Flycamone2

Freek,

Zat ie echt stevig vast? Lijkt mij ook een prima plek voor de cam :D
Al naar de instellingen gekeken? Framerate enzo op max? Zal daar waarschijnlijk niet aan liggen als je op de grond wel goede resultaten krijgt :?

We zien het filmpje wel verschijnen :D

nog effe snel dan,
hij zat echt stevig vast, wat kan je allemaal instelling dan behalve de mode? kan je ook de framerate instellen?

nu ga ik echt slapen:lol:

grtz freek

Geen idee Freek, heb er nog nooit één in handen gehad... :oops:
Effe in de manual gekeken, die hebben het wel over lage resolutie film, 320x280 pixels i.p.v. 640x480 pixels...

Wellicht iets om nog eens na te kijken. Ze adviseren ook de houder van de FCO te gebruiken. Die eerst vastzetten, dan de cam erin klikken :D
Zal weinig verschil maken denk ik...

FCO 2 testvlucht 1 (+ een mislukte 2 en 3) is een feit

Tja, heel kort, ik ben blij :D en ik ben minder blij :-(

Lees en huiver (ach zo erg is het ook weer niet ;-) )

Nou eindelijk, gister was het perfect test weer voor de FCO 2 op de kist.
Dus tegen de baas gezegd dat ik er niet meer ben en naar MVC MN gereden.

Daar aangekomen was ik de enigeen het veld was drassig en nat.
Dus de kist maar op de parkeerplaats opgebouwd en de FCO 2 op de romp vast geschroefd.
De FCO 2 kijkt naar voren en dus door de prop heen maar dat is ook de bedoeling omdat het om een test gaat en ik graag wil weten hoe het uiteindelijk beeld er uit zit.

Nou, kist starten, cam aan en vliegen maar.
Na 12 minuten de geland en de FCO 2 een 60 graden verdraait zodat ie schuin naar voren kijkt en weer 5 min vliegen.

En hier vlak voor schijnt de FCO 2 al gestopt te zijn met filmen, ik kreeg tijdens het editten een blauw knipperend beeld te zien :-(
Na contact met V-Nix te hebben gehad lijkt het op een lege akku.

Maar dat wirdt ik toen nog niet dus ik ben weer lekker gaan vliegen.
Na 5 minuten geland, getankt, de cam omgedraaid zodat ie naar achteren kijkt, aangezet (hij starte wel weer op) en vliegen.
Hiervan heb ik alleen maar 125 seconden film en toen was de FCO 2 weer uit :-(
Mij nog steeds van geen kwaad bewust na 6 minuten geland de FCO 2 90 graden verdraait zodat ie over de vleugel heen kijkt en weer vliegen.
6 minuten later weer geland, mhhh FCO 2 weer uit :-(

Naja tanken, FCO 2 onder de vleugel gehangen net langs de prop kijkend en weer aangezte (dat deed ie dus wel) na 6 minuten vliegen FCO 2 recht naar voren gezet en weer 6 minuten vliegen.
Toen geland op de FCO 2 gekeken :cry: :cry: :cry: weert uit :cry:

Naja, toen nog maar even wezen vliegen en na 10 minuutjes geland, alles opgepakt en naar huis het resultaat bekijken.

Na de FCO 2 op de pc te hebben aangesloten zag ik het meteen, 1 film van 12 minuten en 2x een stukje film van maar 15 sec. dat waren dus vlucht 2 en 3 :-(

Verder `s avonds wat zitten klooien met instellingen voor het wegschrijven en zie hier het resultaat:

Dit had filmpje 2 moeten worden met de FCO 2 naar achter gericht en later over 1 vleugel heen 15sec / 7.5mb

Dit had filmpje 3 moeten worden met de FCO 2 schuin en naar voren gericht onder de vleugel 15sec / 7.5mb

Dit is het vliegfilmpje 1 8min / 46mb

Filmpjes 2 en 3 zijn direct vanaf de cam geupload en dus onbewerkt.

Filmpje 1 is bewerkt in de zin van geluid eraf, muziek eronder en aan- en aftiteling.
Ik heb de film weggeschreven met 768 kbps op het orginele formaat zou de film anders bijna 200mb groot zijn.
De film is ook het mooiste op 75 of 50% van de groote in mediaplayer.

Het orgineel is op 100% en 640x480 gewoonweg goed.

Een aantal zaken die mij opviel:
Ik heb de FCO 2 gemonteerd in een bakje, het bakje zit vastgeschroefd aan de romp cq vleugel.
tussen het bakje en de romp of vleugel zit schuim, tussen de FCO 2 en het bakje zitr ook schuim.
De FCO 2 wordt vastgehouden met trekkoordjes.

