Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste Björn,
Zal wel aan mij liggen maar de term source scherm snap ik even niet?
Groet Hans
zit in telemetrie scherm bij LIPO maar gebeurt niets als ik daar lang druk, maak nog gen gebruik van touch scherm doe alles nog via de knoppen.
Moet je voor de consumption een sensor hebben? Ik zie namelijk niet dat je hem aan de rx batterij kan koppelen. Dat zal ik graag zien, dit nede doordat ik enkel brandstof vlieg.
Een unilog pakt alles, stroom, spanning, voltage.
Daarmee kan je alles berekenen.
GJ
Beste GJ
Ok alles berekenen zeg je , nou dan leg me maar eens uit hoe ik de power (watt) er dan in zet.
heb namelijk vanmiddag met deze sensor gewerkt, echter bij calculated sensors kom ik toch alleen consumption tegen en dat is het!
Groet Hans
Klopt, deze berekeningen komen nog.. ergens staat er ook dat ze eerst consumption mAh hebben gemaakt en dat de rest later volgt. ivm prioriteiten.
Ik maak nu zelf Sensoren, vooral de stroom sensoren die maak ik met een ACS758 100A of 200A sensor. tevens heb ik dan ook mijn spanning.
Ik heb ook een aantal S32 loggers van Jlog, maar de kwaliteit van het protocol was voor smartport al niet echt best.. en nu met archer ontvangers werken ze nagenoeg helemaal niet meer.
Dus die heb ik gedumpt, en vervangen voor deze sensoren.
Bekijk bijlage 447897
Doe je dat icm Arduino nano? Is daar een schema etc van?
Klopt ik gebruik daar OpenXsensor voor. daarmee kan je allerhande sensoren maken. maar ook meerdere sensoren in een.
Ik heb nu dan een Stroomsensor en een spannings sensor in 1. met een Arduino Nano.
Die Arduino nano gebruik ik nu het liefst. om diverse redenen.
- Mega328 op 16Mhz (dit is wel een minimale vereiste voor veel sensoren, zeker als je een meerdere functies activeerd)
Een Archer ontvanger accepteerd heel slecht 8mhz Arduino's.
- Voeding spanning in van Arduino ook geschikt voor 2S HV systemen. (5v en 3v3 dan beschikbaar op de arduino)
- stabiele 3.3v referentie spanning voor o.a. analoge sensoren te voeden (stroom en spannings metingen)
- Direct een usb aansluiting voor software update..
Voorbeeldje hoe aan te sluiten:
Bekijk bijlage 447930