FCO 2 testfoto 2

Laatst bewerkt:
Ahh leuk! ik wacht op vliegbeelden!

Edit, de foto's zien er erg goed uit, erg scherp, video van de FC one valt eerlijk gezegt ook niet tegen. Video van de FCO 2 is af en toe een beetje onscherp, mooie hangar trouwens!, wou dat ik daar mocht werken....

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of het audio en de video niet synchroon gaan (in het begin wel ,maar als je in de hangaar loopt waar (ik siteer) niet veel te zien is lijkt het als of je mond stilstaat terwijl er nog wel stemmen te horen zijn
De film kwaliteit val niet tegen , ben benieuwd naar de eerste vliegende beelden en hoe hij zich gedraagt op zo'n trillende kist

KEEP US INFORMED

Yep Eric,

Wat je zegt klopt, het beeld lootp achter op het geluid.
Nu lig ik daar niet zo wakker van want op de onboard video`s ga ik het geluid toch eruit laten want alleen maar windgeruis schiet ook niet op ;-)

Heb al een bakje klaar voor de kist waar die in bevestigd kan worden, nu nog even kijken hoe ik da ga doen op sommige plaatsen.

Nu allemaal maar duimen dat ik snel een keer kan gaan vliegen en jullie vliegvideo`s kan voorschotelen :-)

Ik betwijfel of je de kwaliteit van dat watervliegfilmpje gaat halen.
Die vond ik wel erg scherp voor een cmos cameraatje.

hogere videokwaliteit ga je moeilijk halen met deze technologie van opslaan, want een SD kaartje is nu eenmaal beperkt in bandbreedte voor het wegschrijven. In tegenstelling tot een gewoon fototoestel (EDIT: ik bedoel een gewone foto) heb je hier 'maar' 40ms om ieder frame te verwerken en op te slaan.
Je moet alles in verhouding zien en voor deze prijs is het voor mij de moeite waard!

Laatst bewerkt:
hubris zei:
Je hebt trouwens verrektes grote modellen staan in je garage
jammer genoeg (of misschien gelukkig maar) niet rc bestuurd ;-)

Rhelie zei:
Ik betwijfel of je de kwaliteit van dat watervliegfilmpje gaat halen.
Die vond ik wel erg scherp voor een cmos cameraatje.
gezien het feit dat die met de FCO is gemaakt moet dat minimaal haalbaar zijn.

Maarten Zanders zei:
hogere videokwaliteit ga je moeilijk halen met deze technologie van opslaan,...........
Wil ik op zich wel geloven maar omdat de DCO 2 met een groter beeld filmt zal deze scherper zijn (eigenlijk "lijken") wanneer je ze in een wat kleiner beeldformaat wegschrijft.

Je moet alles in verhouding zien en voor deze prijs is het voor mij de moeite waard!
En dat is waar het hier voornamenlijk om draait, iedereen weet dat de kwaliteit in verhouding tot de echte camera`s achterblijft, maar een echte camera van + 300 euro neem zelfs ik niet mee in mijn 1 op 4 Super Decathlon.
En dit is gewoon een leuke gadget die schijnbaar heel veel gekocht wordt gezien de leverings perikelen bij de fabrikant.

Tis inderdaat maar net wat je gewent bent, ik ben een 8 Megapixel camera gewend, maar ik vind dit zeker niet slecht voor die prijs, blijft bij mij nog steeds de vraag hoe je de foto's kunt maken, via de zender? of een servo?

Tja, dit kan natuurlijk ook niet op tegen de EOS 400D die we hebben maar die gaat ook niet in het vliegtuig mee ;-)

Of je via een vrij servokanaal foto`s kan maken weet ik niet zo dat zou ik eens op de fora uit moeten gaan zoeken.
Je kan natuurlijk een foto maken door de servo het fotoknopje in te laten drukken dan ben je er ook.
Of op oneindig foto`s maken tot de kaart vol is, heb je wel wat foto`s uit te zoeken maar dan zit er altijd waarschijnlijk wel 1 goeie bij :lol:

Wel kun je de lens met een servo kantelen als je wil, dus je kan de lens 90 verdraaien als je deze op een servo aansluit.

Ook leuk maar dat ga ik waarschijnlijk zeker niet toepassen.

Dat had ik gesnapt ja dat dat kon, ik ga dat denk ik wel gebruiken, als ik de camera in de cockpit zet op zijn zijkant, dat ik hem naar links en naar rechts kan laten kijken net als in het echt, dat leek me wel leuk.

@ Ivar,

de cam werkt ook in samenwerking met Skype, net even geprobeerd en dat gaat.
Je moet alleen wel goed veel licht hebben anders wordt het errug donker.

Tis inderdaat maar net wat je gewent bent, ik ben een 8 Megapixel camera gewend, maar ik vind dit zeker niet slecht voor die prijs, blijft bij mij nog steeds de vraag hoe je de foto's kunt maken, via de zender? of een servo?

Je kunt inderdaad foto's en films via de zender mee maken, de bijgeleverde base plate bied je de mogelijkheid om zelf je film en foto momenten te bepalen.

P.s . Je kunt met een 2 Gig kaar bijna 1 uur lang filmen, dus je kunt gerust oneindig filmen aanlatenstaan en thuis wat gaan knippen en plakken :)

Laatst bewerkt:
Hier zie je de FCO2 op zijn voetje staan:
fco2a.jpg

fco2b.jpg

Op de achterzijde van dit voetje zitten 4 pennetjes waar je dus de ontvanger op aan kan sluiten en zo je foto cq film moment kan bepalen.

Ik zelf ga dit voetje niet gebruiken maar ga zelf een houder maken die geschikt is om op meerdere van onze kisten te gebruiken.

Back