- deze opstelling voldoet goed en alleen met volgas heb ik last van een trillend beeld,
- op zich heb ik weinig last van de prop, je ziet hem wel maar ik heb filmpjes gezien waar het erger bij was, in deze opstelling kan ik best door de prop heen filmen zonder dat het echt irritant wordt.
- goed licht is heel belangrijk, je ziet duidelijk kwaliteits verschil wanneer je in het licht vliegt of in het "donker",
- de akku, tja, voor 45 minuten vliegen en maar 12 minuten film is dat niet goed en zou ook niet zo moeten zijn, weet niet of het nu door mij komt of dat de akku gewoon al leeg was voordat ik ging vliegen.
De volgende keer zal ik hem goed laden en dan nog eens testen anders gaat er zeker een externe akku op.

Zo jammer dat filmpje 2 en 3 niet gelukt zijn anders had ik jullie van og mooiere beelden kunnen voorzien.

Volgende keer gaat het hopenlijk beter (zaterdag) en kan ik jullie meer beelden tonen vanuit verschillende hoeken (misschien zelfs met een sleep erachter???).
Ook zal ik dan een kortere film maken met diverse FCO 2 camerastandpunten maar wel op volledige kwaliteit.

Conclusie na deze niet helemaal geslaagdse dag:
Het beeld ziet er goed uit, ook ben ik blij met de kwaliteit op een brandstofkist.
Op goede lichte dagen is er volgens mij prima mee te filmen met een zeer goede kwaliteit voor zo`n kleine camera.

Momenteel ben ik dik tevreden en als ik even kijk naar het weinige materiaal wat ik tot nu toe heb denk ik dat dat niet minder zal worden (misschien allen op de akku na dan ;-) ).

Op naar de volgende testvluchten :D

bizar van je accu... ik heb alles samen zo'n 35min gevlogen en ook alles opgenomen.
Ik weet dan wel niet hoe of hoelang hij was opgeladen want dat had m'n vader al gedaan voor ik de cam in handen had :-)
Het is wel duidelijk dat jouw kist een stuk stabieler vliegt dan mijn testvliegtuig!!! Volgende keer probeer ik op m'n zwever.

En de Peppers... goede smaak!

Hee Maarten,

De beelden zijn rustiger geworden dan dat ik dacht, het was namenlijk nogal vrij turbulent maar daar is op de video niet de hele tijd wat van te merken :lol:
Deze kist heeft een 2mtr spanwijdte en weegt iets van 6 kilo, dat helpt natuurlijk ook wel mee aan het stabiel zijn.

Wel is het goed te merken als je de FCO 2 onder een vleugel hangt, ik moest licht trimmen om de weerstand en het gewicht te compenseren maar verder had de kist er weinig last van.

Kan me voorstellen als je de FCO 2 onder een vleugel hangt van een kleinere/lichtere kist dat je het veel meer gaat merken en zelf zeer nadelig kan zijn.

En de Peppers, ja paste wel aardig bij de beelden, wilde eerst Marilyn Manson eronder zetten maar daar waren de beelden niet geschikt voor.

ik maakte ( flycam heeft CHARLIE GESPEELT) mijn fotos met een electrofilou , en merkte daar weinig of niets van .
tot de dag dat het iets te veel waaide , en de filou niet meer terug kreeg en in de hoogspanning vloog , en de FLC 2 verdween .

en merkte daar weinig of niets van .
Je bedoelt met de FCO 2 onder de vleugel?

Ligt ookeen beetje aan de lokatie natuurlijk, in mijnopstelling hangt de FCO 2 op ongeveer de helft van de vleugel.
Dit merkte ik echt wel.

@ simendewulf,
Dan zal je weinig merken ;-)

@ Fraggy,
mooi he, jammer dat de akku leeg was anders had ik nog veel meer mooie beelden gehad vermoedt ik zo.

Naja, misschien zaterdag test 2.

Super Berto!!! :thumbsup:

Ziet er prima uit, beloofd veel goeds ja :yes: Valt inderdaad niet tegen, door prop heen filmen :mrgreen:

Benieuwd naar de volgende filmpjes :cool:

Dank je Mijnheer Rob.

Het door de prop heen filmen viel mij ook helemaal niet tegen, we zijn nu wel even aan het kijken of wij ook een interface kunnen versieren zodat we direct externe voeding hebben en de mogelijkheid om de film (of foto`s) te starten en te stoppen via de zender.

Dit moet dan wel een aangepaste versie worden zodat we niet het voetje hoeven te gebruiken maar dat zien we tzt wel.

Ik hoop binnenkort weer meer te kunnen testen :D

Tja, nu waait het net effe te hard :hammer:Even wachten nog...
Interface, is die met een stecker ofzo aan te sluiten of gaat dat het betere sloop, boor en soldeerwerk worden??? :confused:

De interface zal zo worden gemaakt dat ie direct op het voetje geschoven kan worden met behulp van een stekker.

Echter gebruik ik de FCO 2 zonder voetje dus zal het betere soldeerwerk moeten gaan toepassen (mits we daar nog even iets anders op vinden ;-) )

Laatst bewerkt:
De link is veranderd, het goede filmpje staat erop

dankje voor het attenderen!

Laatst bewerkt:
Back