Bouwverslag Fokker FVIII

Oe... Zie dit nu pas. Gaaf! Heb zelf een 1:8 FVIIa (220 cm dacht ik) vliegt zalig. Vergelijkbaar met een Piper. Abbo!
ad681274af612cb31186863a6ac64ff0.jpg
a8d2ac050f716800d091c4ca09ac2aa2.jpg
4e46fa545a83f19edfdf1e0668de2d09.jpg

Wow, die is echt fraai gemaakt! :wave:wave
Wat een mooie kist Merlijn, gaaf die 'vette' vleugel met dunne tips ook :yes:
Misschien maar eens een Fokker airliner meeting doen :)

Heeft iemand voor mij misschien een plaatje/foto van de aileron doorsnede?
Ik wil deze in model gaan schuren (normale V vanaf de scharnierlijn) maar als er iets van een schaal detail bekend is dan hoor ik dat graag :beer:
Ik heb inmiddels al een hoop foto's op het www gevonden maar dat detail natuurlijk net niet

Groeten, Ralf

Die dikke vleugel zweeft wel lekker hoor! Model is wel erg gevoelig voor (cross) wind, turbulentie. Is zelfs uitgerust met trimbaar stabilo.

Afgelopen zomer hadden we in Odoorn aardig wat Fokkers bij elkaar. [emoji6] Dit jaar weer enigsinds het plan.
Ik heb een paar foto's waar iets van de voorkant van de originele FVIIa op te zien is. Of je er wat aan hebt?
a8963f7d78e6596218ead0f8356f136f.jpg
237ca6cb8c2ba3b17edbf14d64f7f872.jpg

Zeker! dank je wel :thumbsup:
Da's een mooie kier, ik zou mijn plan van de 'V' voort kunnen zetten.
Gaaf ook de houtstructuur te zien van de triplex beplating.
Misschien ook maar eens naar Odoorn dit jaar ;)

Groeten, Ralf

Zijn die wielen op jouw FVIIa gekocht of zelf gemaakt?
Ik zoek iets die nog in ca.105mm diameter

Groeten, Ralf

Wat een gave shots Merlijn :thumbsup:, genomen met een drone?
Ik vind de kleur blauw perfect, heb je daar toevallig een RAL nummer van?

Heb een prijs aangevraagd bij Williams Brothers voor de dummy's en de wielen.
Weet iemand of je nog douane kosten voor je kiezen krijgt bij een pakketje uit the USA?

Inmiddels het kielvlak ook gemaakt op dezelfde wijze als het stabilo

DSC_0002.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0014.JPG

Groeten, Ralf

Vakwerk! ( heb jij dagen van 48uur? )

Pakketje uit de USA bij voorkeur niet via USPS , altijd drama met Douane inklaring.

Mvg,

Bart

Hoezo jij niet dan :D? Momenteel valt de planning even precies goed en kan ik lekker door. Vervelend te horen dat de douane veel centjes vraagt :mad: daar zitten we niet op te wachten natuurlijk

Ha Ralf, die beelden zijn inderdaad met een fpv drone genomen op de club in Roden. Erg leuke extra dimensie! Aanrader [emoji3]. RAL nummers heb ik helaas niet, maar ik kan iemand wel eens even vragen naar de Ral nummers van de FVIIa in het Avio.

Als je dat zou kunnen achterhalen Merlijn zou dat super zijn :yes:!
@ John, je leest het goed hoor, jazeker elektrisch zelfs voor een 4-takt man als ik :D
Komt me op het volgende : de aandrijving, hier zou ik jullie input graag kunnen gebruiken

De kist komt op ca.3,5 kg uit (houtbouw 1500, electrics 1000, details, wielen, tex, gondels etc. 1000)
Als accu heb ik 4S5000 en ik zou graag schaal diameter props van 10" draaien.
Het is een langzaam vliegend kistje maar het is natuurlijk leuk hem ook op zijn tijd even te laten 'vlammen' :D
Vliegtijd van 8-10 minuten zou mooi zijn

Ik heb deze 2 Turnigy 4240 740kv motoren doelloos op de plank liggen, deze trokken mijn DC3 van 4,6 kg makkelijk omhoog en lijken me eerlijk gezegd te groot voor deze kist, 2 blads 12x8" ook te groot
Verder denk ik niet dat deze 2 op 1 pack de gewenste vliegtijd halen, ze trekken volgas ca. 35A.
Voordeel van deze is wel dat ze al betaald zijn ;)
Welke motoren zouden jullie mij adviseren of ga ik deze gebruiken met te kleine props?

DSC_0025.JPG

Gisterenavond het landingsgestel gebogen, 4 en 3mm verenstaal
John <fuel monkey> heeft me destijds geholpen het buigijzer te maken, deze kwam nu weer goed van pas :thumbsup:

DSC_0017.JPG

DSC_0018.JPG

DSC_0020.JPG

Vanmiddag solderen

DSC_0021.JPG

Ik zou graag jullie mening horen over de motoren:beer:

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
:thumbsup: Max, Kavan is importeur maar deze schijnt niet alles op voorraad te hebben volgens Waalwijk.
Ik zal het eens aan Rob vragen.
Dank voor de input :yes:

Back