Bouwverslag Fokker D7 Value planes

IMG20221211140912.jpg
IMG20221211140906.jpg

IMG20221215195352.jpg

Vlieggewicht is 8,515 gram . Cg is volgens opgaaf 157mm vanaf voorlijst bovenvleugel .en dat heb ik zonder lood . Per dm2 zit ik op 78 gram .
De roundels worden gemaakt door #Ramses . Zijn beproefde methode van waterslides leek mij een gave oplossing .

.
Het uitgangspunt voor de decals zijn de bovenste twee afbeeldingen die Serge me stuurde en de twee detailfoto`s daaronder gemaakt door Teus:

full

De patch voor op de romp in photoshop rechtgetrokken en helderder gemaakt:
full

De rest wordt een vector bestand en kan naar elke schaal vergroot- of verkleint worden zonder kwaliteitsverlies.
Overtrekken in CAD en de schaalverhoudingen ten opzicht van elkaar bepaald, resultaat tot nu toe:

full

Groeten, Ramses
.

.
Gefeliciteerd met de geslaagde maiden! :thumbsup:
En wat Kjel zegt, heerlijk geluidje ook!

Teken/photoshopwerk is bijna klaar voor de decals.

Groeten, Ramses
.

.
Gefeliciteerd met de geslaagde maiden! :thumbsup:
En wat Kjel zegt, heerlijk geluidje ook!

Teken/photoshopwerk is bijna klaar voor de decals.

Groeten, Ramses
.
Top dat zijn berichten .

Die motor is een schot in de roos bij dit toestel ,samen met de uitlaat . Ben er zeer content mee .

Heb dit draadje niet gevolgd. Maar mijn oog valt opeens op de handtekening van Fiets van Messel bij de decals.
Van Messel was een relatie van mijn ouders die mij als plm. 14jarige ooit heeft meegenomen naar Schiphol en daar van alles heeft laten zien, o.a. de flightsimulator van de DC8... ik wist toen nog niet dat hij een legendarische KLM-er was...

Heb dit draadje niet gevolgd. Maar mijn oog valt opeens op de handtekening van Fiets van Messel bij de decals.
Van Messel was een relatie van mijn ouders die mij als plm. 14jarige ooit heeft meegenomen naar Schiphol en daar van alles heeft laten zien, o.a. de flightsimulator van de DC8... ik wist toen nog niet dat hij een legendarische KLM-er was...
lVA-er
Deze fokker vloog bij het LVA en zoals gebruikelijk toen gingen de meeste piloten de burgerluchtvaart in .
Wel gaaf deze wetenschap dat ook hier er weer een verbinding is .

Ramses is nog steeds druk om stickers te maken ,gezien dit dus tussen zijn normale werkzaamheden door gaat ,duurt dit wat langer . En alles strak uitwerken van wat fotos kost ook erg veel.tijd .
Daar heb ik alle begrip voor .
Echter er werd mij gevraagd om een toestel te bouwen wat op prowing moet vliegen . Daar heb ik ja op gezegd en 9 januari ongeveer krijg ik de kit . Prowing is het weekend van 30 April .
Kort dag dus .
Dilemma ,ik heb een hekel aan niet afzijnde projecten in de eindfase om die opzij te zetten voor een volgend project .
Ik heb dus zelf potlood ,papier ,gum,tape en speciale afplaktape gehaald .
Ik had nog zelfplakkende folie liggen .
En heb dus eerst de roundel sjablonen gemaakt en gelijk de roundels op de vleugels en romp mbv lakrollers aangebracht de eerste laag natuurlijk de kleur van de ondergrond om eventueel doorlekken van andere kleuren te voorkomen .de lagen per keer met de föhn gedroogd om tijd te winnen .
Zo ook de 256 sjablonen gemaakt . Eerst op papier getekend en uitgesneden .daarna op stickervel gelegd en mbv spuitpistool op het stickervel geneveld .daarna uitsnijden en papiertape er over als masking.
De foto's zeggen genoeg .
IMG20221230193312.jpg
IMG20221231093526.jpg
IMG20221231093807.jpg
IMG20221231093814.jpg
IMG20221231100040.jpg
IMG20221231101850.jpg
IMG20221231102012.jpg
IMG20221231104311.jpg
IMG20221231171237.jpg

Back