Flycamone2

Bij ons(praxis) hebben we op het moment ook tessa velcro extra sterk, daar heb ik nu al mijn accu's mee vastzitten in mijn vliegtuigen en op mijn heli, supper sterk met de hand alleen met een draaiende beweging los te krijgen.

Maar dan nog zou ik het niet toepassen, de cam staat dan hoog op een pootje en dat vertouw ik niet op onze brandstofbakken.
En ik wil redelijk eenvoudig de FCO2 van kist naar kist kunnen wisselen ;-)

Zo zit het nu op de eerste testkist:
sleper1

sleper2

En dan filmt ie dit ongeveer:
FCO2 op de sleper
Ook wil ik hem op kunnen hangen onder de romp en een vleugeltip.

Nu nog eens zien te testvliegen.....................

Maar zo kun je dus alleen naar achter filmen( zwevers die getrokken worden filmen?) als je hem andersom had geplaatst kon je naar achter en naar voren filmen.

Edit, hoe ga je er voor zorgen dat er geen brandstof resten ed. op komen? of heb je daar geen last van bij zon groot vliegtuig? ben namelijk benieuwd of ik hem ook onder mijn puma kan hangen, want echt alles zit onder de olie als ik heb gevlogen :p

Laatst bewerkt:
Maar zo kun je dus alleen naar achter filmen( zwevers die getrokken worden filmen?)
klopt.

als je hem andersom had geplaatst kon je naar achter en naar voren filmen.
Nee dat kan niet, de lens kan je maar 90 graden draaien.
Nu doe ik dat door gewoon de hele cam en/of het bakje te verzetten.

Alles wordt nu wel op de kop gefilmd........

Edit, hoe ga je er voor zorgen dat er geen brandstof resten ed. op komen?
Niet.

of heb je daar geen last van bij zon groot vliegtuig?
Jawel, maar op de bovenzijde komt er bij deze kist geen olie of uitlaatgassen.

ben namelijk benieuwd of ik hem ook onder mijn puma kan hangen, want echt alles zit onder de olie als ik heb gevlogen
Daar zou ik bij deze kist (en andere) ook wel last mee krijgen dus voor shots vanaf de buik van de kist moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen.

Maar je moet voorkomen dat de cam in de uitlaatgassen/oliesporen hangt.

en dan natuurlijk de vragen:

wat weegt de action cam?
wat kost hij?
welk type lens?
wat leert hi jvoor beeldkwaliteit?

ja, vragen stellen is niet zo moeilijk

Erik

Over de waterdichtheid (of niet) staat niets in de handleiding.

een beetje spatwater zal die wel aankunnen maar daar houdt het volgens mij ook wel mee op.

Over de waterdichtheid (of niet) staat niets in de handleiding.

een beetje spatwater zal die wel aankunnen maar daar houdt het volgens mij ook wel mee op.

Hmmm, jammer... Niet dat vliegen in de regen alles is, maar moet er toch iets voorzichtiger mee zijn ;) Zit er ook aan te denken zo'n kleine cam aan te schaffen. Eerste pogingen met camera heb ik al gedaan, ben niet ontevreden, maar camera was erg groot en zwaar (EZ had er moeite mee en camera was niet echt gunstig te plaatsen)... Voor verbetering vatbaar dus :)

wat weegt de action cam?
ja, vragen stellen is niet zo moeilijk

Erik
Antwoorden geven ook niet Erik, KLIK :cool:
Maar de Action Cam is dus NIET de camera die hier besproken wordt ;)

Mhh als ik zo even kijk dan valt het wat tegen voor die prijs van de Action Cam van 129,95 :-(

resolutie is hetzelfde: 640x480
frames kan je instellen van 15 of 30fps (FCO 2 heeft 25fps)
zelfde max. geheugenkaart: 2 Gb
losse batterijen kan een voordeel hebben maar is wel zwaar.

De action cam is wat groter en 3x zo zwaar (125gram ZONDER batterijen) dus voor de kleine lichte kisten minder geschikt.
Door de vormgeving is de cam minder makkelijk te monteren.

Okee hij is waterdicht (niet dat onze modellen onder water gaan, alhoewel ;-) ).
En hij heeft waarschijnlijk een iets betere lens.

