Flycamone2

Hier wat foto`s en een stukje film gemaakt met de FCO 2 vanaf onze nomad-3-mtr-twin-2x10cc-bosmodelair :
Nomad met FCO 2 2min 51sec / 12.2mb

Maar de FCO 2 werkten weer niet naar behoren :-(

Ik hade de eerste FCO 2 boven op het kielvlak gemonteerd, 1 foto gemaakt, deze bekeken met een protable dvd speler en de stand iets bijgesteld, 2de foto gemaakt en kijk da`s al beter dus gaan.

Motoren gestart, FCO 2 op de stand filmen en gaan.
Ik heb iets van 8 min circuitjes gedraaid met leuke crosswind landingen (leuk om te zien hoe de kist 30 graden op de baan aan komt vliegen en dan op het laatst rechttrappenmet richting en met rol de vleugels vlak zien te houden :cool: ).
Hierna de kist teruggetaxied en de FCO 2 stop gezet.

Nou dat zag er goed uit de FCO 2 draaide nog dus afgezet en zaangezet en in de stand foto`s gezet.
Daar gaan we weer paar circuitjes gedraaid en na de landing de fco @ afgezet en de foto`s bekeken met behulp van de dvd speler.

Ziet er goed uit :D

Ok, 1 FCO 2 onder de vleugel en 1 onder de romp tussen het landingsgestel in.
Beide op de stand filmen en gaan, na 10 minuten geland en tot de conclusie gekomen dat beide uit waren :-(

Naja, verder heerlijk de Nomad misbruikt :D

Thuis gekomen foto`s en films bekeken.

Foto`s waren allemaal goed maar dat wist ik al van de dvd speler.
Film 1 was op 30% snelheid opgenomen ofzo (eerste deel van de film heb ik handmatig versneld ;-) ).
Het geluid is wel op goede snelheid maar het beeld niet, dus daar gaan de landingen :-(

De film van onder de vleugel is gedeeltelijk gelukt, door de snelle uitval heb ik geen echte landingen op beeld staan :-(

De film van onder de romp vandaan is 0, er is niets opgenomen dus wat daar nu weer mis is gegaan?!?!?!?!?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een leuk ding maar je moet de 'hikken' voor lief nemen. Als je het relaas van PH-AJH leest kun je min of meer concluderen dat een heleboel problemen worden veroorzaakt door de accu. Waardoor dat dan weer komt is mij een raadsel maar wellicht heeft het iets te maken met het feit dat de manier waarop deze wordt geladen via de USB eigenlijk niet helemaal goed is voor een lipo.

In feite is de FCO2 in mijn ogen gewoon een soort betaversie. Ik heb hem nu een aantal weken en hij heeft het in die tijd maar liefst 1 keer goed gedaan (dwz van begin tot eind en dan zelf met de hand uitgeschakeld na ca. 4 minuten vluchtduur).

Ik denk erover om er een gewone laadaansluiting op te maken heeft iemand dat al geprobeerd?

Ik denk erover om er een gewone laadaansluiting op te maken heeft iemand dat al geprobeerd?
Jazekers, PH-AFJ heeft een paar bladzijdes terug beschreven hoe hij een gewone kleine LiPo eraan hangt die losgekoppelt kan worden en dan gewoon geladen met een LiPo lader dat werkt goed.

Zelf heb ik de mogelijkheid om een kleine 4 cel akku via een kabel eraan te koppelen en dat geeft ook geen uitval.
Echter gebruik ik dit maar weinig ;-)

En ja, de LiPo schijnt de oorzaak te zijn van de meeste problemen maar verder is het een leuk hebbedingetje waarmee je net weer even andere beelden maakt ;-)

Verdenk nog steeds FCO2 problemen ook vooral iets met trillen van doen hebben.
Zet je fco "op de werkbank" gaat alles prima,
zodra die wat heftigere bewegingen voor de kiezen krijgt gaat ie gek doen.

Reden, fco beelden van onroad, een electro auto zijn ronduit "perfect" , ook met geluid
Fco beelden van een brandstof bak , offroad gebruik.. rare storingen.

Beetje trillingdemping hier & daar word het beter van.
Schuif zelf problemen meer op slecht met trillen omgaan als accu problemen , heb zelf iedergeval nog geen gevallen gehad waar daar de schuld aan te geven was tot nu toe.

