FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

wel schoon zo carbon propke, ik zal het met de grijze apc's moeten doen. achja met een beetje geluk heb ik morgen mijn laatste onderdeelkes en kan ik hem mss invliegen zaterdag! als ik tijd krijg! greetz. zijn er eigenlijk mensen die een andere motor staan hebben hier dan de mvvs?

op mijn X 100 komt een os 160 fx,
maar met een vrouw en een kindje van 2.5 jaar heb ik weinig tijd
dus gaat het hier heel traag vooruit :(

welke prop kan ik hier best op gebruiken ?

knife-edge zei:
8) Gewoon een " grapje" om uw oplettendheid ( of hoe noem je zoiets??) te testen , denk ik :wink:

Dat klopt :D Heb deze Mejzlik 27*10 net binnengekregen voor op m'n Extra 330s (3W75) maar vond het wel een leuk geintje, de MVVS 26 moet het met een 18*10 doen :)

Grt.

Mannen,

Ziet er goed uit allemaal........... :)

Ibel (Iep) maakte mij er attend op dat deze thread al weer met een paar pagina's gegroeid is. Om de een of andere reden heb ik al een paar maand geen "nieuwe post" mailtjes gekregen, vreemd? :?

Mijn X100 is "still going strong" het is een SUPER kist, zondermeer :thumbsup:

Appie

vliegklaar voor zaterdag. juist achter spinner gaan.zwaartepunt is goed, mix van de hoogetroerservo's moet ik ook nog nagaan.de ene gaat meer naar beneden dan de andere. gasservo en batterij bij de tank+ pul pull. geen lood nodig in de neus. gewicht is 3kilo780.

1%20%288%29.jpg

normal_1%20%2810%29.jpg

1%20%287%29.jpg

1%20%282%29.jpg

1%20%2811%29.jpg

neen de lichtere saito de 125. op rc testen ze hem met een saito 100. de 125 blijkt een zeer goede keuze te zijn dus zullen we dat uitproberen he!

groeten

Goed, de Funtana is plat :roll: :?

Ik zal aan het begin beginnen. Na ongeveer 15 vluchten begonnen er breuken te komen in het stabilo en hoogteroeren. Opzich niet zo'n probleem, gewoon de folie aan de onderkant verwijderen, verstevigen en vervolgens weer folien. Het probleem was alleen dat hij steeds bleef breken, nadat ik hem 3x gerepareerd had heb ik maar besloten om een nieuwe staart te bouwen. Dat was een ingedekte versie; een geraamte van 5mm balsa en dan aan beide kanten met 1.5mm balsa ingedekt. Supersterk en behoorlijk licht nog. Deze heb ik netjes gefolied en goed vastgelijmd in de romp. Vanavond vloog ik voor het eerst met de nieuwe staart, althans, 30 seconden, toen ik voor de eerste keer volgas voorbij kwam brak de staart van de romp :? 8O

Resultaat; (helaas wat bewogen)

Dsc03385.jpg

De lijm heeft goed gehecht, maar het gebruikte hout in de staart is gewoon te zacht en is er met staart en al uitgebroken. Het complete airframe is naar de kl*te, motor en electronica zijn gelukkig nog onbeschadigd (prop wel kapot uiteraard).

Iemand nog een leuk idee voor een MVVS 26? :D

Grt.

hezik zei:
Dus als ik het goed begrijp, is deze funtana een afrader?

Dat zou ik niet durven zeggen, maar de staartsectie bij die van mij was in ieder geval te zwak. Er zijn -in dit topic- wel andere MVVS gebruikers die kennelijk nergens last van hebben :roll: Of ze hebben maar een paar vluchten gemaakt tot op heden.....

Grt.

SPIJTIG dat zoiets moet gebeuren hé...
Dit is ook een nadeel van al die ARF-jes !
Mijn eerste GROOVE Freestyle zijn stabilo brak gewoon af met het vliegen van een looping.
De meeste ARF 's zijn "made in China" denk ik . De modellen op zich en de afwerking zien er wel leuk uit , maar daar blijft het bij.
Ergens in dit forum bij elektro ( dacht ik ) heb ik ook iets gepost over mijn FUNTASTIC( ook een ARF ) lees maar eens....

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=39213 laatste bladzijde

Tjah, ik weet het. Het vervelende is ook dat het kistje echt super is afgewerkt, strak in de folie (oracover), carbon landingsgestel, vleugelbuis etc. Daar ligt het allemaal niet aan, en dat een zo'n toestel licht moet blijven snap ik ook wel, maar op cruciale punten moet je geen superlicht hout gebruiken, dan krijg je dit soort dingen.....
Iets vergelijkbaars heb ik jaren geleden ook eens gehad met een Stripe van Jamara, die ging alleen in de 1e vlucht kaduuk.

Grt.

Ook een groot nadeel is dat de meeste kisten TEVEEL power hebben ( overgemotoriseerd !!!)
Ik heb vroeger leren vliegen met een toestel ( hoogdekker Falcon 56 van Goldberg ) span iets van 1,4 meter dacht ik met een 3,5 cc Webra motorje op.
Dit vloog ook... maar niet te vergelijken met de hedendaagse toestellen

Back