Hier wat foto`s en een stukje film gemaakt met de FCO 2 vanaf onze
nomad-3-mtr-twin-2x10cc-bosmodelair :
Nomad met FCO 2 2min 51sec / 12.2mb
Maar de FCO 2 werkten weer niet naar behoren :-(
Ik hade de eerste FCO 2 boven op het kielvlak gemonteerd, 1 foto gemaakt, deze bekeken met een protable dvd speler en de stand iets bijgesteld, 2de foto gemaakt en kijk da`s al beter dus gaan.
Motoren gestart, FCO 2 op de stand filmen en gaan.
Ik heb iets van 8 min circuitjes gedraaid met leuke crosswind landingen (leuk om te zien hoe de kist 30 graden op de baan aan komt vliegen en dan op het laatst rechttrappenmet richting en met rol de vleugels vlak zien te houden

).
Hierna de kist teruggetaxied en de FCO 2 stop gezet.
Nou dat zag er goed uit de FCO 2 draaide nog dus afgezet en zaangezet en in de stand foto`s gezet.
Daar gaan we weer paar circuitjes gedraaid en na de landing de fco @ afgezet en de foto`s bekeken met behulp van de dvd speler.
Ziet er goed uit
Ok, 1 FCO 2 onder de vleugel en 1 onder de romp tussen het landingsgestel in.
Beide op de stand filmen en gaan, na 10 minuten geland en tot de conclusie gekomen dat beide uit waren :-(
Naja, verder heerlijk de Nomad misbruikt
Thuis gekomen foto`s en films bekeken.
Foto`s waren allemaal goed maar dat wist ik al van de dvd speler.
Film 1 was op 30% snelheid opgenomen ofzo (eerste deel van de film heb ik handmatig versneld ;-) ).
Het geluid is wel op goede snelheid maar het beeld niet, dus daar gaan de landingen :-(
De film van onder de vleugel is gedeeltelijk gelukt, door de snelle uitval heb ik geen echte landingen op beeld staan :-(
De film van onder de romp vandaan is 0, er is niets opgenomen dus wat daar nu weer mis is gegaan?!?!?!?!?