Foto`s FG Formule 1 competition 1:5 in aanbouw "upd

• Topicstarter Topicstarter Marc Martens
  • Startdatum Startdatum
Marc Martens zei:
Voor de achterremmen, zal het wel voldoende zijn, maar voor de voorremmen zou ik toch een sterkere nemen Alfons...

Ik zelf heb graag wat kracht over.....hij moet wel goed remmen! :wink:

ik wil hem alleen gebruiken voor de standaard remmen , komen er voor schijven bij dan komt er vanzelfsprekend een tweede servo aan de rechterkant.

maar heb deze er nog liggen en volgens mij kan dit wel voor standaard gebruik.

Bij een Formule 1 sport-line, zitten toch standaard voor schijfremmen op? :?

Oke, de rem en gas functie vind ik wel verantwoord om met een 5kg servo te doen. Het houd niet over en als hij kapot is zou ik een zwaardere nemen. Voorremmen doe ik met een separate zware servo. Moet toch wat meer trekkracht hebben.

btw

ga morgen naar het circuit. Ga met de tourwagens rijden dus ik wach nog met de F1's zodra jullie er klaar voor zijn.

Alfons....het is wel een must om voorremmen te nemen......alleen op de achteras is echt niet voldoende op een circuit :wink:

Ik heb altijd met mijn toerwagen en truck 1:5 met een jumbo op de voorremmen gereden......22 kg trekkracht!....maar zo`n Ace servo van 13 kg is ook al voldoende, neem je gewoon van die echte Pitstop race remblokken met gegroefde RVS schrijven.....werkt toppie!

p.s....net servo gehaald, morgenavond gaan we weer verder met bouwen.....volgens de planning, ga ik volgend weekend de shake down geven op het circuit. :wink:

nou dat moet ik dan nog maar even bekijken dan.......ik moet wel goed kunnen remmen natuurlijk.

ik vind het ook stom dat z,n auto geen voorremmen heeft , maar goed , op jacht naar remschijven dus.

word vervolgd.

Zal van het weekend eens kijken wat ik daar nog van heb....de schijven en schoenen enz.....zijn toch allemaal het zelfde... :wink:
Ik hou je op de hoogte! :lol:

Ferrari F 2005 zei:
zou dat gelijk zijn , remmen van de tour en F1
ja die zijn het zelfde, neem aan dat je alu fusees heb zo niet zou ik daar ook ff naar gaan kijken.
zal niet de eerste zijn die zijn rem klauw uit het plastic trekt.

De FG F1 Sportline is standaard wél voorzien van mechanische schijfremmen op de voorwielen, dus ik denk dat de fusees daarop zijn berekend...

Bart_Banaan zei:
De FG F1 Sportline is standaard wél voorzien van mechanische schijfremmen op de voorwielen, dus ik denk dat de fusees daarop zijn berekend...

naar mijn weten worden ze zonder schijfremmen op de voor wielen geleverd , kijk maar bij pitstop , alleen schijfremmen op de achteras.

ik weet tenminste niet anders dan dat de remmen voor een hop up is voor de sportsline.

ja op de foto wel ja , maar de kleine lettertjes zeggen bij hobbythek toch war anders.
word ook niet in de tekst beschreven , ik weet haast wel zeker dat ze er niet standaard opzitten , ik ga bij pitstop informeren.

we komen er wel achter :lol:

Ik weet wel zeker dat ze er niet opzitten, die van mij is wel uitgevoerd met schijfremmen maar die zijn niet orgineel. Op het plaatje van FG staan ook de stabilisator-stangen, maar die zitten er ook niet op :(

In de catalogus van fg staat ook dat je op de afbeelding van de F1 sportsline enkele hopus ziet die niet meegeleverd worden.

Ray

Back