Maar over het algemeen als ik het even zo vergelijk is de FCO 2 een geschiktere kandidaat om aan een vliegtuig te hangen en goedkoper ;-)

Jep, vooralsnog denk ik dat die conclusie wel klopt! :D

De action cam voelt wel super robuust aan (zit in een flinke laag rubber gegoten). Voor toepassing waarvoor m'n broer 'm gehaald heeft (motor/MTB, ook in regen/modder etc.) is het waarschijnlijk de betere keuze. Ga je 'm alleen op een mooie lentedag aan je vliegtuig hangen, ben je met een FCO2 waarschijnlijk beter af.

Beeldkwaliteit zullen we een dezer dagen wel weten, ik plaats wel een filmpje als ie een keer omhoog is geweest :mrgreen:

ik hang de FL 2 aan een elektro filou EN DAAR HEEFT HIJ GEEN LAST VAN, deze namiddag indien het weer het toelaat eens filmen , we gaan de hem aan de tip van de vleugel vastplakken ( met gewone afplaktape )

Vanmiddag de Action Cam in real life gezien en die is dus wel een stukje "lomper" dan de FCO 2.

Ook wat beelden gezien vanaf een speedboot en dat zag er wel goed uit.
Eens kijken hoe onze testvluchten verlopen.

Heb elek dag de zender bij me naar het werk maar het weer wil niet vlotten.

Maar zaterdag de 2de staat als vliegdag in de agenda dus hoop dan echt vliegbeelden te kunnen maken (en wie weet al voor die tijd).

M'n FCO2 is ook toegekomen bij mijn ouders... Zondag ga ik het halen en dan waarschijnlijk ook een vluchtje maken met m'n Aero L'Ectric. Ik ben benieuwd.

Jep Berto, die is een stuk lomper (robuuster) :mrgreen: Goede eigenschap als ie een paar cm naast het achterwiel van een motor in het onverharde zit ;)

Zodra het weer het toelaat zal ie ook een keer mee omhoog gaan, beelden volgen dan :yes:

Ben benieuwd Maarten, gaat wel flink waaien dit weekend! Mag de pret niet drukken, laat die "onstuimige beelden" maar komen :twisted:
Hoop dat je het filmpje dan ook even op internet dropt, ben benieuwd :D

PS, linkje in je onderschrift werkt niet

Ik ga zeker proberen een filmpje online te plaatsen!
Om te bewerken zal het toch de windows movie editor worden. JahShaka ziet er leuk uit, maar ik ga nu geen tijd steken in het aanleren van een complex videoprogramma. Eerst Rhino3D maar eens onder de knie krijgen, da's wat nuttiger.
Daarbij komt nog dat JahShaka crasht op m'n laptop (van het werk) en dat m'n privé PC te langzaam is (dateert dan ook van 2000... doet het verder wel perfect!)
Windows movie maker stond blijkbaar wel geïnstalleerd op m'n laptop, alleen zijn de snelkoppelingen niet meegenomen :-)

ze geven voor zondag 3-4bft ZW, ideaal om te gaan hellingen maar ik moet 200km de andere kant op :-) Moet lukken.. De omgeving is ginder alleszins groen genoeg voor mooie beelden. Met een beetje geluk gaat er ook genoeg licht zijn voor de FCO2.

(ik heb m'n signature aangepast... bedankt voor de tip!)

Vanmiddag de Action Cam in real life gezien en die is dus wel een stukje "lomper" dan de FCO 2.

Ook wat beelden gezien vanaf een speedboot en dat zag er wel goed uit.
Eens kijken hoe onze testvluchten verlopen.

Heb elek dag de zender bij me naar het werk maar het weer wil niet vlotten.

Maar zaterdag de 2de staat als vliegdag in de agenda dus hoop dan echt vliegbeelden te kunnen maken (en wie weet al voor die tijd).

Heb je ook een vergelijking kunnen maken qua beeldkwaliteit tussen die Action cam en de FCO 2 ???
Daar ben ik wel heel nieuwschierig naar!

De Action Cam ziet er qua behuizing voor gebruik op de motor wat beter uit. Maar onder een vliegtuig is het wat lastiger. Al zal mijn extra hem straks wel kunnen tillen.
Als de beeldkwaliteit veel beter is dan is het een interessante keus. Als ze gelijk zijn, dan toch maar de FCO 2.

Laatst bewerkt:
he berto, dat testfilmpje ziet er echt heel goed uit :D
en ik ben wel benieuwd wat de resultaten zijn van de AC

Skyhigh

Ik denk toch niet dat ik hem ga kopen, na wat rond geneusd t hebben, zie ik dat er toch ook wel mooie 5mega pixel camera's of meer voor een euro of 70 te halen zijn, dat doe ik dan liever.

Back