Stefan

Het zou kunnen maar sinds ik er een 1000 mAh cel aan heb gehangen heb ik uuuuren gefilmd zonder ook maar één storing. Het is 10 minuten werk en dan heb je geen enkel probleem meer. Nou ja, ik in ieder geval niet.

F15 test

Heb gisteren wat testjes gedaan met m'n F15 tijdens trainen en dat ging ook niet helemaal lekker. Had de FCO de hele nacht aan de lader gehangen. (Een apparte lader met dezelfde mini-usb aansluiting die ik ook voor een andere digitale fotocamera gebruik) Camera op de cockpitkap geplakt met tape, naar achter kijkend en vliegen maar. Echter weer geland zag ik dat hij weer uit stond, "CH" gaf hij aan, lipo nu al leeg dus en na downloaden bleek er iets meer dan 2 minuten op te staan.....hmmmm! Via laptop laden zal wel veel trager zijn denk ik maar tóch er even aan gehangen terwijl ik verder wat wedstrijd oefenvluchten heb gemaakt. Na ongeveer een uur weer van de laptop en onder rocketlauncher getaped, nu naar voren kijkend. Flink wat loopings en rollen gemaakt en een paar landingen met de nieuwe speedbrake. Na stil zetten motor zag ik dat hij nog steeds filmde! Beter geladen via laptop dus. Echter heb ik denk ik achteraf een grote fout gemaakt, ik had de cam gelijk uit gezet ipv recorden eerst stop gezet. In de auto op de terug weg probeerde m'n broer het filmpje te downloaden maar er stond niets op........:nooo:....baal baal!

Maar goed, hieronder eerste testje, vrij tam gevlogen, wedstrijd figuren.......wordt vervolgt:D

FCO2 Test F15 - Putfile.com

Groet,
Gerald

Hee Gerald,

Het begin is er in ieder geval, en we gaan natuurlijk mooie turbine filmpjes van jouw verwachten :yes:

Tja, en die FCO 2 nukken moeten we voorlopig nog even voor lief nemen, met dan jammer genoeg wat mislukte filmpjes :-(
Ook het direct uitzetten heb ik ook afgeleerd, heb toen wel eens hetzelfde meegemaakt als jij beschrijft.

Succes ermee.

Grt,
Berto.

Tja,

Ik had vandaag ook weer zoiets raars. Een paar handstartjes gemaakt met een gerepareerde zwever; FCO2 erin en video opnemen; toen ik klaar was na maarliefst 5 minuten opname gewoon op de normale manier uitgeschakeld; kom ik thuis: geen enkel bestand te zien :( na het kaartje met Easy Recovery te hebben ontleed vindt ik een groot aantal foto's van de bewuste opname, terwijl ik de camera toch echt op UR had staan....

ik begin het gevoel te krijgen dat de FCO maar heel zwakke schakelaartjes heeft.. soms krijg ik hem met moeite aan en bij mijn laatste vlucht deze middag was de vlucht onderbroken: één vlucht resulteerde in twee bestanden.
Ik heb ook behoorlijk veel 'storing' in het beeld: een ruitjesvormig patroon dat er om de +- 3 seconden in komt, afhankelijk van beeldinhoud.

Ik weet alleen niet hoe je zo'n filmpje erin plakt dat je gelijk het beginscherm ziet....

EDIT: Nu wel :)

[URL="
- Vliegen 7-6-2008[/URL]

Ik weet alleen niet hoe je zo'n filmpje erin plakt dat je gelijk het beginscherm ziet....

Met de youtube tags:
youtubetags.png

Boven in de adres balk staat de link van je filmpje. De tekst achter v= moet je dan tussen die tags zetten.

youtubelink.png

youtubelink2.png

Hoi allemaal,

dit weekend was het berenvliegen in Weert. Vorige keer bij het berenvliegen bij ons op PMF was de FCO2 in de Bellanca van Hans steeds uitgevallen.

We probeerden na een FULL charge opnieuw, maar opnieuw viel hij uit... :-(

Dan maar de HARDE maatregelen :

1. Plakband over de cam met aangeduwd op de SD card
2. Plakband over de cam en de LENS vastgezet.

Daarna een dikke mousse onder de cam en toen terug in de Bellanca.

En ja hoor, joechei ! Dat werkte dus !!! Zomaar eventjes 4 filmpjes gemaakt. Zijn nu aan het uploaden naar Youtube ! Zodra ze ze op staan, meer info hier !

Groetjes,

Davy

Back